Tjäna pengar , Hjälp!!!

Front page Forums Övriga ämnen Tjäna pengar , Hjälp!!!

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • Author
    Member
    Post count: 44

Hejsan alla, som ni nog vet så var jag så korkad att jag gick och köpte en Skitphone (Kopia) Eller rättare sagt hiphone. Ångrar mig som fasiken.
    Så nu behöver jag pengar till en riktig iphone.
    Är 13 år om ni undrar , Söker efter jobb eller liknande.
    Om arbetsgivarn skulle ge mig en iphone 3gs så skulle jag jobba gratis i ett år.
    Om ni vet någon i skellefteå så ge mig förslag.
    Och inga förslag från SDR , 120 kr i månaden inget att skryta om precis.

diflover
    Member
    Post count: 178

@emilhip 57394 wrote:

Hejsan alla, som ni nog vet så var jag så korkad att jag gick och köpte en Skitphone (Kopia) Eller rättare sagt hiphone. Ångrar mig som fasiken.
    Så nu behöver jag pengar till en riktig iphone.
    Är 13 år om ni undrar , Söker efter jobb eller liknande.
    Om arbetsgivarn skulle ge mig en iphone 3gs så skulle jag jobba gratis i ett år.
    Om ni vet någon i skellefteå så ge mig förslag.
    Och inga förslag från SDR , 120 kr i månaden inget att skryta om precis.

Som 13 åring är det inte lätt att få jobb.
    Då du inte får ta hand om pengar förrän du är 16 år.

Du kan alltid börja sälja aftonbladet omkring där du bor.
    Kan bli några hundra per helg. 🙂
    Läs mera här: Aftonbladet Försäljning

Lycka till med att försöka fixa ihop dina pengar 🙂

Emilhip
    Member

Mina föräldrar säger att jag inte får sälja åt aftonbladet. För om jag inte har sålt tidningarna jag fick hem får jag payya för dem.

diflover
    Member

@emilhip 57397 wrote:

Mina föräldrar säger att jag inte får sälja åt aftonbladet. För om jag inte har sålt tidningarna jag fick hem får jag payya för dem.

Det där stämmer inte.
    Om vi säger att du får hem 30 st tidningar och 30 st billagor, men säljer kanske bara 10 tidningar och 5 st billagor.
    Så då har du ju 20 tidningar och 25 billgor, som du inte har sålt.
    Om vi säger att detta var på Lördagen.
    Så på söndagen så lägger du bara ut dom tidningarna så tar aftonbladet med dom och lämnar nya på söndagen. 🙂
    Funkar jätte bra!
    Så säg det till dina föräldrar, och hoppas dom låter dig sälja. 🙂

Emilhip
    Member

Hoppas verkligen på det ;=)
    Borde gå bra att göra det på området jag bor på. Alla är typ 60+ .
    Och man kanske far till morsans jobb och säljer.

diflover
    Member

@emilhip 57400 wrote:

Hoppas verkligen på det ;=)
    Borde gå bra att göra det på området jag bor på. Alla är typ 60+ .
    Och man kanske far till morsans jobb och säljer.

Jo vi får hoppas 😉
    Jag har själv sålt så det funkade så då.^^

Då går det säkert extra bra 😉 hehe
    kanske du kan göra, men du får ett område att sälja på.
    Men dom märker ju inte om du säljer på din mammas jobb 🙂 hehe

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Sen kan man alltid sälja klippta tidningar svart till sina familjemedlemmar.

Men det hörde du inte.

bozz
    Member
    Post count: 1199

Du kan ju börja odla Guppys och sälja!

Eller dela ut reklam – dåligt betalt, men pengar.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Skaffar du dig en rejält bra start genom att segla genom högstadiet och gymnasiet med bra betyg och funderar igenom ditt val av karriär på rätt sätt kan du köpa dig en iPhone i veckan utan att det påverkar din ekonomi.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@freebo 57514 wrote:

Skaffar du dig en rejält bra start genom att segla genom högstadiet och gymnasiet med bra betyg och funderar igenom ditt val av karriär på rätt sätt kan du köpa dig en iPhone i veckan utan att det påverkar din ekonomi.

Hur fan ska jag göra som står vid kanten av gymnasiets slut? Jag är fan inte säker på min framtid. Visst jag är anställd på en arkitektfirma men det finns inte alltid jobb för mig där.

Jag har fått ett erbjudande om att segla jorden runt. Är det värt? Visst det är massa coolt att se men sen så tar de dryga året också..

Kan inte en klok fader som du berätta? Hur gör du Mossa? Du är ju 19 och har antagligen gått ut gymnasiet förra året?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Om du inte vet exakt vad du ska göra direkt efter skolan och har möjligheten att “sticka iväg” och samla hår på bröstet så gör det. 1 år är en piss i Mississippi och ingenting är så fostrande och danande som att vara på egen hand utan mamsen och pappsen och att segla jorden runt kommer att lära dig betydligt mer om livet än något annat.

