Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tvärdöd
-
AuthorPosts
-
Tog upp telefonen ur fickan så var den avstängd,och den startar inte alls.
Tvärdöd.
Telefonen är JBad.Erfarenheter?
Bara att lämna in på reparation eller går det att göra något?Hade den mycket batteri innan den dog?
Har du provat att hålla i Home och Sleep knappen i 10 sekunder?
Sätt den i laddning i några timmar, det kan hjälpa ibland.Den hade runt 70-80% i batteri.
Har haft den på laddning hela dagen nu och det där med home och sleep funkar inte.Ta ut den från laddaren och låt den ligga tills imorgon innan du provar igen. Du vill vara helt säker på att den är helt död innan du lämnar in den, skulle den funka igen i butiken då ryker din garanti.
Okej. Fast den har legat hela natten utan ström,det var igår den ballade ur.
Så det är lika bra att lämna in den?
Hoppas det inte ställer till något att den är JBad :/Det är väldigt sällan en iPhone blir “brickad”, enda gången jag känner till var när muffins 3Gs dog helt. Är den helt död ska du lämna in den för reperation men som sagt prova allting först innan du lämnar in den. Dfu, recovery mode, hard reset, ladda med väggsladdaren i många timmar.
Det löste sig.
Jag börjar lära mig att krånglar en iPhone så går det oftast att lösa bara man jävlas lite.
Efter två dagar stoppade jag i den i laddaren igen,då kom batteriet upp på skärmen och iTunes hittade telefonen.
Efter nån timme blev skärmen helt vit. Hörde ljudet när jag slog av tangentlåset men skärmen var fortfarande vit.
Startade om och fick fram appleloggan. Där ifrån gick det inte att göra nånting och iTunes kände inte av telefonen. Startade om flera ggr provade även köra blackra1n. Men kom bara till loggan.
Lät den ligga på så i ca10-20min så hoppade den helt plötsligt igång och funkade som vanligt.Väldigt konstigt fenomen,men är jävligt glad att den funkar igen.
Guld att ni på forumet finns!
Specielt Ponyboy ska ha kudos för sitt engagemang!Skönt att det löste sig!
Man måste försöka allt innan man lämnar in en jailbreakad iphone för reperation. Det sista man vill är att den ska vakna upp efter att man lämnat in den, då ryker garantin och eventuell upplåsning efter 12 månader.
Vilken konstig erfarenhet :O
Telefonens operativ system måste vara väldigt bra kodat för att hade en sån “Släckning” hänt på min gammla xperia hade det varit kapput for ever 😛Skulle ladda telefonen under natten, var nere på typ 9%. Sen imorse var den helt död, visar bara minimalt rött batteri i displayen och reagerar inte på laddning ?
Drar jag ur sladden indikerar den att jag ska stoppa i elkabel, sen dör den. Den borde ju vara fullladdad efter natten, så nåt har hänt.Jag har haft problem med batterihopp, men har inte laddat om den 😮 Den har funkat som den ska, det är bara procentsatsen som muckat men inget annars.
Men nu reagerar inte en iTunes när jag ansluter så jag kan inte komma åt den!! :eek::eek:
Jailbraikad 3.0.1 med gamla baseband.
Nån som har en ide?
Sammanfogade trådarna /Ponyboy
Sök i forumet på död eller tvärdöd så får du en mängd tips. Du får nig ta och testa ett i tag så löser det sig nog
Såg någon som hade liknande fel på sin Iphone. Sök på Utube Iphone dead help guide. Där finns det en guide:D
Samma sak hände mig för någon vecka sen.
Jag lämnade in den i Telia butiken och fick en sprillans ny efter ca 1 vecka.
Läs mera här:https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/7050-gar-inte-att-ladda.html
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.