Front page › Forums › Övriga ämnen › Totalåterställning av Iphone 3gs, snabb fråga.
-
AuthorPosts
-
Tjena.. Hittade inte någon riktigt bra kategori för just min fråga, så ni får gärna flytta/radera om de blev fel 🙂
Till min fråga:
Jag jailbreakade min lur för att jag skulle ha tele2 i den egentligen.. Ångrade mig sedan och valde att börja använda mitt Telia istället. Eftersom jag aldrig “utnyttjar” jailbreaken eller cydia, så vill jag nu ta bort den för att inte riskera att något går sönder om där kommer en updatering.
Det ända sättet är att göra en totalåterställning om jag förstått det hela rätt..? Och går jag då miste om alla saker jag köpt på appstore, eller är det gratis att ladda ner program om man redan betalt dom en gång? Och i såfall, hur gör jag? 🙂
Btw, blev kanske inte en “snabb fråga”, men tacksam för snabba svar.
Mvh
ThellaNDet du köpt i AppStore kan du ladda ned gratis till samma iPhone igen
@thellan 52024 wrote:
Eftersom jag aldrig “utnyttjar” jailbreaken eller cydia, så vill jag nu ta bort den för att inte riskera att något går sönder om där kommer en updatering.
Du har inte sönder något om du råkar uppdatera en firmware.
Det som händer är att du förlorar din jailbreak bara.
Inget som “förstörs”.@muffins 52029 wrote:
Du har inte sönder något om du råkar uppdatera en firmware.
Det som händer är att du förlorar din jailbreak bara.
Inget som “förstörs”.Ah, okej .. Hörde någon som råkade updatera sin iphone när den nya updaten kom, och han har inte fått igång den sedan dess.
@ Freebo: Tack för svaret 🙂
Har du en jailbreakad iPhone och är beroende av jailbreak & unlock för att kunna ringa så ska du aldrig installera de uppdateringar iTunes vill att du lägger på din telefon. Inte förän du har loggat på här och kollat att det är ok…
det är säkert att uppgradera till 3.1.2
Okej, skönt 🙂
Men 3.1.2 har jag redan eftersom jag äger en ca 10 dagar gammal 3gs
@thellan 52053 wrote:
Okej, skönt 🙂
Men 3.1.2 har jag redan eftersom jag äger en ca 10 dagar gammal 3gs
Då är det bara koppla den till itunes och återställa. Vill du slippa ladda om dina apps som du har laddat ner i din iphone så kan du höger klicka på din iphone i itunes och välja Överför inköp. Då överförs dina apps till din itunes och du kan efter din återställning synca in dem igen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.