Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tråden där vi klagar på felias 3G
-
AuthorPosts
-
Okej, när jag köpte mig iPhone så hade jag inget emot Telia…
Men jag blir så jävla förbannad när det inte 3Gn funkar som den ska! Visst, idag funkade den, men igår och i förrgår funkade bara EDGE… Jo men tack. Och ibland så har jag den lilla 3G symbolen i hörnet fast det är helt omöjligt att surfa… både med 3G och EDGE.
Jag älskar min iPhone, men Telia förstör den.
@ekkg 10855 wrote:
Jag älskar min iPhone, men Telia förstör den.
Kan inte mer än instämma. Jag har nästan alltid full E eller 3G (beroende på om jag har 3G avstängt eller ej) men hälften av de gånger jag vill kolla mejl eller surfa så går det inte för att Felias nät är ett riktigt stort skämt.
Fick fakturan första gången denna veckan. Jag varnar alla som inte är vana vid det: Man får räkningen i varje kvartal (4 gngr om året) och inte månadsvis OM man inte ändrat det i butiken.
Tänkte att 300 kr i månaden är easy pix och möjligtvis ett datapålägg med, men med en räkning på 1100 utan att jag har fått mitt studiebidrag satt hårt i plånboken.
Sen visar det sig att jag har haft 70 minuter kvar på två månader som jag inte pratat upp, men jag har övertrasserat sms-gränsen som ligger på 100 sms i månaden, med ungefär 80 sms mer. Det kostade 55 kr men de andra samtalsminuterna de försvann så jävla spårlöst.Tack och lov bjuder pundhuvudena på uppkopplingsavgiften till människor. I alla fall enligt specifikationerna på fakturan.
När jag var uppe på Telia och sa till kassamannen att jag tyckte det var sjukt dåligt skött av Telia hela försäljningen, så kontra han bara med: Vad har varit dåligt?
Så jävla sur man bara blir för att det är liksom hela grejjen. Så då fick man punkta upp: Monopolet som inte var monopol men Telia låtsades inte om det, Telias köpta rättigheter till Apple men som egentligen inte var det, täckningen som bara kommer och går (fast 90+% garanti) och sen möjligheten att köpa mobilen utan abonnemang. Nej han tyckte det var helt normalt att allting flutit på med försäljningen. Så jag frågade han om han ville ha en iPhone, så svarade han: Ja men jag har inte råd.
De var svaret på din fråga ditt pundhuvud…Usch fydale.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.