Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Uk applestore I4, är de olåsta när man handlar därifrån ??
-
AuthorPosts
-
Vill bara försäkra mig en extra ggn innan jag lägger en order, min polare bor i London och jag får gärna använda hans adress för köpet.
Japp de är helt olåsta. Det står även på deras sida. Har själv beställt en och väntar otåligt 😉 På deras sida står det “When you purchase your iPhone from the Apple Online Store, you’ll get it SIM-free. So you can sign up for service with the carrier of your choice and change your carrier at any time.” vilket betyder att den är olåst
Väntar också på en Iphone från England. Kom att tänka på uttaget till elen för att ladda telefonen. Behöver man köpa adapter?
Bara för att fråga om el-kontakten.
När ja köpte min 3gs för ett års sedan fick man en enhet med utbytbar el-kontakt.
När min bror köpte sin för några månader sen fick han en hel enhet som man inte kan byta ut.
den senare var betydligt mindre, avlång sak.
Har de bytt på alla nya telefoner?@museo12 79932 wrote:
Har du köpt via Borderlinx? Eller på annat sätt?:)
Japp det har jag gjort. La en beställning den 26/9 😀
@hugorosenlund 79936 wrote:
Bara för att fråga om el-kontakten.
När ja köpte min 3gs för ett års sedan fick man en enhet med utbytbar el-kontakt.
När min bror köpte sin för några månader sen fick han en hel enhet som man inte kan byta ut.
den senare var betydligt mindre, avlång sak.
Har de bytt på alla nya telefoner?Tror det stämmer att de gjort så. Man kan inte byta själva elkontakten utan man måste köpa en helt ny eller använda en man har hemma.
har en fråga ang. Borderlinx. jag har ingen aning hur det funkar, har bara varit inne på sidan en gång. någon som har lust att förklara?
det är så att jag vill köpa en helt olåst i4, 16 giggare. hur mycket får ni betala via borderlinx ni som beställt? dvs allt som allt hur mycket blir det? betalar man direkt via nätet då innan man får luren? hur är det med tull och liknande vet att det fanns komplikationer när man beställde från usa då 3gs kom ut? skulle va sjyst om någon tog sig tid att förklara. tack på förhand
@deni_jc 79964 wrote:
har en fråga ang. Borderlinx. jag har ingen aning hur det funkar, har bara varit inne på sidan en gång. någon som har lust att förklara?
det är så att jag vill köpa en helt olåst i4, 16 giggare. hur mycket får ni betala via borderlinx ni som beställt? dvs allt som allt hur mycket blir det? betalar man direkt via nätet då innan man får luren? hur är det med tull och liknande vet att det fanns komplikationer när man beställde från usa då 3gs kom ut? skulle va sjyst om någon tog sig tid att förklara. tack på förhand
Du registrerar dig hos borderlinx och får två adresser, en som du kan använda i USA och en i England. Självklart använder du den engelska adressen när du lägger en beställning hos Apple.
Priset för 16 gb versionen kommer bli ca 5500 kr + 350 kr till borderlinx för leveransen. Du betalar direkt för luren hos Apple och när ditt paket anländer till borderlinx så betalar du då leveransen. När de mottagit din betalning skickas ditt paket här till Sverige 🙂
Jag beställde en 32GB den 16 September med leveransdatum den 7 Oktober.
Fem dagar kvar, hoppas de skickar den utan försening.@Mr.K 79970 wrote:
Fem dagar kvar, hoppas de skickar den utan försening.Fullständig redogörelse för dina första intryck av telefonen vill vi ha 😉
Nej, skämt åsido njut av din telefon när den kommer. Den är fantastisk. I alla fall det lilla jag har provat av min polares Iphone 4.@deni_jc 79964 wrote:
Jag får bli bättre på att citera fler i samma inlägg tror jag….. :rolleyes:
Egentligen inte så svårt. Du reggar dig på Borderlinx. Där får du en engelsk adress, som går till Borderlinx. Den engelska adressen använder du när du beställer från Apple UK, där du kan få den för 499 engelska pund. Den svenska kronan är stark nu, så det blir cirka 5 300 sek. När väl Apple UK får den i lager så skickar de din telefon till din engelska adress, dvs till Borderlinx. När du väl får den dit får du betala en avgift på någonstans mellan 300-500 kronor. Jag har faktiskt hört varierande priser. Detta för att Borderlinx ska skicka telefonen hem till dig. Med andra ord kostar det max 5800 sek med cirka idag tre veckors väntetid hos Apple. I många fall, vad jag har hört, så får Apple in sina telefoner i lager tidigare än vad de anger. Det gäller nog främst 16gb. Det ska inte vara någon tull elller liknande från ett annat eu-land. Telefonen är olåst.
Hoppas det var till någon hjälp 🙂
Nu är det bara två veckors leveranstid om man beställer på Apple Uk, vilket borde innebära tidschemat hålls för oss : )
@Mr.K 79970 wrote:
Fem dagar kvar, hoppas de skickar den utan försening.Min skickades igår precis som angivet.
Ville bara meddela att jag fick min iPhone 4 idag, helt fantastiskt! 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.