Ultrasnow?

Viewing 45 posts - 1 through 45 (of 45 total)
  • Author
    Member
    Post count: 128

Var är ultrasnow:O

freeride00
    Member
    Post count: 59

Jag har ingen aning, men jag hoppas att ultrasn0w kommer när som helst:)

snook
    Member
    Post count: 2190

Dom jobbar på Ultrasnow fortfarande pga buggar osv….

Citat från tvitter “I suck at ETA´s” 🙂

brejkish
    Member
    Post count: 98

När tror ni ultrasnow släpps ?
    Tror ni det handlar om dagar eller veckor ? ( Vill inte nämna “månader” i detta fallet ) 😛

foppatoffel
    Member

@brejkish 34740 wrote:

När tror ni ultrasnow släpps ?
    Tror ni det handlar om dagar eller veckor ? ( Vill inte nämna “månader” i detta fallet ) 😛

Som snook säger att dem jobbar på buggarna och sådant, så kommer det ta typ max 48 timmar innan det släpps i cydia. Om senare blir jag galen^^

steffe
    Member
    Post count: 2452

Hur galen? Ingen har sagt nåt om exakt när ännu.

foppatoffel
    Member

@steffe 34744 wrote:

Hur galen? Ingen har sagt nåt om exakt när ännu.

Men snälla? buggar? hur svårt känns det att fixa? ultrasnow måste vara typ som ett vanligt java program, alltså samma utföranden, och då tar det inte så lång tid 🙂

jolinjom
    Member
    Post count: 818

@foppatoffel 34746 wrote:

Men snälla? buggar? hur svårt känns det att fixa? ultrasnow måste vara typ som ett vanligt java program, alltså samma utföranden, och då tar det inte så lång tid 🙂

Gör ett själv då?

foppatoffel
    Member

@jolinjom 34811 wrote:

Gör ett själv då?

Tanken är god men så lätt är det inte, jag har ingen aning om hur koderna ser ut till apple. Kan ej få ut yellowsnow till min pc annars kunde man kollat närmare på de svar ja.Men lixom dev team har ju jobbat med detta länge nu så demborde klara av de nu det snaraste

foppatoffel
    Member

Men när tror folket att detta kommer dyka upp? Kollar på musclenerds twitter men inget nytt

brejkish
    Member

@foppatoffel 35048 wrote:

Men när tror folket att detta kommer dyka upp? Kollar på musclenerds twitter men inget nytt

Ingen vet, det är bara att vänta och se!
    Dev Team arbetar på problemet så vi ska få tillgång till en fullt fungerande unlock helt gratis.

Räkna med att det dyker upp innan nästa söndag, så blir du nog bara glad om det dyker upp tidigare ! 🙂

foppatoffel
    Member

@brejkish 35051 wrote:

Ingen vet, det är bara att vänta och se!
    Dev Team arbetar på problemet så vi ska få tillgång till en fullt fungerande unlock helt gratis.

Räkna med att det dyker upp innan nästa söndag, så blir du nog bara glad om det dyker upp tidigare ! 🙂

Skojar du? Väntat på detta nu mega länge:O utan att kunna använda min Iphone som jag älskar så:O det har inte varit lätt det nej…
    Så den dagen det kommer ultrasnow i mitt cydia kommer jag att SKRIIIIKA! av glädje^^

brejkish
    Member

@foppatoffel 35083 wrote:

Skojar du? Väntat på detta nu mega länge:O utan att kunna använda min Iphone som jag älskar så:O det har inte varit lätt det nej…
    Så den dagen det kommer ultrasnow i mitt cydia kommer jag att SKRIIIIKA! av glädje^^

Haha, jag vet exakt hur du känner =)
    Kör själv med rebel-sim just nu, men så fort ultrasn0w har släppts så ska jag uppdatera till 3.0 och sen jb och köra in ultrasn0w =)

foppatoffel
    Member

@brejkish 35086 wrote:

Haha, jag vet exakt hur du känner =)
    Kör själv med rebel-sim just nu, men så fort ultrasn0w har släppts så ska jag uppdatera till 3.0 och sen jb och köra in ultrasn0w =)

