Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Trasig "yttre display" på iphone 2G.
-
AuthorPosts
-
Hejsan! nu lagom till iphone 3G ska släppas så råkade jag tappa min
älskling i marken, olyckligtvis nog så sprack hela displayen.konstigt nog så fungerar allt! så nu är min fråga till er om det finns något
jag kan göra? finns det någon i sverige som kan byta endast yttersta skalet
utan att det kommer kosta >2000kr?väldigt tacksam för svar!
MVH Tobias
@freeride00 5172 wrote:
Hejsan! nu lagom till iphone 3G ska släppas så råkade jag tappa min
älskling i marken, olyckligtvis nog så sprack hela displayen.konstigt nog så fungerar allt! så nu är min fråga till er om det finns något
jag kan göra? finns det någon i sverige som kan byta endast yttersta skalet
utan att det kommer kosta <2000kr?väldigt tacksam för svar!
MVH Tobias
Man kan köpa reperationssatser.. Finns även nån verkstad som kan fixa den.. Hitta det på blocket.. gå in å titta sj.
@Mr EmCom 5177 wrote:
Man kan köpa reperationssatser.. Finns även nån verkstad som kan fixa den.. Hitta det på blocket.. gå in å titta sj.
tack för svaret! jag hittade: DVDirect.NET som verkar vara rätt bra,
är det någon som vet något om den butiken, eller någon annan bättre/billigare?
det känns lite onödigt att lägga ut 2000kr på displayen när en ny kostar ~3000kr plus den fick några märken på sidan och att det redan fanns lite små märken på den.MVH Tobias
@freeride00 5180 wrote:
tack för svaret! jag hittade: DVDirect.NET som verkar vara rätt bra,
är det någon som vet något om den butiken, eller någon annan bättre/billigare?
det känns lite onödigt att lägga ut 2000kr på displayen när en ny kostar ~3000kr plus den fick några märken på sidan och att det redan fanns lite små märken på den.MVH Tobias
yttetslyddet kostar typ 1600 har jag för mig å tar dom väll 400 i arbete.. tycker jag är värt iafl..
@Mr EmCom 5181 wrote:
yttetslyddet kostar typ 1600 har jag för mig å tar dom väll 400 i arbete.. tycker jag är värt iafl..
jo det är ett bra pris!
men med tanke på att en bättre beggad kostar 3000kr så blir det ett svårt val med tanke på att hörlurarna är borta med och så blev det märken på baksidan med!Du kan alltid åka till rimbo, strax norr om stockholm. finns en iphone-reperatör där. Ligger i centrum.
tjena freeride! hur löste du problemet? fixade du det själv? isf hur?
@flunit 11088 wrote:
tjena freeride! hur löste du problemet? fixade du det själv? isf hur?
Hej! Förlåt att jag inte svarat tidigare, jag har inte varit inne här på länge.
Jag köpte en display från ebay och plockade isär allt i telefonen, men den nya displayen verkade inte fungera så jag satt ihop allt med den gamla displayen och fick den fungera lika bra(dåligt) som innan..
så om du har en 100% fungerande display att byta till så ska det nog gå fint!
dock så är det jävligt svårt att få upp skalet samt få tillbaks det utan att böja metallkanten. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.