Front page › Forums › Övriga ämnen › Tv Plasma/LCD
-
AuthorPosts
-
humm, en djugel detta. Mobiltelefoner är lättare, finns bara en att välja ( :rolleyes: )
Vad är det som skiljer en 32a för 8k och en för 4k då? det skiljer ju ofta inte särskilt mycket i specifikationerna..
man ska väl ha 1080p/720p, inte 1080i om man ska köra tvspel/kolla sport va?
Är det värt o ta en tv med FullHD och istället dra in på något annat, isåfall vad?
Man ska alltid köra 720p eller 1080p. Att man hellre väljer att köra tex. 1080i istället för 720p förstår jag inte.
Man ska alltid köra 720p eller 1080p. Att man hellre väljer att köra tex. 1080i istället för 720p förstår jag inte.
Titta och jämför i affären,har man en PS3 med blueray så är fullHD ett måste,annars brukar det funka hyggligt med 720 p också.
Naturligtvis är det så,att ju större skärm desto mer upplösning,tänk på att du ska ha den ett tag,så mitt tips är att alltid välja fullHD om skärmen är större än 32 tum.
I framtiden kommer såväl spelkonsoller som andra tillkopplade tillbehör att kräva fullHD,och eftersom en modern TV är tänkt att hålla bortåt 10 år så kan detta vara nåt att tänka på.Titta och jämför i affären,har man en PS3 med blueray så är fullHD ett måste,annars brukar det funka hyggligt med 720 p också.
Naturligtvis är det så,att ju större skärm desto mer upplösning,tänk på att du ska ha den ett tag,så mitt tips är att alltid välja fullHD om skärmen är större än 32 tum.
I framtiden kommer såväl spelkonsoller som andra tillkopplade tillbehör att kräva fullHD,och eftersom en modern TV är tänkt att hålla bortåt 10 år så kan detta vara nåt att tänka på.Titta och jämför i affären,har man en PS3 med blueray så är fullHD ett måste,annars brukar det funka hyggligt med 720 p också.
I framtiden kommer såväl spelkonsoller som andra tillkopplade tillbehör att kräva fullHD,och eftersom en modern TV är tänkt att hålla bortåt 10 år så kan detta vara nåt att tänka på.under 46″ är full hd inte märkbart, däremot så finns det en hel del TVapparater som har något som ibland kallas MotionPlus, jag vet inte riktigt vad det är, men det ska simulera 100Hz typ, det är riktigt snyggt när man spelar spel 🙂 alla rörelser blir mycket mer flytande och verklighetstrogna
Vilket är då viktigast när man ska kolla på sport/spela 360…Kontrast/upplösning/resoponstid/uppdateringsfrekvens?!?
Blir troligtvis en 32a. Är det märkbar skillnad på 50-100Hz/6-8ms då?
Vad tror ni om denna? Philips 32pfl5403dSkillnad mellan 50 och 100 Hz syns vid snabba förlopp oavsett storlek,även om det syns lite mer på en större skärm.
Har en gammal 20″ LCD med för kackig frekvens,att se på hockey på den är ingen hit.
Blir som en serie snabbt växlande stillbilder nästan!
Som tur är har jag andra bättre apparater också!Ok, men på de flesta LCD står inte vilken uppdateringsfrekvens de har?!
Kollat på MASSOR av tvapparater och oftast står det bara om de har 8ms eller 5ms. Aldrig något om Hz, hur ser man det?
8 eller 5ms är responstiden,på dyrare apparater står uppdateringsfrekvensen i databladet,på billiga apparater är det alltid 50Hz,du kanske skulle titta på andra apparater?
Ska man bara titta på marksänd tv har uppdateringsfrekvensen ingen större betydelse annat än vid sportsändningar och sånt,däremot är en kort responstid viktig.(3-5ms)Om någon är intresserad så blev det en philips 32PFL5404H
Testat och köra den med 360 (med hdmi) och är MYCKET nöjd! Skaplig skillnad från 32an från sent 90-tal som jag hade igår :pDock är jag lite konfunderad när det gäller tv-bilden.. Jag har analogt nät, och detta verkar dra ner bildkvaliten ganska mycket. Var medveten om detta när jag köpte lcd, men är det så att alla lcd får taskig analog bild?
Finns det något sätt att förbättra den? (förutom att skaffa digital)Drar upp en gammal tråd igen 🙂
Köpte idag en bluray! Tidigare har jag haft en DVD kopplad till tvn och hemmabion (dvd=scart=Tv, dvd=optisk=hemmabio) och då fått 5.1 dolby-digital ljud. Nu när jag kopplat i Bluerayen istället för dvd får jag inte det 🙁 Har kopplat såhär: Bluray=hdmi=tv, Blueray=optisk=hemmabio. Jag får ljud ur hemmabion men det är inte 5.1. Någon vänlig människa som kan hjälpa mig få till det?
Jag använde samma dvdskiva både i dvdn och bluerayen.
Har denna blueray: Samsung BD-P3600 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.