Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Unlock till 4.1
-
AuthorPosts
-
Hej jag undrar om det finns unlock till iPhone 4.1, själv har jag iPhone 3GS med jailbreak som heter limera1n. Har firmware 05.14.02.
Mvh Stefan
Nej går ej att låsa upp
Skall det inte funka om man tar baseband från iPad?
@synthpopper 86108 wrote:
Skall det inte funka om man tar baseband från iPad?
Ja det går hur bra som helst sålänge man har en iPhone 3G eller 3GS, med att ta iPad`s baseband med PwnageTool eller Redsn0w =).
Kanske är dumt att göra det, jag är själv lite i valet och kvalet. Hjälper en kompis med en 3gs, 4.1 version och 05.14.02 baseband. Den är låst till at&t så har bara ett alternativ. Köra någon form av Unlock. Har inte bestämt mig eller hittat vad som är det bästa alternativet, vill helst inte byta till ipad baseband.
iPhone123: Ja, det finns en del alternativ på iclairified eller hur man nu stavar till det. Har dock inte bestämt mig för vilken guide som är bäst.
Jailbreak: möjlig
Upplåsning: möjlig (endast med modemfirmware 01.59.00)²@iphone123 86119 wrote:
Finns det en guide om att hur man gör det? 😎
Se min signatur.
@synthpopper 86123 wrote:
Har inte bestämt mig eller hittat vad som är det bästa alternativet, vill helst inte byta till ipad baseband.
Alternativet är iPad`s baseband i dagsläget för att kunna låsa upp den luren. Annars får du vänta tills det släpps ny unlock eller att man ska kunna nedgradera basebandet i framtiden. Finns dock ingen tidsplan på det.
@xenomorph.se 86128 wrote:
Jailbreak: möjlig
Upplåsning: möjlig (endast med modemfirmware 01.59.00)²Det pratas inte om iPhone4 som TS ville ha svar på tal om, utan en 3GS.
Jag har två 3GS, en med 4.2.1 och en med 4.1.
Båda är från usa och AT&T låsta.
Vad bör jag göra?
Uppdatera baseband och låsa upp den?
När lär jag ha ett behov av att downgrade:a och när förväntas den komma ut, finns det en risk att de droppar det eller att det inte kommer att gå?
Batteri drainage:
EDIT:Det bästa sättet är att absolut ta och inte hacktivera telefonen som inställning i jailbreak-applikationen. Du skall hellre om möjligheten finns, använda rätt simkort för att aktivera telefonen istället.
EDIT2: läste nu att vissa får fortfarande problemet trots original simkortet, kan modul grejen sam fixa det isåfall, om orig.sim inte funkar som det ska?
Jag har at&t simkortet, betyder det att jag slipper batteri problem? och har bara gps problemet och oförmågan att downgrade:a baseband?
Om jag väntar hur länge kommer det att dröja förrän jag har en Jb och unlockad mobil? Veckor, månad, år, decennier?
@muffins 86154 wrote:
Se min signatur.
Alternativet är iPad`s baseband i dagsläget för att kunna låsa upp den luren. Annars får du vänta tills det släpps ny unlock eller att man ska kunna nedgradera basebandet i framtiden. Finns dock ingen tidsplan på det.
Det pratas inte om iPhone4 som TS ville ha svar på tal om, utan en 3GS.
Jag gick in i din hemsida och jag bara undrar om det finns en guide om att hur man låser upp mobilen för nybörjare? Skulle vara snällt med en länk också :rolleyes:
@iphone123 86348 wrote:
Jag gick in i din hemsida och jag bara undrar om det finns en guide om att hur man låser upp mobilen för nybörjare? Skulle vara snällt med en länk också :rolleyes:
Står som sagt i min signatur (längst ner efter mina inlägg)
Här har du:
Jailbreak & upplåsning hos iMedia.nu med baseband 06.15.00
PwnageTool 4.1.3 Unlock Edition – Senaste unlock är lite krångligare
Redsn0w 0.9.6b5 – Få till det med jailbreak & unlockVerkar som det finns ljus i tunneln trots allt.
Svaghet i iOS baseband kan leda till upplåsning av operatörslås på iPhone? (Nyheter) | iPhonepyssel
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.