Tips på silikonskal?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tips på silikonskal?

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Member
    Post count: 26

Imorgon får jag min iPhone 3Gs

har sökt lite om vad man ska göra och vilket det bästa skyddet är.

jag kommer att jailbreaka, winterboarda den direkt (ska tydligen inte uppdatera den då)

jag behöver tips om bra skydd till den då jag har den med mig på jobbet (lastbilschaufför) så den måste tåla en del stötar osv..

har varit inne på lite olika lösningar men inte hittat nått jag fastnat för, lutar år ett silicon fordral till baksidan och nått transparent repskydd för framsidan.. var hittar jag detta och till bra pris/kvalite !?

söker med eld o lykta, men många tycks importera.. andra tips ?

för övrigt vill jag bara hälsa på alla och visa mig.. sen hoppas jag på att få bra tips och hjälp i framtiden härifrån, finns det några andra sidor som man bör besöka för just iPhone ?

tack på förhand !
    /Daniel

PS. kan någon ADMIN.. flytta ut denna tråden till första sidan.. hamnade visst i fel forum..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Välkommen herrn! Beroende på hur stryktålig du vill göra den så heter det ultimata skyddet OtterBox Defender. Det finns många modeller och här är en
    Otterbox iPhone 3G Defender Case – Yellow – Hemelektronik – CDON.COM

Andra iPhonesidor? 😉

Janu4ri
    Member

@freebo 54089 wrote:

Välkommen herrn! Beroende på hur stryktålig du vill göra den så heter det ultimata skyddet OtterBox Defender. Det finns många modeller och här är en
    Otterbox iPhone 3G Defender Case – Yellow – Hemelektronik – CDON.COM

Andra iPhonesidor? 😉

Oj!.. hehe.. hade inte tänkt använda den som hammare 😉

fodralet får gärna vara väldigt tunt.. jag är väldigt rädd om telefonerna jag har.. men ibland kan den ju glida ur handen av misstag.. den telefon jag har idag (sony-ericsson W980i har jag aldrig tappat.. haft den i 1½ år snart) men dess förinnan har det ju hänt mer än en gång 😀

ja, med andra iphone sidor.. för tex appz, spel osv.. eller allt sköts ifrån mobilen ?

Freebo
    Member

På så sätt, då kan jag verkligen rekommendera SwitchEasy’s silikonskal.
    SwitchEasy Colors (svart) – iPhonebutiken.se kombinera detta med en kvalitativ skyddsfilm på skärmen så har du en kalaslösning

En bra sida är iPhone-start.se där hittar du länkar till Applespecifika bloggar och sidor.

Janu4ri
    Member

vill tacka för snabbt svar!

jag är även ute efter Car Kit med sugpropp för framrutan, ev kablar för att kunna kolla in sig på bilstereon.. känns som detta är början på en dyr historia 😉

Freebo
    Member

Kolla här, det finns en del tips på bilhållare
    Tillbehör & reservdelar – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige

Janu4ri
    Member

@freebo 54102 wrote:

På så sätt, då kan jag verkligen rekommendera SwitchEasy’s silikonskal.
    SwitchEasy Colors (svart) – iPhonebutiken.se kombinera detta med en kvalitativ skyddsfilm på skärmen så har du en kalaslösning

En bra sida är iPhone-start.se där hittar du länkar till Applespecifika bloggar och sidor.

tackar.. är nog mer ute efter ett skal som inte går runt hela vägen.. blev ganska fult med den röda stora knappen för powerknappen.. eftersom jag tänkt sätta på en plastfilm på framsidan.

ska kolla in den sidan omgående.. jag har en del läsande framför mig.. tack så länge 😉 😎

jca
    Member
    Post count: 221
    Janu4ri
    Member
    fredda-79
    Member
    Post count: 181

Vill du så kan jag sända över ett dokument jag skrivit ordning för just iphone. Det är lite av varje med bra sidor, olika saker att ta ner från cydia mm.
    skicka ett PM med din mail så kan jag sända över det imorgon bitti.

Gagge
    Member
    Post count: 20

@fredda-79 54114 wrote:

Vill du så kan jag sända över ett dokument jag skrivit ordning för just iphone. Det är lite av varje med bra sidor, olika saker att ta ner från cydia mm.

Detta skulle vara väldans uppskattat från min sida också.
    Skickar min mail i PM om detta erbjudande gäller mig me 😎

fredda-79
    Member

Självklart gör de det. Jobbar i natt men sänder iväg mail imorgon förmiddag. Dokumentet kan sedan fyllas på men det är lite vad jag tycker är bra och en liten grund att stå på.

