Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › "Trög" Homeknapp
-
AuthorPosts
-
Hej
Vill mest veta om det är ett vanligt problem att den runda knappen, “Home”knappen inte fungerar fullt ut. Ibland får jag trycka 4-5 ggr på den för att tex komma ur en app. Sällan fungerar det när jag ska dubbeltrycka för att se aktiva appar i “trayen”.
Vet någon om detta är ett problem som man åtgärdar vid reperation? eller menar man att så länge den fungerar, 1 ggn av 10 så är det ok.
Mvh,
Byte av flex kabeln löser troligtvis problemet.
Läste nånstans att fukt/rost kan orsaka problemet och nån föreslog 5-56 i små mängder…
Jag skulle dock byta flexkabeln.Tack för ditt svar!
Har du något bra tips på någon som gör detta utan att jag måste skicka in luren? Dvs en bra butik? Skruvar ogärna själv.
om du har garantikvar så skicka in luren.
Vi är rätt snabba 1-3 arbetsdagar + postgång.
Om du har garanti ska du definitivt lämna in till din operatör@iPhoneReservdelar.se 92381 wrote:
Byte av flex kabeln löser troligtvis problemet.
Läste nånstans att fukt/rost kan orsaka problemet och nån föreslog 5-56 i små mängder…
Jag skulle dock byta flexkabeln.5-56 är en rostolja skulle aldrig spray:a på något som jag är rädd om.
det finns dock flera elektroclean spray:er som dunstar helt och inte lämnar kvar något kladd rekomenderas över 5-56 alla dagar -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.