Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Tror ni att detta är en blåsning?
-
AuthorPosts
-
Jag har kontaktat ett företag i UK som säljer iPhones som de hävdar att de köper direkt av tillverkaden. Därav deras låga priser. (250 Euro per enhet. Om man köper tre får man en gratis)
De vill ha betalning innan de skickar telefonen, vilket verkar lite suspekt, men förståeligt.Jag fick ett registreringsnummer av “försäljningschefen”, men är fortfarande misstänksam.
Företaget heter Electronic Stores.
ELECTRONICS247 LTD.
Registrerad nr 06352669
Adress: 265 VATTENINVESTERINGAR ROAD, Wembley, Middlesex, HA0 1HX London, Storbritannien.
Tel: +44-704-574-8301.
Kan man lita på detta, eller är det en bluff? Någon som vet eller har hört något?
//Bea
@bero0158 28765 wrote:
Jag har kontaktat ett företag i UK som säljer iPhones som de hävdar att de köper direkt av tillverkaden. Därav deras låga priser. (250 Euro per enhet. Om man köper tre får man en gratis)
De vill ha betalning innan de skickar telefonen, vilket verkar lite suspekt, men förståeligt.Jag fick ett registreringsnummer av “försäljningschefen”, men är fortfarande misstänksam.
ELECTRONICS247 LTD.
Registrerad nr 06352669
Adress: 265 VATTENINVESTERINGAR ROAD, Wembley, Middlesex, HA0 1HX London, Storbritannien.
Kan man lita på detta, eller är det en bluff? Någon som vet eller har hört något?
//Bea
Vad säger magen?
Min vrider sig åt alla håll och kanter!
FAKE!Att betala i förskott och få en gratis om man köper tre tillsammans med det låga priset luktar skurk lång väg.
@dts 28769 wrote:
Håller med.
Fake
Ja, magen säger väl att jag inte ska köpa.
Man har ju hört historier om folk som blir blåsta och man vill ju inte kunna berätta en själv.Har skrivit till dem och frågar om man kan komma till dem och ta sig en titt på mobilen. Väntar på svar.
Frågan är om man inte annars ska kolla upp det där registreringsnumret med någon typ av bolagsverk i UK
Jättefake, ca 2800 kr för iPhonen….dom säljer antagligen 16Gb också 🙂
Gör det inte. Betala inget i förskott, tex halva nu resten vid leverans.
*Flyttar till rätt forumdel*
@snook 28780 wrote:
Jättefake, ca 2800 kr för iPhonen….dom säljer antagligen 16Gb också 🙂
Gör det inte. Betala inget i förskott, tex halva nu resten vid leverans.
*Flyttar till rätt forumdel*
Ja, 16 gb är det.
De använder sig av så kallad TRUSTe, verkar vara någon typ av PayPal, men jag vet inte om det är ännu ett led för att förföra kunden.
truste.com heter sajten.
I’m located in Italy . Look how we made the deal:
1. I will send to TRUSTe the details for the shipping and for the payment (send me the name and address for the shipping)
2. TRUSTe will start the transaction, they will contact you and will send you the invoice for the payment with all instructions and confirmations for the transaction
3. You will pay in the TRUSTe account, they will verify the payment and you will receive the phone. The shipping of the phone will be made through FedEx, DHL, TNT or UPS (24 hours) in the same day that TRUSTe will confirm me that they have received the payment.
4. After that you receive the phone will have 10 days to verify them (You will also have 2 years warranty for the phone).
5. If the phone are not like described or as you expected you will send them back on my costs and you will receive your money back from TRUSTe (that is not the case here because the phone are PERFECT !!!) .
6. You should notify TRUSTe that want to buy them and ONLY THEN THEY WILL SEND ME THE PAYMENT THAT YOU MADE !!! Remember that they will not send me the payment until they will receive your confirmation that you are happy with the phone.
7. After that the transaction is finish, you will have the phone and I the payment. Send me your full name and delivery address so i can start the transaction.