Janu4ri
    Member

Såja!!

jag hittade vad jag sökte till sist med hjälp av era tips o länkar..

det blev en hel drös med saker till min nya telefon (som jag inte fått ännu) 😉

jag beställde allt ifrån Ideal-case.

det blev följande:
    1. Circle Series Silicon iPhone Case 3G / 3GS (Blue) Circle Series (Blue)

2. Billaddare iPhone/iPod Car Charger Cable

3. skydd för dockningshålet Dock connector protection cap for iPod/Touch/iPhone/Classic

4. Sugpropps fäste iPhone Windshield Holder

5. Skärm skydd iPhone 3G Screen Protector

kalaset blev inte dyrt alls.. hittade en rabbatkod på nätet som gav mig 9 dollar i rabatt.. valde frakt med id tracking nr 5dollar.

totalt med frakt blev det 285:- 😮

bra pris tycker jag!

fredda-79
    Member

jag brukar sitta på ebay och köpa skal mm. Går att göra klipp där oxå.

Janu4ri
    Member

@fredda-79 54138 wrote:

jag brukar sitta på ebay och köpa skal mm. Går att göra klipp där oxå.

Ja, men jag hade inte tiden att vänta på bra saker.. och jag ville skippa de dyra fraktkostnaderna då man kanske hittar flera saker på olika ställen.. men ebay är nice.. absolut!

men jag vill ha hem sakerna så fort jag kan.. får ju hem mobilen imorgon 😉

fredda-79
    Member

förstår dig och ebay kan ta låång tid att få hem sakerna.

Janu4ri
    Member

ja, precis.. nu återstår bara att köpa den där mojängen som gör att iphonen blir ett med bilstereon.. 😉 .. den kommer jag däremot köpa på ebay.. kostar skjortan här hemma 😉

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

iPhone 3Gs = tethered = Winterboard-fail

Hur installerar man winterboard utan att starta om mobilen?

Janu4ri
    Member

mossarelli: helt okey att du lånar min tråd lite 😉

jca
    Member
    Post count: 221

@fredda-79 54114 wrote:

Får jag också ta del av detta underbara erbjudande?

Freebo
    Member

Fredda; kan du inte skap en tråd med den infon eller be Bozz lägga den till vår eminenta FAQ?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@freebo 54260 wrote:

Fredda; kan du inte skap en tråd med den infon eller be Bozz lägga den till vår eminenta FAQ?

Den passar inte så bra här då den innehåller vissa tips och länkar som bryter mot forums reglerna. Tar han bort dem så kan den nog passa in.

fredda-79
    Member

@freebo 54260 wrote:

Visst kan jag ta bort de saker som strider med visa paraggrafer i detta forum och sedan posta mitt doc. Dock vill jag ha ditt (freebo) godkänande då jag klistrat in lite av de saker du skrivit t.ex. din senaste guide om shsh och cydia.

Vill inte få någon ära av saker annat folk skrivit och lagt ner tid på. Det enda jag gjort är att sammanställa.

Freebo har du någon mail så kan jag maila över vad jag gjort så kan du sen säga om det ska upp på sidan eller ej.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@mossarelli 54152 wrote:

iPhone 3Gs = tethered = Winterboard-fail

Hur installerar man winterboard utan att starta om mobilen?

Man kan inte det?

Freebo
    Member

Skickat dig ett mail nu

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@janu4ri 54154 wrote:

mossarelli: helt okey att du lånar min tråd lite 😉

Har du något val?:P

@h3nr11k 54270 wrote:

Man kan inte det?

Nej så Janu4ri kommer inte kunna att få som han vill med sin iPhone.
    Ville mest göra det klart för honom så att han inte sitter och hoppas som någon annan optimist.

LALALALalalala.

svensson431
    Member
    Post count: 210

Hejhej

svensson431
    Member
    Post count: 210

Hejhej

Janu4ri
    Member

@mossarelli 54354 wrote:

Har du något val?:P

Nej så Janu4ri kommer inte kunna att få som han vill med sin iPhone.
    Ville mest göra det klart för honom så att han inte sitter och hoppas som någon annan optimist.

LALALALalalala.

VAFAN.. hahaha.. så det var därför min mobil crashade!!!

blev tvungen att uppdatera mobilen till 3.1.3 efter att jag installerat winterboard!

den ville ju ha iTunes.. och då var enda lösningen att uppdatera.. får väl snäöllt vänta på en ny jailbreak som funkar på 3.1.3 🙁

telefonen funkar igen iaf.. det var huvudsaken..

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.