Total crash när jag kör blackrain

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Total crash när jag kör blackrain

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Jag jailbreakade min iPhone 32gb 3.1.2 med blackra1n. Funkade kanon.
    Allt funkade som det ska i några dagar. Sedan tankade jag ner winterboard genom cydia.
    Då crashade hela telefonen. När jag återställde telefonen med iTunes så ville den att jag skulle återställa den om och om igen,det hände liksom ingenting.
    Till slut provade jag startade om den genom att hålla ner avstängningsknappen och home samtidigt i 10 sek,sedan släppa avstägknappen och hålla in home tills det plingade i datorn. Då släppte jag den och körde återställning i iTunes.
    Funkade.
    MEN nu när jag försöker göra en jailbreak igen så crashar mobilen varje gång och jag måste återställa hela telefonen med iTunes.
    Jag trycker på “Make it Rain”,då kommer den där inpud iTunes loggan fram på mobilen,sen blir den kolsvart.
    Har provat otaliga gånger nu. Varje gång jag återställer mobilen så gör jag det som en ny telefon.

Behöver verkligen hjälp med det här!

Dasken
    Member
    Post count: 118

@finalmassacre 48766 wrote:

Jag jailbreakade min iPhone 32gb 3.1.2 med blackra1n. Funkade kanon.
    Allt funkade som det ska i några dagar. Sedan tankade jag ner winterboard genom cydia.
    Då crashade hela telefonen. När jag återställde telefonen med iTunes så ville den att jag skulle återställa den om och om igen,det hände liksom ingenting.
    Till slut provade jag startade om den genom att hålla ner avstängningsknappen och home samtidigt i 10 sek,sedan släppa avstägknappen och hålla in home tills det plingade i datorn. Då släppte jag den och körde återställning i iTunes.
    Funkade.
    MEN nu när jag försöker göra en jailbreak igen så crashar mobilen varje gång och jag måste återställa hela telefonen med iTunes.
    Jag trycker på “Make it Rain”,då kommer den där inpud iTunes loggan fram på mobilen,sen blir den kolsvart.
    Har provat otaliga gånger nu. Varje gång jag återställer mobilen så gör jag det som en ny telefon.

Behöver verkligen hjälp med det här!

Se till så att du har itunes och ituneshelper avstängt….kolla det i aktivitetshanteraren

FinalMassacre
    Member

@dasken 48789 wrote:

Se till så att du har itunes och ituneshelper avstängt….kolla det i aktivitetshanteraren

Jodå,det har jag provat. Har även provat att ha det igång.
    Har även lagt blackra1n i C:/ och kört det där ifrån,som jag läst att vissa får göra.
    Men det blir precis lika,mobilen tvärdör.

Kan det vara något som ligger kvar i mobilen sedan jag jailbreakade förra gången?
    Man kanske kan gå in med iFunbox och radera något?

DanneWalle
    Member
    Post count: 204

Du skriver att det fuckar när du ska jailbreaka, kan du komma in i telefonen utan det?

Isåfall, testa återställ i telefonen fast välj radera allt innehåll och inst.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Testa att köra på en annan dator.
    Ibland behövde jag köra blackra1n 10-15 ggr innan bilden på geohot kom upp på telefonen och lyckades jb:a.

Medans på en annan dator med samma tele gick det på första försöket.

FinalMassacre
    Member

@dannewalle 48800 wrote:

Du skriver att det fuckar när du ska jailbreaka, kan du komma in i telefonen utan det?

Isåfall, testa återställ i telefonen fast välj radera allt innehåll och inst.

Jo jag kommer in i telefonen med i-FunBox.
    Det konstiga är att funbox hittar telefonen under namnet “iPhone 2.1 (jailed)”.
    Men jag har kört återställningen i iTunes flera ggr. Men när den verkligen var jailad stod det inte med.

Hur menar du med att radera allt innehåll? Jag hittar bara “Återställ”.

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

Vissa jailbreak program kan ligga kvar i din säkerhets kopia, så om du syncar din iphone med din gamla säkerhets kopia så kan de komma tillbaka.

@finalmassacre 48816 wrote:

Hur menar du med att radera allt innehåll? Jag hittar bara “Återställ”.

Det gör du i din iphone. Gå in i Inställningar/Allmänt/Återställ/Radera allt innehåll och inst. Detta kan ta upp till 2 timmar så tänk på att koppla den till laddaren medans du gör detta.

FinalMassacre
    Member

@ponyboy 48817 wrote:

Vissa jailbreak program kan ligga kvar i din säkerhets kopia, så om du syncar din iphone med din gamla säkerhets kopia så kan de komma tillbaka.

Det gör du i din iphone. Gå in i Inställningar/Allmänt/Återställ/Radera allt innehåll och inst. Detta kan ta upp till 2 timmar så tänk på att koppla den till laddaren medans du gör detta.

Jag har inte tagit någon säkerhetskopia tidigare.

Provade radera allt innehåll som du förklarade. Det tog inte längre än max en minut sedan var det klart. Det hjälpte dock inte.
    Kan jag göra något fel?
    Eller finns det ytterligare sätt att radera allt? För det känns trotts allt som nått ligger kvar och stör.

