Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tips på väldigt små högtalare med bra ljud?
-
AuthorPosts
-
Någon som kan föreslå en bra högtalare med bra (musik-)ljud som dessutom är väldigt liten? Alltså så att man kan ta dem med sig i en ryggsäck och ändå får plats med mer i den. 🙂
Jag letar inte efter specialhögtalare typ “docka” utan högtalare som man kopplar med sladd. Det behöver ju inte vara högtlare avsedd speciellt för iPhone eftersom de brukar vara svindyra.
Jag har ett par såna här, låter riktigt bra för sin storlek och pris.
Philips SBA1500 2.0 Produktinformation – PriceRunner Sverige
@e-minor 29137 wrote:
Jag har ett par såna här, låter riktigt bra för sin storlek och pris.
Philips SBA1500 2.0 Produktinformation – PriceRunner Sverige
De verkar ju vettiga. Men de har nätdel eller batteri? ÄTer de batterier snabbt?
Det är klart, ska det bli bra ljud kanske det behövs.Men förslag på högtalare som inte behöver kopplas i vägguttag mottages gärna med…
Kolla hos ditt lokala radio/tv varuhus,eller teknikmagasinet eller nåt,dom brukar ha gott om batteridrivna varianter.
Använder själv ett par gamla sonyburkar som lätt går ner i en liten väska.Tyvärr tillverkas dom inte längre.Köp dessa, har gott ljud, och är icke batteridriva(?).
Dock inte min annons…
Sony ericsson högtalare mkt billigt pris 150kr
fast o andra sidan, dessa ansluts inte via 3,5mm?
Vilka menade du steffe?
Finns massor med batteridrivna högtalare modell mindre hos elektronikhandlarna.
Dom sonyburkar jag själv har är ett par gula sony sports Beach speaker,köpte dom till min gula sports walkman för ungefär 30 år sen.@steffe 29145 wrote:
Finns massor med batteridrivna högtalare modell mindre hos elektronikhandlarna.
Dom sonyburkar jag själv har är ett par gula sony sports Beach speaker,köpte dom till min gula sports walkman för ungefär 30 år sen.Pic? Kopplas dessa till 3,5mm? För på SE lurar/högtalarna kopplas väl in med en “2-sticks” variant…
Givetvis har mina lurar 3,5 mm standardpropp,men som jag skrev tillverkas dessa lurar inte längre.
När jag köpte dom var det i ett kampanjpaket ihop med en sony sports walkman.
Jag tror att du har missuppfattat tidpunkten för detta köp!
Det var ungefär 25 år innan sony gick ihop med ericsson,på den tiden vägde en mobiltelefon 14 kilo.
En sports walkman är en sorts vattentät bandspelare som slutade tillverkas i början på 80- talet.@carpe 29143 wrote:
Köp dessa, har gott ljud, och är icke batteridriva(?).
Dock inte min annons…
Sony ericsson högtalare mkt billigt pris 150kr
fast o andra sidan, dessa ansluts inte via 3,5mm?
Vilka menade du steffe?
det har en SE plug? inte 3.5 mm ??
Små, inbyggt batteri up till 8 timmar, brukar få ut runt 4 – 6 timmar, och dom har bra och högt ljud. Ansluts till allt som har ett 3.5 mm uttag. Rekommenderas riktigt mycket!!
@zili 29289 wrote:
Små, inbyggt batteri up till 8 timmar, brukar få ut runt 4 – 6 timmar, och dom har bra och högt ljud. Ansluts till allt som har ett 3.5 mm uttag. Rekommenderas riktigt mycket!!
Bra tips, köper direkt 😀
@qeudee 29271 wrote:
det har en SE plug? inte 3.5 mm ??
Om det är mina lurar du menar,så har dom inget med sonyericsson som gör mobiler att göra,dom är till sony walkman WM-F5 bandspelare och har därför 3,5 mm stereoplugg och batterier.
Det finns förmodligen modernare varianter med bättre ljud i affärerna idag,men eftersom mina är väder(vatten)tätade så lär jag ha kvar dom.Inbyggd FM-radio, drivs på 6st AA-batterier (vet ej hur länge) eller sladd till väggen. Ingång för AUX (3,5mm) och utgång för hörlurar
Helt okej ljud men lite klen bas
Clas Ohlson Internetbutik – DENVER TR-43C
Clas Ohlson Internetbutik – Anslutningskabel 3,5mm
Jag använder även min som datorhögtalare 😛@zili 29289 wrote:
Funderar på att köpa dem. Du säger att de är riktigt bra. Har du jämfört de med några andra minihögtalare?
@zili 29289 wrote:
Har också såna, rekommenderas starkt!! Klarar ovanligt högt ljud och stark bas för att vara så små 🙂 Dom är ju oxå magnetiska så dom kan sättas fast på många ställen 😛 Rekommenderas iaf starkt, då det nog är dom bästa mini-högtalarna i nuläget 😀
Har precis köpt en X-Mini II. Ville ha en så liten och smidig som möjligt och därför blev det en II istället för Max. Ljudet är helt underbart och basen är överlägsen alla andra minihögtalare. Om man maxar ljudet så skuttar högtalaren iväg.
Så nu har jag beställt X-min Max från teknikmagasinet.
Hoppas man blir nöjd.Tack för alla tips. 🙂
@carpe 32790 wrote:
Skillnad på X-mini Max och x-mini II ?
Max är 2st lite sämre högtalare som är ihop kopplade. II är lite större och ska ha bättre ljudkvalite.
Jag föredrar II eftersom det inte blir lika mycket att bära på.
X-Mini II – Teknikmagasinet – meningen med livet
X-Mini Max – Teknikmagasinet – meningen med livetX-Mini II är oxå lite dyrare, (ca 100kr dyrare) men går att seriekoppla hur många som helst 😉
@utalker 32819 wrote:
Max är 2st lite sämre högtalare som är ihop kopplade. II är lite större och ska ha bättre ljudkvalite.
Jag föredrar II eftersom det inte blir lika mycket att bära på.
X-Mini II – Teknikmagasinet – meningen med livet
X-Mini Max – Teknikmagasinet – meningen med livetFunderar på dra ner på stan imån och köpa en X-Mini II! 😀
kan komma med en edit om det blir så 🙂@bobinush 32844 wrote:
Funderar på dra ner på stan imån och köpa en X-Mini II! 😀
kan komma med en edit om det blir så 🙂Okej det tycket jag du borde göra. Först blir man förvånad över hur liten den är. Så tänker man, kan en så liten högtalare verkligen vara något att ha?.
När du väl har laddat den och startar den så kommer du upptäcka att svaret är ja.
Ljudet är enormt bra för att komma från en så liten pryl. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.