RegardsÄr det fortfarande “fake” tror ni?
Det här är alltså en annan säljare som hävdar att han säljer billiga iPhones från Italien…Vågar man köra med TRUSTe-grejen?
@bero0158 28790 wrote:
Ja, 16 gb är det.
De använder sig av så kallad TRUSTe, verkar vara någon typ av PayPal, men jag vet inte om det är ännu ett led för att förföra kunden.
truste.com heter sajten.
I’m located in Italy . Look how we made the deal:
1. I will send to TRUSTe the details for the shipping and for the payment (send me the name and address for the shipping)
2. TRUSTe will start the transaction, they will contact you and will send you the invoice for the payment with all instructions and confirmations for the transaction
3. You will pay in the TRUSTe account, they will verify the payment and you will receive the phone. The shipping of the phone will be made through FedEx, DHL, TNT or UPS (24 hours) in the same day that TRUSTe will confirm me that they have received the payment.
4. After that you receive the phone will have 10 days to verify them (You will also have 2 years warranty for the phone).
5. If the phone are not like described or as you expected you will send them back on my costs and you will receive your money back from TRUSTe (that is not the case here because the phone are PERFECT !!!) .
6. You should notify TRUSTe that want to buy them and ONLY THEN THEY WILL SEND ME THE PAYMENT THAT YOU MADE !!! Remember that they will not send me the payment until they will receive your confirmation that you are happy with the phone.
7. After that the transaction is finish, you will have the phone and I the payment. Send me your full name and delivery address so i can start the transaction.
RegardsÄr det fortfarande “fake” tror ni?
Det här är alltså en annan säljare som hävdar att han säljer billiga iPhones från Italien…Vågar man köra med TRUSTe-grejen?
Ja. + Att man inte får 2 års garanti
@dts 28791 wrote:
Ja. + Att man inte får 2 års garanti
Ja, det låter helt enkelt för bra för att vara sant…
Frågan är varför de inte tar ut mer pengar då det skulle verka mer trovärdigt.Sen undrar jag hur det fungerar med TRUSTe. Jag menar, om det nu skulle visa sig att telefonen var skräp eller att jag inte får den borde jag ju kunna dra tillbaka mina pengar?
bero: ett sätt att se om det är fejk eller inte är att kolla upp adressen på första företaget du nämnde..
“Vatteninvesteringar road” i london. KOM IGEN. den gatan finns inte och waterinvestment road finns inte heller.
Fake
erkänn de kontaktar dig via msn med namnet “jane” eller “hale” XD
fejk!!!!!en sak man undrar med dessa blåsningar, varför är de så korkade att de sätter ett orimligt pris? om de satte ett normalt men konkurrenskraftigt pris skulle väl fler gå på det… Men tur att det är som det är iaf.
@drdistorzion 28799 wrote:
en sak man undrar med dessa blåsningar, varför är de så korkade att de sätter ett orimligt pris? om de satte ett normalt men konkurrenskraftigt pris skulle väl fler gå på det… Men tur att det är som det är iaf.
för då blir det lika gott för dig o mig att köpa luren här i sverige eller där vi bor+ garanti 🙂
Vad jag inte förstår är hur nån kan gå på sånt här?
Om man vill ha en billigare lur så har telefonaffären en hel massa nokia eller nåt.
Iphonen är dyr oavsett inköpsland,och dessa vansinnespriser är så gott som alltid fejk!Jag tror inte det där är fejk
Jag vet att det är fejk…
@qeudee 28802 wrote:
för då blir det lika gott för dig o mig att köpa luren här i sverige eller där vi bor+ garanti 🙂
Det jag menade är att jag inte fattar varför de sätter ett totalt orimligt pris, klart jag förstår att om de sätter 100kr mindre än vad det kostar här så är det ingen som kommer köpa härifrån, men säg att de gav 20-30% och olåst, då är det nog fler som skulle gå på det.
Sorgligt nog verkar det ju ändå vara folk som går på det där, annars skulle de väl inte göra det.
