Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Universal Activation Sim Card for iPhone 2G/3G/3GS/4
-
AuthorPosts
-
Någon som har testat?
Universal Activation Sim Card for iPhone 2G/3G/3GS/4DealExtreme: $5.80 Universal Activation Sim Card for iPhone 2G/3G/3GS/4
– Use this activation SIM card to activate iPhone 4/2G/3G/3GS, no matter locked by which network or carrier
– Easy to useYouTube – iPhone Activation without original sim -)
DealExtreme: $5.80 Universal Activation Sim Card for iPhone 2G/3G/3GS/4
Hur beter sig dessa när man sedan byter ut “fake” kortet efter att nallen är aktiverad.
slaneby
July 19, 2010 at 10:38Post count: 0Så som jag uppfattar det, det är för att komma runt aktiveringen i iTunes så man kan JB, därefter låsa upp den med med redsnow etc för att nyttja andra kort
en gudabenådad Twitter från Sherif, smart som attan för alla som vill köra userland jailbreak som t.ex. Spirit
Okey så man använder kortet för att kunna komma förbi aktiveringen för att sedan kunna jailbreaka och sedan låsa upp.
“Problemet” för iP4 användare blir väl att tälja till kortet till rätt storlek
Eftersom min telefon är låst till AT&T och jag vill fixa 4.0 med snowbreeze, måste jag ha då en aktiverad telefon? Isåfall får jag köpa detta kort.
Edit: Ska tillägga att jag sitter på det gamla bootroom och har en jailbreakad 3.1.2 med redsn0w, en 3GS.
kan meddela att för min del fungerade det perfekt!
köpte ifrån Fonefunshop Ltd
fick det i brevlådan 4 dagar senare.
satte i kortet i iPhonen o kopplade den till datorn, väntade en liten stund o sen voila! inget mer emergency screen! jailbreakade med spirit o laddade ner ultrasn0w ifrån cydia, så nu fungerar telefonen perfekt.
Om någon i Borås trakten behöver hjälp så är det bara att säga till.Inga aktiveringskort fungerar med iPhone sedan Oktober 2010
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.