Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tomrum efter raderade apps
-
AuthorPosts
-
Tja.
Jag städade just upp bland mina apps, men fan nu är det fullt av tomrum överallt. Man vill ju liksom att det ska ordnas automatiskt typ “refresh”
Är detta nån inställning eller måste jag sitta och flytta dom manuellt ??
Det är en 3GS
tacks..
Polaren hävdar att hans städas automatiskt…
Det evju kass å behöva flytta själv, vill man ha dom i samma ordning får man ju flytta alla apps, lite småjobbigt om man har plockat bort nårra apps på typ andra sidan… 😉
Ikonerna flyttar sig inte automatisk från sida till sida. Du måste flytta dem själv genom att hålla i dem och sen dra eller genom itunes. Om du menar i en och samma springboard sida då ska dem flytta sig själva i ordning uppifrån från vänster till höger, så länge du inte har installerat en jailbreak applikation som hindrar detta.
Okej tack, jo jag menar att dom ska flytta sig och fylla upp sida för sida.. Inte som nu där jag har tomma fält på varje sida..
Man behöver inte använda itunes utan om man håller på en App i några sekunder så kan man även flytta alla då och när man är klar så trycker du på Home-knappen.
///Cappe
@fluppen 55353 wrote:
Okej tack, jo jag menar att dom ska flytta sig och fylla upp sida för sida.. Inte som nu där jag har tomma fält på varje sida..
Detta är ju en smaksak och Apple har väl valt bort auto-arrange funktionaliteten till förmån för den manuella metoden som du irriterar dig på.
Många vill ju ha Utilities/Apps på vissa Springbordsidor och Spel på andra. Bara för att sista App-sidan inte är full av ikoner så vill iaf inte jag att det skall spilla över Spel-apps. Detta kanske kan klassas som OCD men det ger oss valmöjlighet, t.o.m Microsoft insåg detta när man la in “Auto Arrange” för Windows skrivbordet som ett alternativ och inte gjorde det tvingande 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.