Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips på bra Cydia/Installer Apps
-
AuthorPosts
-
Det är hemskt vad alla är insnöade på att jailbreaka sin telefon så fort som möjligt men varför? Jag har tidigare ställt frågon om vilka überhäftiga saker som finns att hämta i Cydia/Installer som gör det så himla nördvändigt att Jailbreaka. Så jag tänkte att det förtjänar en egen tråd. Vad är det nu ni hämtar där?
Här är några:
WinterBoard
Teman…
MiM
Egen Karriär-text
Swaptunes
Synca mot flera iTunesbibliotek
Kate
5 ikoner i dockan m.m (Min favorit)
BossPrefs
Slå på och slå av WiFi, 3G, Edge, Bluetooth, Mail samt gömma ikoner och starta om springboarden.
MxTube
Ladda ner YouTubeflmer!
Det var några guldkorn från Installer och Cydia för 2.0.
Vart kommer namnet “jailbreak” ifrån? Kan ju lika gärna kalla det prisonbreaka luren.
@william_3000 9583 wrote:
Varför heter det korv? Kan ju lika gärna heta banan 😉
Klockrent svar. Tack, nu förstår jag!
sorry för okunnandet…
men var hittar jag “installer”? gärna punkt för pukt beskrivning
tack@boombastix 10761 wrote:
sorry för okunnandet…
men var hittar jag “installer”? gärna punkt för pukt beskrivning
tackUpplåsning (jailbreak o.s.v.) – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige
Man undrar ju varför det inte finns någon source i Sverge som fixar typ nummer formatering, ett ordentligt svenskt tangentbord med å, ä, ö etc, finns ju till många andra länder.
Kommer mest ointressanta program och de som är lite intressanta visar sig kosta mer än programmen i appstore, vilket man först får veta efter man har installerat skiten.
Inga killerapps ännu, hade ju hoppats att det snabbt skulle dyka upp saker som att använda luren som 3G modem, gärna över wifi. Något jag saknar från Windows Mobile tiden.
Saknar även ett bra RSS program som Newsbreak som var kanonbra på Windows Mobile. Köpte något helkass program i appstore (sebNews), kom en uppdatering som kraschar konstant.
Är det någon som orkar vada genom all dynga som dyker upp i appstore?? De måste strukturera om det hela så det blir enklare att filtrera bort en massa skräp.
Ett tangentbord med åäö låter knappast som en framtida uppdatering.
Nummerformatering finns till jailbreakade telefoner. Yet again, misslyckas de med en svensk lansering.@jompao 10849 wrote:
Man undrar ju varför det inte finns någon source i Sverge som fixar typ nummer formatering, ett ordentligt svenskt tangentbord med å, ä, ö etc, finns ju till många andra länder.
Kommer mest ointressanta program och de som är lite intressanta visar sig kosta mer än programmen i appstore, vilket man först får veta efter man har installerat skiten.
Inga killerapps ännu, hade ju hoppats att det snabbt skulle dyka upp saker som att använda luren som 3G modem, gärna över wifi. Något jag saknar från Windows Mobile tiden.
Saknar även ett bra RSS program som Newsbreak som var kanonbra på Windows Mobile. Köpte något helkass program i appstore (sebNews), kom en uppdatering som kraschar konstant.
Är det någon som orkar vada genom all dynga som dyker upp i appstore?? De måste strukturera om det hela så det blir enklare att filtrera bort en massa skräp.
Svenskt tangentbord med ÅÄÖ finns just i alla fall.
@mossarelli 10904 wrote:
Ett tangentbord med åäö låter knappast som en framtida uppdatering.
Nummerformatering finns till jailbreakade telefoner. Yet again, misslyckas de med en svensk lansering.Eftersom ämnet är Cydia/Instaler så rör de sig såklart om jailbreakade lurar. Var hittar du nummerformatering för Sverige i Cydia/Installer?
Vill tipsa om 2 apps som kom upp idag:
dTunes (ladda ner låtar gratis direkt på iPhone)
Clear All SMS (Tar bort alla sms genom att öppna appen, äntligen!)EDIT: Bägge appsen kommer från Cydia
@jompao 10849 wrote:
Det finns inga svenska programutvecklare på iPhone-fronten va? Vore intressant att fixa det här för att jag vet att det finns folk som fixat ryska och tyska nummerformateringar och annat.
@johnfa 11348 wrote:
Det finns inga svenska programutvecklare på iPhone-fronten va? Vore intressant att fixa det här för att jag vet att det finns folk som fixat ryska och tyska nummerformateringar och annat.
Finns massor av svenska utvecklare för iPhone 🙂
Grundarna till bland annat Labyrinth och iPint är svenskar.
