Två olika abonemang

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1199

Hittade ingen passande tråd o skriva denna fråga så gjorde en ny. Förlåt mig.

Går det att göra såhär?

1.Min far köper ett telia199 abb med iphone, något han gått med på!!!:D. (den kostar då 3120kr)

2.Jag köper ett annat valfritt abonemang, stoppar det i iphonen och lever lyckligt. Far min tar sedan telia199 abb och använder det i sin gamla telefon (vilken är obunden).

Nå?:)
    funkar detta eller måste man använda telia199 ab’et i iphonen?

funkar det inte att sätta i ett annat telia abb i iphonen (som inte är köpt med den alltså)

Kan farsan flytta sitt nummer till telia199 ab’et? och använda det i en annan telefon

En grej till.
    Är det lönt att ta ett abonemang från något annat företag? typ tele2/tre eller nåt? såg tex att tele2 har 200 mb datatrafik för 29kr/mån… ringer knappt nåt, runt 100 sms/mån

tackar på förhand

snook
    Member
    Post count: 2190

@bozz 12060 wrote:

Hittade ingen passande tråd o skriva denna fråga så gjorde en ny. Förlåt mig.

Går det att göra såhär?

1.Min far köper ett telia199 abb med iphone, något han gått med på!!!:D. (den kostar då 3120kr)

2.Jag köper ett annat valfritt abonemang, stoppar det i iphonen och lever lyckligt. Far min tar sedan telia199 abb och använder det i sin gamla telefon (vilken är obunden).

Nå?:)
    funkar detta eller måste man använda telia199 ab’et i iphonen?

funkar det inte att sätta i ett annat telia abb i iphonen (som inte är köpt med den alltså)

Kan farsan flytta sitt nummer till telia199 ab’et?

En grej till.
    Är det lönt att ta ett abonemang från något annat företag? typ tele2/tre eller nåt? såg tex att tele2 har 200 mb datatrafik för 29kr/mån… ringer knappt nåt, runt 100 sms/mån

tackar på förhand

Att stoppa i ett annat abonnemang med telia fungerar hur bra som helst. Jag tog ett telia till vänner och la det på hyllan. För vi har fritt telefon abonnemang från jobbet genom telia 🙂

Ang att stoppa in en annan operatör än telia, vet andra bättre än jag. Men kolla in denna avdelningen på förumet Upplåsning och Jailbreak – iPhoneinfo.se – iPhoneforum i Sverige

jocke
    Member
    Post count: 189

Jag har nog samma behov som dig bozz. Ringer inte överdrivet mycket, men skickar en del sms och surfar gärna på både 3G och WiFi (där det finns).

Borde det mest lönsamma vara:
    Tele2 Kompis + Datapaket 200MB?

Är Tele2 Kompis ett abonnemang man betalar av på varje månad eller är det som ett kontantkort? Får inte riktigt kläm på det på sidan: Kompis – Tele2

bozz
    Member

tror det är månadskostnad, det står det iaf. jag tänkte faktiskt på samma kombinations som dig. Men är det verkligen värt o låsa upp iphonen för detta? känns sådär, garantin Kan? försvinna o sånt…

ingen som vet svaret på den sista frågan? ifall far min kan ta telia199 abonemanget o stoppa i sin icketeliatelefon-mensominteärlåsttillnåt telefon :O

tackar såhär långt /bow

jocke
    Member

Du behöver inte låsa upp den. Du kan använda ett sånt simunlock kort. Skulle mobilen strula sen eller nått så är det bara och ta ut simkorten skulle jag tro. Dem kan väl inte säga något om garantin då. (Om du inte jailbreakat).

Tele2 Kompis verkar vara nått me månadsavgift där jag, såg det nu. Hmm, får fundera vidare.

Och din sista fråga, den vet jag inte svaret på, men testa skadar väl inte? 😮

snook
    Member
    Post count: 2190

Din far kan stoppa i ditt kort i sin ickelåsta telefon 🙂

bozz
    Member

@jocke 12072 wrote:

Du behöver inte låsa upp den. Du kan använda ett sånt simunlock kort. Skulle mobilen strula sen eller nått så är det bara och ta ut simkorten skulle jag tro. Dem kan väl inte säga något om garantin då. (Om du inte jailbreakat).

kan någon bekräfta? du verkar inte helt säker:P

gött snook tack

jocke
    Member

Najs quote!

Jag är 100% säker. Så länge du bara lägger dit ett extra simkort och inte rör mjukvaran är det lugnt. Låter rätt logiskt imo! 😮

bozz
    Member

hehehe ok nu tror jag dig.

Men tror nog jag ska ta max25 iaf…o sen stänga av allt…bara använda wifin…ligger nämligen hemma med ett brutet ben i 3-4 månader till :S

eller går det göra så utan att få monsterräkning?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@bozz 12078 wrote:

hehehe ok nu tror jag dig.

Men tror nog jag ska ta max25 iaf…o sen stänga av allt…bara använda wifin…ligger nämligen hemma med ett brutet ben i 3-4 månader till :S

eller går det göra så utan att få monsterräkning?

Ja sålänge du kör via WiFi så surfar du gratis. Stäng av 3G/EDGE för att vara på den säkra sidan 🙂

bozz
    Member

okej! tackar o bugar för alla svar!

bozz
    Member

får man använda månadskostnaden till öppningsavgiften på ett samtal föresten?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.