Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › unlock baseband 04.10.01
-
AuthorPosts
-
hej ingen som vet när detta kommer unlock för baseband 04.10.01 ?
för iphone 4@swag 90990 wrote:
hej ingen som vet när detta kommer unlock för baseband 04.10.01 ?
för iphone 4Hm ingen aning. Men en bra ide är att följa Dev-Team Blog .Dom är ju det teamet som gör alla unlocks och jailbreaks, så när det står på deras sida så funkar det. Köp aldrig någon unlock från nån annan sida, för det brukar vara fejk bara.
Checka in där med jämna mellan rum eller följ musclenerd på twitter. Han brukar uppdatera ofta om vad som händer i just hackervärlden.
ok bara vänta och se inte säkert det kommer heller man vet ju inte
Okej, jag försökte uppdatera mitt jailbreak och ios till 4.3.3 men jag får inte fram någon signal till min operatör Telia även fast jag är buden till dem. Jag använde senaste redsnow… Måste jag använda sn0wbreeze eftersom jag har modemfirmware 04.10.01?
@elusion 91032 wrote:
Okej, jag försökte uppdatera mitt jailbreak och ios till 4.3.3 men jag får inte fram någon signal till min operatör Telia även fast jag är buden till dem. Jag använde senaste redsnow… Måste jag använda sn0wbreeze eftersom jag har modemfirmware 04.10.01?
Du jailbreakade med Redsn0w? Du kanske valde att använda ipad baseband? Annars får du installera ultrasn0w. Har du bara jalbreakat med redsn0w utan att uppdatera till ipads modemfirmware, så ta ut kortet, starta om telefonen och stoppa in kortet igen och vänta nån minut. Ska funka då.
@nimren 91034 wrote:
Du jailbreakade med Redsn0w? Du kanske valde att använda ipad baseband? Annars får du installera ultrasn0w. Har du bara jalbreakat med redsn0w utan att uppdatera till ipads modemfirmware, så ta ut kortet, starta om telefonen och stoppa in kortet igen och vänta nån minut. Ska funka då.
Stämmer bra, jailbreakade med redsn0w men har inte valt iPads baseband, fanns inte som ett alternativ? Såhär ser det ut: http://img180.imagevenue.com/img.php?image=944635691_Namnls_122_1159lo.jpg
Vilken ska man välja för iPads modemfirmware?Tyvärr fungerade det inte att ta ut simkortet och starta om telefonen, samma problem, finner inte Telia som är min operatör eller någon signal.
EDIT: Det har väl med att jag göra att jag har iPhone 4, det går inte att göra då va?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.