TomTom car kit.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej, jag fick min TomTom car kit hållare för någon dag sedan.
    Jag har kopplat in den i ciggauttaget och sedan in i min stereo’s aux ingång (Alpine CDE-9882Ri).
    När hållaren är ikopplad i ciggauttaget får jag en störning, störningen försvinner ifall jag kopplar ur laddningsfunktionen och lägger in aux kabeln i iPhonen’s 3.5 mm uttag.
    Men direkt den är inkopplad så kommer störningen, låter högre ju mer man höjer.

Har nån någon aning om vad det kan vara för fel? Är det fel på hållaren eller kan det vara någonting annat?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Jordbrum

det kan vara så att dina stereo inte är korrekt jordad eller så är det fel på tomtomdockan. Har du testat en Apple originalladdare eller följde det med en anpassad till dockan? Min röst går dock på att stereon är felaktigt monterad.

davey
    Member
    Post count: 6

Det följde med en anpassad laddare till dockan, dock så följde inte AUX kabeln med den köpte jag separat. Och jag får ju inga störningar ifall jag kopplar direkt till iphonen och skiter i dockan.
    Hur vet man ifall stereon är felaktigt jordad, har bara kört in kablarna som fanns där bak :b

Freebo
    Member

Om du kan köra störningsfritt utan docka men med mobilladdare och AUX inkopplad i stereon, ja då har du ju hittat felkällan.

bigtee
    Member
    Post count: 10

Hej! Var kan man köpa TomTom car kit till bästa pris?
    Bigtee

Freebo
    Member

@bigtee 47226 wrote:

Hej! Var kan man köpa TomTom car kit till bästa pris?
    Bigtee

Prisjakt.nu

bigtee
    Member
    Post count: 10

Två frågor!
    Har någon testat TomToms app 1.2 funkar den bra nu?
    Vidare vet någon om TomTom Car kit kommer att funka men Navigons app?
    Hälsningar
    Bigtee

muffins
    Member
    Post count: 1906

@bigtee 47843 wrote:

Två frågor!
    Har någon testat TomToms app 1.2 funkar den bra nu?
    Vidare vet någon om TomTom Car kit kommer att funka men Navigons app?
    Hälsningar
    Bigtee

version 1.1 har funkat bra, så varför ska inte 1.2 funka bra?

berghamn15
    Member
    Post count: 1

@davey 47179 wrote:

Hej, jag fick min TomTom car kit hållare för någon dag sedan.
    Jag har kopplat in den i ciggauttaget och sedan in i min stereo’s aux ingång (Alpine CDE-9882Ri).
    När hållaren är ikopplad i ciggauttaget får jag en störning, störningen försvinner ifall jag kopplar ur laddningsfunktionen och lägger in aux kabeln i iPhonen’s 3.5 mm uttag.
    Men direkt den är inkopplad så kommer störningen, låter högre ju mer man höjer.

Har nån någon aning om vad det kan vara för fel? Är det fel på hållaren eller kan det vara någonting annat?

Hej, har du en Iphone 4? Jag får ingen laddning eller kontakt med handsfree.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Då är det nåt fel med säkringen eller ciguttaget i bilen, eller dockkontakten på tomtom hållaren

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.