Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Trött på att inte ha en fungerande iPhone!
-
AuthorPosts
-
Min iPhone dog på nyår och jag gjorde då en återställning utan att få det att fungera igen och sen dess har jag testat en mängd olika grejer utan att få det att fungera 🙁
Det senaste jag testade nu var att jailbreaka den med yellowSn0w och version 2.2.1(5H11) och hade täckning i ca 5 min innan den dog helt igen. Första gången jag jailbreaka den hade jag inte denna versionen, har det betydelse?
Jag har också ett rebelsim som sitter i, så kanske har jag gjort helt fel?Oerhört tacksam för lite råd om hur jag ska gå till väga! 😮
Du skulle icke uppdaterat till 2.2.1 Yellowsnow täcker inte det basebandet en. Ang rebelkortet säger det sig själv att du inte ska behöva ”låsa upp den två gånger samtidigt” 🙂 Antingen får du köpa en programmerare som uppdaterar ditt rebelkort eller så får du helt enkelt köpa ett nytt kort som funkr med senaste versionen.
Och om den bara dör så är det antagligen något fel, är den även så nä’r du kör original? Då borde du kunna gå till telia med den 🙂Jag följde den här guiden Hack that Phone – How to unlock the 3G iPhone, och den säger ju att jag ska använda yellowsn0w…
Jag kan giventvis tänka mej att inte ha den senaste versionen, om det finns möjlighet att liksom “nergradera” igen? Eller är kortet helt obrukbart nu när jag klantat mej och uppdaterat till 2.2.1? 🙁
Jag var nog lite otydlig innan, den dör inte, utan fungerar precis så bra som vanligt, bara att jag inte lyckas få någon täckning…
Aha, då är det så simpelt som att Yellowsn0w tyvärr inte stöder 2.2.1 och det inte går att nedgradera firmwaren(basebandet) Då får helt enkelt vänta till dev team kommit med en upplåsningsmetod för 2.2.1 🙁
Oj! så det finns inget sätt i världen jag kan göra för att få den att fungera? :O
jag menar, jag följde du bara guiden 🙁Du ska till å börja med inte använda rebelsim mr yellowsn0w, det är ju problem 1.
Jag har alltid haft rebelSIM i, fick det av han jag köpte den av som i sin tur hade importerat den från US, Jag har baseband 02.30.03 🙂
Men jag måste ju på något sätt kunna få den att funka så bra som tidigare?
precis som kungen sa ovan, går det inte att nedgradera bb, så det bara att sitta och vänta! tråkigt men men
Aj baj! det var ju minst sagt surt!
finns det en någon fakta kring när dev teamet då kommer med denna upplåsningsmetod?@sandrasvensson 24985 wrote:
Aj baj! det var ju minst sagt surt!
finns det en någon fakta kring när dev teamet då kommer med denna upplåsningsmetod?Bara att hålla utkik på Dev-Team Blog ….jag är i samma sits som dig. Råkade uppdatera min tele och därmed låsa den redan samma dag som jag köpte den.
@carpe 24991 wrote:
Bara att hålla utkik på Dev-Team Blog ….jag är i samma sits som dig. Råkade uppdatera min tele och därmed låsa den redan samma dag som jag köpte den.
Ni behöve rinte direkt frukta något som att ni aldrig kommer få den att funka utan det gjorde ju jag när dom sa att det ALDRIG skulle gå att låsa upp 02.28.00 då jag inte ens ha telia på den eftersom den är låst till AT&T (köpt i the big apple). Den nya verisionen av yellowns0w kommer nog snarast;)
Kanske, jag känner mej väldigt newbie inom allt det här och vågar inte misslyckas igen -.-
Är det släppt något nytt nu? Hur ska jag göra? 🙂 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.