Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › TRE – Tappar täckning stup i kvarten
-
AuthorPosts
-
har någon annan upplevt detta?
Jag har nyligen köpt en ny 3Gs med TRE abonemang.
Den tappar täckningen jämt, hemma och när jag är i butiker och på jobbet. Det står plötsligt “Söker” sen står det “ingen service“.
Vissa ggr kommer den igång inom 5 sek andra ggr tar det upp till 1 min. Det hjälper inte att slå på “Flygplansläge” tillbaka.
Först trode jag att det var knas med luren och testade en HTC Diamond (vilken skit lur by the way, mest pga. windows mobile) och den tappade täckning den me..Tänkte samla på mig tips, råd och förslag innan jag ger mig på TRE.
Välkommen till Tre… jag hade samma skrattretande upplevelser med Tre. Lås upp telefonen och byt operatör
You have got to be kidding me. I så fall sitter jag i skiten, med pott abonemang.
@bad_baboon 46808 wrote:
You have got to be kidding me. I så fall sitter jag i skiten, med pott abonemang.
Deras täckningskarta är ett skämt men du kommer säkert hitta en del Tre fanboys här inne som kommer att säga annat…
Som jag förstår det är det så att tree inte har någon GSM (2G) i huvud taget, vilket gör att deras mediokra 3G täckning är allt man har att leka med. Att man ens kan vara mobilleverantör utan att ha GSM fallback är för mig ett mysterium 🙂
kan bara stämma in i kritiken. tyvärr..
@svarten 46812 wrote:
Som jag förstår det är det så att tree inte har någon GSM (2G) i huvud taget, vilket gör att deras mediokra 3G täckning är allt man har att leka med. Att man ens kan vara mobilleverantör utan att ha GSM fallback är för mig ett mysterium 🙂
innan dom släppte iphones för andra operatörer än telia så var det TRE som fick mest hype, för det var ju så bra 3g I jämnfört med andra operatörer, det var ju så pass utvecklat, och nu så är det tvärtom helt plötsligt, säger lite om folk som snackar en massa men inte vet vad det är dom snackar om, fanboys ftw.
@trub 46818 wrote:
innan dom släppte iphones för andra operatörer än telia så var det TRE som fick mest hype, för det var ju så bra 3g I jämnfört med andra operatörer, det var ju så pass utvecklat, och nu så är det tvärtom helt plötsligt, säger lite om folk som snackar en massa men inte vet vad det är dom snackar om, fanboys ftw.
Word mannen nu måste jag skriva lite längre på grund av de dumma forumreglerna..
Förstår inte vad ni pratar om… Har inga som helst problem med tre. Kanske kan bero på att jag mest rör mig i städer…
Jag hade ingen täckning i centrala stockholm.. Glad att jag fick min upplåst ganska omgående
@h3nr11k 46844 wrote:
Jag hade ingen täckning i centrala stockholm.. Glad att jag fick min upplåst ganska omgående
Det är många som klagar på dålig täckning i 3`s nät i centrala delarna i sthlm. Känns som om det vore det första stället de utökar sin 3G täckning faktiskt. Men de har de inte gjort.
samma här jag har varit trogen kund till Tre men nu börjar jag bli trött på deras dåliga täckning här i linköping där jag bor. jag har täckning halva tiden här hemma hos mig innomhus.
haha,,, Freebo.. Kul att du tog upp just det där med toan.. Det va faktiskt där jag la märke till det först…
jag ringde upp deras support som förskökt finta mig lite, gnom bla. annat att hänvisa till 14 dagars ångerrätten genom distansköplagen (jag köpte i butik) och det va nästan 4 veckor sendan.. Men men skam för den som ge sig in i leken och inte har läst sig på konsument köplagen.. Läget blev genas mycket ljusare och jag erbjuds att lämna tillbaka lure och säga upp abonemanget eller köpa loss luren ( tre bjuder på lite avg. som upplåstning och inträdes ) så det blev det.att de ens försöker… gaahh jag köper en tjäst som fungerar utomhus eller inomhus men endast i anslutning till ett eller flera fönster..