Grabbarna borta på iFun.se har utvecklat SwePhone 😉
@iPhoneinfo.se 11386 wrote:
Grundarna till bland annat Labyrinth och iPint är svenskar.
Det är även svenskar som skapat 1an (Seisometer), 7an (WiFinder) och 8an (Rulla)på Top Paid Apps i AppStore
hej har jailbreakat min iphone 3g.
Men jag fattar inte hur man får dem feta programmen som guitarist, playstationemulatorn osv. nån som vet?
dessutom köpte jag pocketguitar från appstore men har aldrig fått det att funka! och nu fungerar inga program från appstore och jag blir GALEN! HjÄLP TACK! 😮
@iPhoneinfo.se 11386 wrote:
Bara att vänta och hoppas att SwePhone dyker upp i ny version för 2.x på Cydia eller Installer då. Vore en killerapp som gör det värt att Jailbreaka för alla.
Finns ett nytt program i Cydia vid namn iRealSMS. Stöder liggande tangentbord/landscape mode, auto-correction on/off 🙂 Fungerar faktiskt riktigt bra!
Det kostar dock (struntsumma), men demo-appen duger 🙂
Idag dök det upp något nytt i Cydia vid namn – Veency Remote Desktop Server for iPhone
Så sjukt coolt! Den installerar en VNC-server på din iPhone så att du kan fjärrstyra den via en dator 🙂
Vill bara tipsa om “Jaadu VNC” som finns att ladda ner i App store! Riktigt bra program
jag har några nerladdade program från cydia som jag inte vill ha längre, och jag undrar hur man tar bort dem?
@fotbollskillen 12761 wrote:
jag har några nerladdade program från cydia som jag inte vill ha längre, och jag undrar hur man tar bort dem?
Du går in i cydia… och väljer dina nerladdade program “modyfi” ändra alltså …. sen väljer du uninstall …. viola…
okej, tack så mycket 😀
Tja varför ska man jailbreaka… Det har ju nämnts en massa sjyssta apps redan via Cydia/Installer men jag kan väl dra till med Cycorder (videofilma) och SwirlyMMS (skicka/ta emot mms) som jag anser väger ganska tungt. De hittas i Cydia förresten…
när jag skulle ladda ner theme builder 2.0 efter att ha lagt till sourcen iappcat.com/r/22596 så stod det “unable to decode package more info at http:/ifortner.tk” någon som vet vad det är som inte funkar?
*Notera att du måste ha Jailbreakat din Iphone*Så här gör du:
1 Gå in i Cydia
2 Sök på Cycorder
3 Ladda ner det å det är klart.Notera att detta programet är Gratis 🙂 till skillnad från ett program som heter ” Iphone Video Recorder “
gick även rykten att Cycorder inte skulle spela in ljud – men det gör det, har sj testat.
en bra sak med Cycorder är att den Konverterar filmerna under tiden den spelar in till skillnad till ” Iphone Video Recorder ” som det är väntetid på,
Kanon, tack för tipset! Inget sånt att man max kan recorda 30 sek!:P
Kan filma tills utrymmet i telefonen tar slut! 😮
Inget nytt direkt 🙂
Lägger ihop trådarna.
@iPhoneinfo.se 12898 wrote:
Inget nytt direkt 🙂
Lägger ihop trådarna.
ok, glömde bort för en sekund att denna tråden fanns ^^ var i extas för att jag hittat detta programmet :o:o:o
@iPhoneinfo.se 12901 wrote:
Problemet är hur man på något sätt ska få över filmen till datorn :confused:
Den lägger väl sig någonstans i Library/ så det är vä bara gå in me SSH (WinSCP) och föra över?
Cydia: iPhoneModem fungerar extremt bra! Du kan använda din iPhone som 3g modem med Windows, Linux och Mac. Bättre än Netshare.
Cydia: iPhoneModem fungerar extremt bra! Du kan använda din iPhone som 3g modem med Windows, Linux och Mac. Bättre än Netshare.
@william_3000 9486 wrote:
Här är några:
MiM
Egen Karriär-text
vi som har jailbreak vet vad du menar, men tänkte bara rätta dig lite så att alla andra förstår.
“MakeItMine lets you change the Carrier name to anything you want”
du kan alltså skriva vad som helst där det nu står “Telia” (carrier = telefonbolag)
Här är några:
MiM
Egen Karriär-text
vi som har jailbreak vet vad du menar, men tänkte bara rätta dig lite så att alla andra förstår.
du kan alltså skriva vad som helst där det nu står “Telia” (carrier = telefonbolag)
Här är några:
MiM
Egen Karriär-text
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.