@bero0158 28765 wrote:
ELECTRONICS247 LTD.
Registrerad nr 06352669
//Bea
Testa att handla av dem, men kräv att ni ska använda paypal eller payson. Det innebär ju att du betalar till paypal/payson, de meddelar säljaren att de fått pengarna. Säljaren skickar varan till dig. Du godkänner varan. Pengarna betalas ut till säljaren.
Är de ärliga går de med på detta. Annars säger jag att det är en fetbluff.
Vatteninvesteringar???
@drdistorzion 28896 wrote:
Det jag menade är att jag inte fattar varför de sätter ett totalt orimligt pris, klart jag förstår att om de sätter 100kr mindre än vad det kostar här så är det ingen som kommer köpa härifrån, men säg att de gav 20-30% och olåst, då är det nog fler som skulle gå på det.
Sorgligt nog verkar det ju ändå vara folk som går på det där, annars skulle de väl inte göra det.
de kanske vill bara fånga sånna folk som direkt går på det, eller de vill att folk betalar en struntsumma snabbt istället för att lägga högre priser o folk blir försiktiga XD
Ännu är inte den siste idioten född,vilket kan vara en anledning till att dessa skurkaktiga gangsters fortsätter med sin kriminella verksamhet.
GÅ INTE PÅ SÅN HÄR SKIT!Hur lättlurade är folk… En äkta iPhone är inte billig och det finns ingen som kan köpa in dom billigt.
Ska man absolut ge sig ut och chansa så skulle jag satsa på att köpa t. ex från ebay och då enbart köpa av någon “Power seller” med extremt många positiva omdömen från andra som har handlat och är nöjda.
Ser ju tomtar på Blocket som kallar nånog real fake Kina skit för iPhone, är bara att anmäla till Blocket som själva verkar ha noll koll på annonser och bara vill ha mer och mer betalt. Blocket suger, de har mycket att lära av E-bay. Har handlat en hel del olika prylar via E-bay och aldrig blivit blåst.
Om man blir blåst på blocket eller ej beror på vad man köper och av vem,har köpt en del grejer där utan problem,dock inte mobiltelefoner.
@steffe 30825 wrote:
Om man blir blåst på blocket eller ej beror på vad man köper och av vem,har köpt en del grejer där utan problem,dock inte mobiltelefoner.
Om ingen går med på att betala in pengar i förskott på främlingars konton skulle bedrägerierna minska drastiskt. Använd internetgirot!
De får ju uppenbarligen in pengar på detta så det måste ju innebära att det är massa folk som är tillräckligt dumma för att betala in pengar direkt.
Priset är helt orimligt av flera orsaker. Först, en operatör som säljer en operatörslåst telefon tillsammans med kontantkort kan sälja luren med mindre marginal än om de säljer den olåst, eftersom de vet att de troligen kommer få intäkter frånd en låsta via kontantkortet. Så om man tittar på försäljningen i apples nätbutiker för Italien och Hongkong och sedan översätter det till svenska riksdaler så har man ett ganska bra minimi-pris för vad som är rimligt.
Därför är det oxå ganska logiskt att en del firmor idag säljer iphone 3G olåst för ca 6000-7000kr/st vilket är ett rimligt pris med tanke på att de förmodligen måste importera från ovan nämnda länder och sedan lägga på en egen marginal.
Alla måste fråga sig, är det rimligt? och om någon kunde sälja olåsta iphones för 3000kr med god förtjänst så skulle operatörernas priser vara betydligt lägre än de är idag.
Akta er oxå för kinesiska kopior, jag mailade en annonsör på blocket som verkligen hade gjort ett bra jobb att få annonsen att se ut som det handlade om en äkta iphone, vilket det inte gjorde. Han slingrade sig med att säga “jag kan inget om teknik så jag vet inte, köpte den när jag var på resa”… Men när han sa att extra batteri och minneskort följde med så anade jag oråd hehe men en som inte är insatt kanske hade hamnat i klistret?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.