Två iPhones på samma dator – olika kalendrar?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Två iPhones på samma dator – olika kalendrar?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej.
    Undrar en sak. Både jag och frugan har iphone och när vi syncar med datorn, tex kalendern och anteckningar så kommer ju alla mina poster in i hennes kalender och tvärt om, inte kul, blir ju inge bra va.:confused:
    Kan man ha två konton eller finns det nån inställning man kan göra för att välja vad som ska syncas specifikt för varje mobil?

//Irejja

Freebo
    Member
    Post count: 4365

iTunes hanterar era telefoner som separata enheter och de synkas även som det. Problem uppstår naturligtvis om du synkar båda telefonerna mot samma ‘fysiska’ kalender och anteckningsprogram, dvs om du är inloggad på hustruns konto i Windows och synkar din iPhone så synkas hennes kalender över på din iPhone och vice versa.

Hur det fungerar med kontakter/kalendern/anteckningar på en Mac är jag sämre på men om ni båda kör på samma konto uppstår samma problem även där.

Du kan lösa det genom att lägga din/hustruns information på annat ställe, t.ex. Google Contacts/Calender. Om du och din fru har var sitt konto hos Google så kan ni dela ut era kalendrar till varandra (alternativt så delar bara en av er ut sin kalender till den andre och så använder båda denna kalender).

Edit: Läsarfråga: synkronisera två kalendrar | iPhone 24

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.