Nu när jag kör blackra1n så crashar inte mobilen lika som förut. Den blir helt svart och jag måste starta om den,men behöver inte köra återinställningen genom iTunes.
    Men står fortfarande att den är jailad när jag öppnar iFunBox.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@finalmassacre 48821 wrote:

Jag har inte tagit någon säkerhetskopia tidigare.

Provade radera allt innehåll som du förklarade. Det tog inte längre än max en minut sedan var det klart. Det hjälpte dock inte.
    Kan jag göra något fel?
    Eller finns det ytterligare sätt att radera allt? För det känns trotts allt som nått ligger kvar och stör.

Nu när jag kör blackra1n så crashar inte mobilen lika som förut. Den blir helt svart och jag måste starta om den,men behöver inte köra återinställningen genom iTunes.
    Men står fortfarande att den är jailad när jag öppnar iFunBox.

Det är för att något gått snett med jailbreaken, viss kod har skickats över till telefonen, men inte all kod, så då känns den av som jailbreakad iaf.

Om du testar med iFunBox innan du ens kör jailbreak, så kommer den inte visas som en jb:ad tele.

Har du testat att köra blackra1n på en annan dator, som jag skrev i denna tråd?

FinalMassacre
    Member

@muffins 48828 wrote:

Det är för att något gått snett med jailbreaken, viss kod har skickats över till telefonen, men inte all kod, så då känns den av som jailbreakad iaf.

Om du testar med iFunBox innan du ens kör jailbreak, så kommer den inte visas som en jb:ad tele.

Har du testat att köra blackra1n på en annan dator, som jag skrev i denna tråd?

Jag provade att köra en återställning i telefonen samt installera den som en ny telefon i iTunes.
    Det första jag gjorde sen var att starta iFunBox. Och den hittar fortfarande telefonen som “iPhone 2.1 (jailed)”
    Står 2.1 för vilken firmware man har? För jag har 3.1.2

Jag testade även att köra blackra1n på en annan dator. Mobilen blir bara svart och måste startas om.

Idéer?
    Kan jag radera nått genom iFunBox?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@finalmassacre 49004 wrote:

Jag provade att köra en återställning i telefonen samt installera den som en ny telefon i iTunes.
    Det första jag gjorde sen var att starta iFunBox. Och den hittar fortfarande telefonen som “iPhone 2.1 (jailed)”
    Står 2.1 för vilken firmware man har? För jag har 3.1.2

Jag testade även att köra blackra1n på en annan dator. Mobilen blir bara svart och måste startas om.

Idéer?
    Kan jag radera nått genom iFunBox?

Varför vill du radera ngt på telefonen? =)

Det är bara att fortsätta försöka, kör guiden till punkt och pricka på fler maskiner tills det fungerar. Slarva inte och se till att varje iTunes-relaterad process är nedstängd innan du kör igång.

FinalMassacre
    Member

@freebo 49007 wrote:

Varför vill du radera ngt på telefonen? =)

Det är bara att fortsätta försöka, kör guiden till punkt och pricka på fler maskiner tills det fungerar. Slarva inte och se till att varje iTunes-relaterad process är nedstängd innan du kör igång.

Jag har jailbreakat förut och fått problem,men aldrig problemet jag får nu att den bara slocknar.
    Och eftersom iFunBox visar att den är jailbreakad fast den inte bör vara det gör att jag tror att något ligger kvar och stör.
    Därav tanken att man kanske kan leta reda på alla Blackra1n relaterade filer och radera dom manuelt,efter som inte telefonen verkar ta bort dom själv.

mariawes
    Member
    Post count: 3

hej! jag har en 3.1.2 3gs. idag blev jag för första gången tvungen att stänga av den, sen nu när jag försöker starta den visar den bara symbol om att jag ska koppla den till iTunes. och när jag väl gör det står det att jag måste “återställa” min iphone. Har alltså blivit tillsagd att jag ska kunna starta den med blackra1n, men ingenting fungerar.

Vad exakt innebär det att återställa? försvinner mina app? sms? kontakter? uppdateras den till 3.1.3 ? förstår inte. Snälla hjälp mig!

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@mariawes 64948 wrote:

hej! jag har en 3.1.2 3gs. idag blev jag för första gången tvungen att stänga av den, sen nu när jag försöker starta den visar den bara symbol om att jag ska koppla den till iTunes. och när jag väl gör det står det att jag måste “återställa” min iphone. Har alltså blivit tillsagd att jag ska kunna starta den med blackra1n, men ingenting fungerar.

Vad exakt innebär det att återställa? försvinner mina app? sms? kontakter? uppdateras den till 3.1.3 ? förstår inte. Snälla hjälp mig!

Det ska gå att få igång den genom att koppla den till datorn och köra blackra1n men då ska du inte ha iTunes 9.1 eller 9.1.1. Du kan negradera iTunes genom att först avinstallera den genom instruktionerna i iPhone FAQ och sen ladda ner iTunes 9.0.3 eller äldre version här.

mariawes
    Member
    Post count: 3

tack så jätte mycket för hjälpen! 🙂 fungera fint nu.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.