Under stuidetiden passade jag själv alltid på att ha jobb och besöka plater jag hade för avsikt att inte komma nära senare i livet, det ger perspektiv och motiverar =)

H3NR11K
    Member

@freebo 57514 wrote:

Hur fan ska jag göra som står vid kanten av gymnasiets slut? Jag är fan inte säker på min framtid. Visst jag är anställd på en arkitektfirma men det finns inte alltid jobb för mig där.

Jag har fått ett erbjudande om att segla jorden runt. Är det värt? Visst det är massa coolt att se men sen så tar de dryga året också..

Kan inte en klok fader som du berätta? Hur gör du Mossa? Du är ju 19 och har antagligen gått ut gymnasiet förra året?

bozz
    Member

@h3nr11k 57525 wrote:

Jag gick ut gymnasiet för 1-2 år sen, kommer inte ihåg, bröt benet och var hemma ett halvår. Fick sedan jobb och arbetat sedan dess..
    Det enda jag kan säga om att jobba är att det är fullständigt menlöst. Så otroligt tråkigt att man borde avlida. Man lär sig ingenting, går snarare bakåt i utveckling.
    Därför säger jag till dig, iphonebroder, jobba inte. Segla! Efter det kan du plugga igen, och sen jobba med något roligt som du vill hålla på med. Inte något som du gör bara för att du inte har något annat att göra…

Så fort jag hittar en högskola jag vill gå på tänker jag springa ut från mitt jobb. Skrikandes.
    Jag tänker aldrig bli stor.

Ps. Har ni en extra plats på båten? (allvarligt 🙂 )

;):P:laugh:

H3NR11K
    Member

@bozz 57526 wrote:

Jag gick ut gymnasiet för 1-2 år sen, kommer inte ihåg, bröt benet och var hemma ett halvår. Fick sedan jobb och arbetat sedan dess..
    Det enda jag kan säga om att jobba är att det är fullständigt menlöst. Så otroligt tråkigt att man borde avlida. Man lär sig ingenting, går snarare bakåt i utveckling.
    Därför säger jag till dig, iphonebroder, jobba inte. Segla! Efter det kan du plugga igen, och sen jobba med något roligt som du vill hålla på med. Inte något som du gör bara för att du inte har något annat att göra…

Så fort jag hittar en högskola jag vill gå på tänker jag springa ut från mitt jobb. Skrikandes.
    Jag tänker aldrig bli stor.

Ps. Har ni en extra plats på båten? (allvarligt 🙂 )

;):P:laugh:

Det jobbet jag har på arkitektfirman har verkligen öppnat dörrar nu. Fått flera mail om att bygga folks modeller och så. Det är verkligen något jag vill göra.

Min plan var att göra lumpen mellan gymnasiet och universitetet men jag är i reserven = jag kommer inte in.. Även om jag snittad 8-9 -.-

Så nu ser det ut såhär; Gå ut gymnasiet, ha “lov” i några veckor. Ska cykla till götet med polare och lajja lite hade jag tänkt. Sen ska jag jobba lite för att skaffa mer meriter till ev studier. Sen när båten är klar Journeyman 60 – Extreme Adventure Yacht vilket är runt juni/juli (Om allt går bra)

Då seglar jag med den, antagligen jorden runt eller en etapp. Inget är bestämt atm.. Om jag ska ta en etapp så blir det antagligen till Syd Amerika och så reser jag till Amerika och besöker mina kusiner där. Jobbar kanske hos kusinens bilverkstad.. När jag är “klar” där så åker jag hem till goa Stockholm. Om allt går rätt så är det jan-feb 2011 nu. Då hinner jag jobba mer och sedan söka in på högskola/universitet.

Bozz, jag får kolla med han. Ska träffa han på bätmässan dels för att prata om planerna och dels för att jag ska levera en båt jag byggt åt honom.

sedon
    Member
    Post count: 2

Efter att ha kollat på bilderna på båten så kan jag bara
    råda dej att ta jobbet på arkitektfirman och åk i alla fall inte
    med den där båten för den har ett stort hål i botten,
    så pass stort att det går att sticka ut ett ben genom det !!

H3NR11K
    Member

@sedon 57534 wrote:

Det är det som är utmaningen 😉

bozz
    Member

@sedon 57534 wrote:

hahaha

Zaamaya
    Member
    Post count: 239

Går nI alla inte lite OT?

H3NR11K
    Member

@zaamaya 57557 wrote:

Går nI alla inte lite OT?

Lite kanske. Men det är nästan samma sak som jag och OP pratar om. OP undrar hur kan ska göra med sitt liv och jag undrar vad jag ska göra med mitt. Istället för att skapa en personlig tråd så lånar jag denna.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@emilhip
    Prata med dina föräldrar och kolla om du kan tjäna lite pengar genom att hjälpa till i huset. Städa, diska, handla och tvätta bilen och så vidare. Sen måste du inte köpa den dyraste modellen heller, en 8 Gb 3G funkar bra också.

@h3nr11k
    Jag avundas dig faktisk. Tänk att vara 19 och få segla runt jorden, det blir en minne för livet som du sent kommer att kunna överträffa.

H3NR11K
    Member

Ja du… Det är sjukt coolt men sen får man tänka på flickvännen. Hur jobben ser ut. Vad jag ska göra sen?

Viewing 21 posts - 1 through 21 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.