Du samma här… jag kan inte ens få igång ett skitt telia kort i min iphone de är de som är de knäppaste:O

steffe
    Member

Visst,problemet är naturligtvis väldigt irriterande för er som behöver ultrasnow,men att ni jämrar er hjälper inte! Dessutom så visste ni sannolikt att telefonerna ni köpte var op-låsta,så ni har åtminstone delvis er själva att skylla på.
    Att det tar en tid beror sannolikt på att Apple då 3.0 skapades gjorde allt dom kunde för att hitta de säkerhetshål som mjukvaruupplåsningen utnyttjar,och sedan täppa till dessa hål.
    Devteam har ett program klart,men för att ni ska bli nöjda så måste det funka perfekt också,detta jobbar man med just nu!

foppatoffel
    Member

@steffe 35128 wrote:

Visst,problemet är naturligtvis väldigt irriterande för er som behöver ultrasnow,men att ni jämrar er hjälper inte! Dessutom så visste ni sannolikt att telefonerna ni köpte var op-låsta,så ni har åtminstone delvis er själva att skylla på.
    Att det tar en tid beror sannolikt på att Apple då 3.0 skapades gjorde allt dom kunde för att hitta de säkerhetshål som mjukvaruupplåsningen utnyttjar,och sedan täppa till dessa hål.
    Devteam har ett program klart,men för att ni ska bli nöjda så måste det funka perfekt också,detta jobbar man med just nu!

amen jo tjena asså tror du man är dum i huvudet eller:S
    Aa de var mitt eget fel att jag gjorde fel när jag skulle jailbreaka för under tiden hade jag en custom ipsw med 2.2.1:S Och de vet jag nu när man begått misstaget. Palla lixom att köpa en iphone på telia som är skit:S Och de som är fördelen är att man kan använda den. men ja mitt fel att jag inte läste mig til jailbreket från början. Jag trodde inte den var jailbreakd men det har jag kommit fram till när jag låste den att det var den så jag behövde inte bry mig det minsta men brist på villjan att lära sig, aa jo tack jag vet.
    Jämrar mig vet jag inte om jag gör:S Kanske enligt dig men ger man så dyra pengar för en mobil så ska man kunna använda den. Och jag hade med glädjen varit med i dev team och hjälpt till vad jag kunnat men hur stor är risken på en 18 årig kille från sverige blir antagen till ett sådant projekt? Skulle inte tro de va.
    Droppa inte kommentarer som är kränkande stup i kvarten bli en normal människa med gott överseende för andras fel och behov av vägledning. Alla kanske inte har råpluggat på iphone innan man köper dem:S

brejkish
    Member

@steffe 35128 wrote:

Jag gnäller inte över problemet att dev team inte släppt ultrasn0w än, använder rebel-sim med 2.2.1 nu och det fungerar fint för mig, har ingen brådska alls.
    Tycker dev team gör ett kanon jobb, tar dom en dag extra på sig, eller en vecka eller i värsta fall en månad så är det inga problem – dom arbetar för fullt för att vi ska kunna få tillgång till det gratis – därav anser jag inte att dom har en dead line..
    Dom gör ett sju helsike bra jobb, och det ska dom ha en fetting klapp på axeln för!

Men det känns lite som du hoppar in och klankar på dom som undrar när det släpps bara för du själv inte har nytta av det?
    – Ja, köper man en telefon som har OP-lås så får man självklart stå sitt kast, för informationens skull så googlade jag innan jag köpte min iPhone och läste “Hur lätt som helst att unlocka, inga problem – tar 5min”… när jag dagen efter köpte den så visade sig att fallet inte var så för mig för jag hade BB 02.30.03 ( Visste inte ens vad BB eller att BB ens existerade innan jag köpte min iPhone )..

Men som jag alltid sagt – Dev Team ska ha klapp på axeln för den tid dom lägger ner, för dom gör ett sju helsike bra jobb! 😀

Wester
    Member
    Post count: 200

Enligt Musclenerd så är de enda kvar att reda ut i ultrasn0w är stabiliteten.
    Planetbeing skrev: “Remember how ys didn’t work smoothly until 0.9.6? We’re trying to cut down the number of AT commands it takes so it’s more stable “

Det låter lovande! 🙂 Så oroa er inte gott folk. Snart är det här!

brejkish
    Member

@wester 35163 wrote:

Enligt Musclenerd så är de enda kvar att reda ut i ultrasn0w är stabiliteten.
    Planetbeing skrev: “Remember how ys didn’t work smoothly until 0.9.6? We’re trying to cut down the number of AT commands it takes so it’s more stable “

Det låter lovande! 🙂 Så oroa er inte gott folk. Snart är det här!

