Unlock och …

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Unlock och …

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej

Jag har några frågor om när man ska unlocka iPhonen genom Liberty+. Av vad jag har läst står det att man ska aktivera iphonen med iTunes först. För att sedan unlocka, jailbreaka. Stämmer det? för de tutorials ja sett så registrerar man sig med ett konto på at&t vilket inte jag är så sugen på. Borde man inte använda liberty direkt då.
    Av vad ja läst verkar inte FAQ;en svara på det.

haren
    Member
    Post count: 200

@199th 2250 wrote:

Hej

Jag har några frågor om när man ska unlocka iPhonen genom Liberty+. Av vad jag har läst står det att man ska aktivera iphonen med iTunes först. För att sedan unlocka, jailbreaka. Stämmer det? för de tutorials ja sett så registrerar man sig med ett konto på at&t vilket inte jag är så sugen på. Borde man inte använda liberty direkt då.
    Av vad ja läst verkar inte FAQ;en svara på det.

Du ska använda iLiberty direkt. Du ska inte aktivera via iTunes. Det gör man endast om man vill skaffa AT&T abonnemang.

// h

199th
    Member

Tack för ditt svar. Så i princip så kopplar man in iPhonen till datorn och startar liberty för at t unlocka aktivera o jailbreaka.
    Är det bara att sätta in sitt egna SIM-kort efter upplåsningen då?

haren
    Member

@199th 2257 wrote:

Tack för ditt svar. Så i princip så kopplar man in iPhonen till datorn och startar liberty för at t unlocka aktivera o jailbreaka.
    Är det bara att sätta in sitt egna SIM-kort efter upplåsningen då?

Japp, sen så är det bara att sätta i SIM-kortet och tuta och köra 🙂

// h

Sebastian
    Member
    Post count: 34

Pwnage är bättre konstruerat. Mindre buggar och bättre FAQ utifall att du skulle få problem. Trots allt, vi vet ju vem som konstruerat PWNAGE.

Men inte iLiberty

haren
    Member

@sebastian 2269 wrote:

Pwnage är bättre konstruerat. Mindre buggar och bättre FAQ utifall att du skulle få problem. Trots allt, vi vet ju vem som konstruerat PWNAGE.

Men inte iLiberty

George Zhu & AViegas

http://george.zjlotto.com/index.php/iliberty/
    http://ipluspwns.com/

// h

199th
    Member

Isee… vad skiljer de här två programmen. Jag har enbart läst in mig på ZiPhone o Liberty sen innan.
    Kan iof googla själv ;>

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.