Jag har sålt Tre-abonnemang och Telia-abonnemang till företag, det slutade med för min del att inte rekommendera Tres abonnemang då jag mest fick skit sura företagare som inte kunde bli nådda av sina kunder. Dom som bodde i sthlm, gbg, hbg, malmö fungerade tres abonnemang hyggligt bra för. Jag har fått ta så mycket skit av arga kunder på grund av TRE att man nästan har varit tvungen att ta lugnande efter arbetet:)
jag har tre och det SUGER!
Trodde först att det var problem med min Jealbreak och sn0w!
Vad gör man?!?!?!
Jag har samma problem med att iPhonen då och då tappar täckning. Tror/trodde det berodde på att min iPhone var jailbreakad men att döma av andras upplevelser så verkar det inte vara hela sanningen.
Men hur kommer det sig att jag aldrig har haft det här problemet med mina tidigare SonyEricsson- och Nokia-telefoner? Är iPhonen mer “känslig” tro?
TRE är för dåliga altså, jag måste stå ut med denna operatör tills åsnorna låser upp luren :(, har en bar någongång i minut annars söker skiten bara
@thian 46878 wrote:
Stadsgränsen brukar gå ganska nära staden..
Skogen tillhör antingen en privatperson eller något skogssällskap.
en sådan ton accepteras inte här. Din post har redigerats /Freebo
klart som fan att all mark överallt i Sverige tillhör en stad även om någon äger den skulle man vara utan adress om man bor i skogen? haha.
@johnnyiphone 60799 wrote:
en sådan ton accepteras inte här. Din post har redigerats /Freebo
klart som fan att all mark överallt i Sverige tillhör en stad även om någon äger den skulle man vara utan adress om man bor i skogen? haha.
Jag skiljer på små byar och städer.
Du bor väl inte i en stad bara för att du har en adress ? Du bor i en kommun och tillhör kanske en mindre by om du bor mitt ute i skogen..
@johnnyiphone 60835 wrote:
varenda kommun är i en stad eller hur
Vi har olika definitioner på stad och kommun och var stadsgränsen och kommungränsen går.
Sluta fred ? 🙂
Ett tips för Er som har problem med täckningen i bostaden är att ringa till reklamationsavdelningen och påpeka felet, då det naturligtvis är fel i “varan”.
Det är nämligen så att 3 har en s.k. Täckningsgaranti, där de garanterar att ni som abonnenter har täckning just till den adress där ni bor/tecknade ditt abonnemang på. Skulle det vara så att ni ej har tillräckligt bra täckning/tappar signal ofta trots mobilbyte/måste gå ut från bostaden för att ens vara nåbar, då kan man reklamera abonnemanget. 3 måste först få möjligheten att avhjälpa felet, möjligtvis rikta om master etc eller t.o.m utöka täckningen där ni bor, men oftast kostar föregående åtgärder mer än att helt enkelt makulera ert abonnemang, så då kan man få möjligheten att häva sitt köp.Men lite prestationskrav har även ni som konsumenter; Ni måste själv kolla när på dygnet det fungerar och inte, fungerar det utanför bostaden etc? Dessutom kolla gärna upp vilka andra operatörer som fungerar klanderfritt just där ni har täckningsproblem med 3 etc etc.
Ett tips är fairshopping.com, där konsumenter kan via sidan lägga upp klagomål direkt till företagen, och de i sin tur svarar och åtgärdar eventuellt!
Hoppas jag fick med allt!
hej
Om ni har problem med att ni inte får 3G eller att ni återkommande får “ingen service”, beställ ett nytt SIM kort från tre.
Jag fick min iphone och abonnemang från tre för 2 mån sedan och till en början hade jag knapp någon täckning samt aldrig någon 3G. Då beställde jag ett nytt SIM kort på inrådan från tre och nu har jag full täckning alltid 3G. Först misstänkte jag iphonen men efter att ha provat en kollegas SIM kort så såg jag att det inte var något fel på telefonen.
En av oss kollegor hade full täckning samt 3G och resten ingen täckning och ingen 3G även om man hade mobilerna 2cm från varandra./henrik
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.