Får gärna ta lite extra tid, men måste säga – den informationen tackar man för! 😀

Med lite hopp så släpps det dom närmaste dagarna då?

Wester
    Member

Ja man tycker det ;P 48 timmar skulle jag tippa på 😀 bara att vänta å se 🙂 man vill inte att de ska förhasta sig heller.

steffe
    Member

Verkar som om folk missuppfattat mig,vad jag menade var inte att det skulle vara något fel på devteams utmärkta arbete.
    Att som vissa gör,att skriva och klaga över att programmet ännu inte är klart är meningslöst!
    Och jag står för min personliga åsikt att om ni inte pallar att vänta den tid det tar så är det helt och hållet ert eget fel,eftersom ni visste att telefonen ni köpte var låst!
    Vad hade ni gjort utan devteam? Kan tala om att fakesims typ rebel gör att era telefoner inte kan roama,och därför funkar de inte alls utanför Sveriges gränser. Det gör däremot ultrasnow!

Svarten
    Member
    Post count: 106

@steffe 35192 wrote:

Kan tala om att fakesims typ rebel gör att era telefoner inte kan roama,och därför funkar de inte alls utanför Sveriges gränser.

Mitt iSmartphone fake funkade bra i spanien i vintras, vet inget om rebel dock…

brejkish
    Member

@steffe 35192 wrote:

Kan tala om att fakesims typ rebel gör att era telefoner inte kan roama,och därför funkar de inte alls utanför Sveriges gränser. Det gör däremot ultrasnow!

Där har du fel 😛
    Har ett rebel-sim till min iPhone 3G..
    Fungerar utmärkt med allt. kan skicka sms/ta emot, ringa / ta emot samtal, köra 3G utan problem, roama, allt fungerar klockrent 😀

Ända nackdelen (som händer kanske max 1gång/veckan) är att om jag pratar i telefon så försvinner hela mottagningen helt, och kommer tillbaka efter 1sek igen, då är det bara ringa tillbaka igen och vänta på att samma problem kommer inträffa en vecka senare 😛

steffe
    Member

Verkar som programutvecklarna har skärpt sig,bra!

foppatoffel
    Member

@brejkish 35201 wrote:

Där har du fel 😛
    Har ett rebel-sim till min iPhone 3G..
    Fungerar utmärkt med allt. kan skicka sms/ta emot, ringa / ta emot samtal, köra 3G utan problem, roama, allt fungerar klockrent 😀

Ända nackdelen (som händer kanske max 1gång/veckan) är att om jag pratar i telefon så försvinner hela mottagningen helt, och kommer tillbaka efter 1sek igen, då är det bara ringa tillbaka igen och vänta på att samma problem kommer inträffa en vecka senare 😛

Jag funderade på att köpa ett rebel sim själv en gång men tänkte nej dem släpper väll snart en ny upplåsning:P Men ack så fel jag hade men sen har jag tyckt de var för dyrt (A) haha

brejkish
    Member

Dev Team är roliga 🙂
    Ny domän och allt för ultrasn0w-status ^^ HAHA
    ultrasn0w: Is it out yet?

Wester
    Member

@brejkish 35290 wrote:

Dev Team är roliga 🙂
    Ny domän och allt för ultrasn0w-status ^^ HAHA
    ultrasn0w: Is it out yet?

Nice ju! Synd bara att de inte har RSS så man får en pling i telefonen när de ändrat sidan 😀 (för det är väl så RSS funkar? :o)

brejkish
    Member

@wester 35294 wrote:

Nice ju! Synd bara att de inte har RSS så man får en pling i telefonen när de ändrat sidan 😀 (för det är väl så RSS funkar? :o)

Nästan ja, jag kör ett rss-feed program – men tyvärr måste jag gå in och uppdatera detta manuellt..

Men du gav mig en fetting idé nyss !
    Ska kolla om det finns något rss-program som uppdateras automatiskt, sen lägga in dev-teams blogg på det.. så fort dom uppdaterar bloggen så får jag en pling i telefonen och walla, nästa sekund uppdaterar & jailbreakar jag =)

brejkish
    Member

planetbeing (planetbeing) on Twitter

Yay, stage2 is done. So, now we can execute arbitrary payloads with one AT command again. Now to stuff ultrasn0w into this and test.7 minutes ago from web

Bmode
    Member
    Post count: 201

@brejkish 35318 wrote:

planetbeing (planetbeing) on Twitter

Yay, stage2 is done. So, now we can execute arbitrary payloads with one AT command again. Now to stuff ultrasn0w into this and test.7 minutes ago from web

SKYNDA DÅ FFS ! jag vill ha sex med ultrasn0w !

brejkish
    Member

Mest troligt är nog att UltraSn0w släpps inatt ( skulle jag tro iaf )..
    Undrar om det finns någon gullig test-kanin här som vill testa ultrasn0w med tele2 ?

