undersökning

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Tjena jag heter Björn och jag och en kompis ska driva ett UF, (ungföretagsamhet) en kurs som ingår i vår studieplan sista året på gymnasiet. Vi funderar på att tillverka heltäckande fodral till iPhone 3G/3GS (möjligtvis 4), men vi måste också göra en marknadsundersökning för att veta om det finns marknad för vår affärsidé, vi skulle bli tacksamma om en handfull personer ville hjälpa oss genom att svara på några korta frågor. Kan dock inte nämna företagets namn då det bryter mot detta forums regler (ingen reklam).

Tack på förhand 🙂

Ålder?

Man eller kvinna?

Är du i behov av ett heltäckande skydd?

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett fodral i äkta läder?

Skulle du kunna tänka dig köpa ett fodral gjort av neopren (samma material som i en våtdräkt)?

Vilken färg skulle du vilja ha på ditt fodral?

Hur mycket skulle du kunna tänka dig betala för ett läder respektive neoprenfodral?

Tack 🙂

Här är en prototyp av ett fodral, vad tycker ni om “vintage looken” på lädret? är det nåt man borde satsa på? (se länk)

http://img408.imageshack.us/img408/3488/bildud.jpg

Felix-97
    Member
    Post count: 15

Ålder: 13 år

Man eller kvinna: Man Eller kanske rättar sagt Pojke/Kille

Är du i behov av ett heltäckande skydd: Ja, Absolut men då ska det skydda bra om jag tappar det i golvet, väg, Stengolv osv

Skulle du kunna tänka dig att köpa ett fodral i äkta läder: Jaa om det är tjock nog för att skydda Mobilen

Skulle du kunna tänka dig köpa ett fodral gjort av neopren: Njaa fattar inte riktigt vad som skulle vara bra eller vad som skyddas eller det är typ så att den inte blir våt o får Vatten skador? Men jaa om det är tjock och skyddar på stötar också…

Vilken färg skulle du vilja ha på ditt fodral: Svart, Eller nån färgglad färg Typ: Blått, Mörk Grönt, Knall rött osv

Hur mycket skulle du kunna tänka dig betala för ett läder respektive neoprenfodral: Jaa om det är som jag sa uppe tjock nog att skydda mot stötar också.

Bild: Neeee! om jag ska köpa ett läder fodral ska det gå helt upp, Lika lång som mobilen är så det bara är ett hål högst upp o stoppa ner den i…

// Felix-97

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

Ålder?
    26
    Man eller kvinna?
    man
    Nah, bara baksidan
    inte min typ av skydd. så nej
    Skulle du kunna tänka dig köpa ett fodral gjort av neopren (samma material som i en våtdräkt)?
    nej
    svart eller vit. kanske mönster
    Hur mycket skulle du kunna tänka dig betala för ett läder respektive neoprenfodral?
    tyvärr, har inget svar på detta.

Felix-97
    Member
    Post count: 15

Blev fel på ett av svaren men 100-200 kanske?

arleroth
    Member
    Post count: 3

Tack för svaren hittills, alla svar behövs så jag hoppas fler svarar 🙂

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du kunde ha gjort nåt enkelt frågeformulär online som du länkade till, tror att fler skul svara + att det hadde varit smidigare för dig att sammanställa allt

Zike
    Member
    Post count: 571

22

Man

Ibland

ja

ja

en diskret färg

runt 200:-

http://img408.imageshack.us/img408/3488/bildud.jpg
    snyggt fodral, men jag har ett liknande som jag märkt att jag aldrig använder.

Tompasod
    Member
    Post count: 175
    arleroth wrote:
    Tjena jag heter Björn och jag och en kompis ska driva ett UF, (ungföretagsamhet) en kurs som ingår i vår studieplan sista året på gymnasiet. Vi funderar på att tillverka heltäckande fodral till iPhone 3G/3GS (möjligtvis 4), men vi måste också göra en marknadsundersökning för att veta om det finns marknad för vår affärsidé, vi skulle bli tacksamma om en handfull personer ville hjälpa oss genom att svara på några korta frågor. Kan dock inte nämna företagets namn då det bryter mot detta forums regler (ingen reklam).

Tack på förhand 🙂

Ålder?
    36
    Man eller kvinna?
    Man
    Njae
    Ja
    Kanske
    Mörkt
    250/150
    Tack 🙂

Snyggt!

TruB
    Member
    Post count: 476

27
    man
    inte intresserad av fodral

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.