Hade vart super 🙂

Simba
    Member
    Post count: 1063

Kommer det ut inatt kommer jag att leka testkanin med Swisscom ^^

Kommer springa som en galning ner till byn och leecha Wi-Fi frün nügon stackars Schweizare.. Min iPhone är nu en svindyr ipt2g. Ska bli skönt med lite vanlig tele-användning!

adion
    Member
    Post count: 3

@brejkish 35335 wrote:

Undrar om det finns någon gullig test-kanin här som vill testa ultrasn0w med tele2 ?

Hade vart super 🙂

Här har du din testkanin! 😉

brejkish
    Member

@adion 35344 wrote:

Här har du din testkanin! 😉

Underbart 😀
    Vågar inte göra något själv, har ingen annan telefon och sitter med rebel-sim 😀 hehe

DTS
    Member
    Post count: 169

pöjks! Har jag förstått detta rätt:

1. Uppdatera 3.0 i itunes (som vanligt)
    2. Ladda ner redsn0w och jaila – Aktiveras den också? (Min är låst till AT&T)
    3. Ladda ner ultrasn0w (när det väl finns i cydia)

Eller måste jag hålla på att återställa den med massa ipsw hit och dit?

brejkish
    Member

@dts 35347 wrote:

pöjks! Har jag förstått detta rätt:

1. Uppdatera 3.0 i itunes (som vanligt)
    2. Ladda ner redsn0w och jaila – Aktiveras den också? (Min är låst till AT&T)
    3. Ladda ner ultrasn0w (när det väl finns i cydia)

Eller måste jag hålla på att återställa den med massa ipsw hit och dit?

Du har nog förstått rätt, den upplysning jag har fått alla tusen gånger jag frågat =)

DTS
    Member

Nice. När jag uppdaterar och jailar den, kommer saker försvinna eller stannar det? bilder, musik, apps osv?

brejkish
    Member

@dts 35359 wrote:

Nice. När jag uppdaterar och jailar den, kommer saker försvinna eller stannar det? bilder, musik, apps osv?

Gör en säkerhetskopia först, sen uppdaterar du, sen återställer du säkerhetskopian =)

DTS
    Member

@brejkish 35363 wrote:

Gör en säkerhetskopia först, sen uppdaterar du, sen återställer du säkerhetskopian =)

Jo det har jag =) men kommer allt ändå att försvinna?

steffe
    Member

Inte om du återställer från säkerhetskopian..

adion
    Member
    Post count: 3

@brejkish 35335 wrote:

Hade vart super 🙂

Tänkte bara meddela att ultras0w fungerar klockrent, så även med tele2 (inkl 3g)!! 🙂

brejkish
    Member

då vet du vad jag tänker göra just nu 😉

Blir till att slänga på kaffebryggaren, sen börja uppdatera, jb och us 😀

metrocard
    Member
    Post count: 82

Jag försökte uppdatera till 3.0 men fick ett mess “The Sim card inserted in this iPhone doe not appear to be supported”. Sedan står det att jag behöver kortet som kom med telefonen för att få den aktiverad. Problemet är att jag inte har det kortet för tillfället. Min fråga är: Ska jag fortsätta nu med redsnow eller är det ingen ide alls?

brejkish
    Member

Nu hittade jag en nål, har satt i mitt telia kort, ska uppdatera nu 🙂
    Tjockt nice att Dev Team släppt UltraSn0w ! ;D

snook
    Member
    Post count: 2190

Vi tar Ultrasn0w i denna tråd https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/4421-iphone-os-3-0-unlock-ultrasn0w.html

Annars kommer det kanske bli tusen trådar om Ultrasn0w, så istället försöker vi ta det i en. Även lättare att hitta svar för dom som söker.

*Tråd låst*

Viewing 45 posts - 1 through 45 (of 45 total)
  • The topic ‘Ultrasnow?’ is closed to new replies.