Unlock till 4.1

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 22

Hej jag undrar om det finns unlock till iPhone 4.1, själv har jag iPhone 3GS med jailbreak som heter limera1n. Har firmware 05.14.02.

Mvh Stefan

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Nej går ej att låsa upp

synthpopper
    Member
    Post count: 36

Skall det inte funka om man tar baseband från iPad?

muffins
    Member
    Post count: 1906

@synthpopper 86108 wrote:

Skall det inte funka om man tar baseband från iPad?

Ja det går hur bra som helst sålänge man har en iPhone 3G eller 3GS, med att ta iPad`s baseband med PwnageTool eller Redsn0w =).

iPhone123
    Member

@muffins 86110 wrote:

Ja det går hur bra som helst sålänge man har en iPhone 3G eller 3GS, med att ta iPad`s baseband med PwnageTool eller Redsn0w =).

Finns det en guide om att hur man gör det? 😎

synthpopper
    Member
    Post count: 36

Kanske är dumt att göra det, jag är själv lite i valet och kvalet. Hjälper en kompis med en 3gs, 4.1 version och 05.14.02 baseband. Den är låst till at&t så har bara ett alternativ. Köra någon form av Unlock. Har inte bestämt mig eller hittat vad som är det bästa alternativet, vill helst inte byta till ipad baseband.

iPhone123: Ja, det finns en del alternativ på iclairified eller hur man nu stavar till det. Har dock inte bestämt mig för vilken guide som är bäst.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Jailbreak: möjlig
    Upplåsning: möjlig (endast med modemfirmware 01.59.00)²

muffins
    Member

@iphone123 86119 wrote:

Finns det en guide om att hur man gör det? 😎

Se min signatur.

@synthpopper 86123 wrote:

Har inte bestämt mig eller hittat vad som är det bästa alternativet, vill helst inte byta till ipad baseband.

Alternativet är iPad`s baseband i dagsläget för att kunna låsa upp den luren. Annars får du vänta tills det släpps ny unlock eller att man ska kunna nedgradera basebandet i framtiden. Finns dock ingen tidsplan på det.

@xenomorph.se 86128 wrote:

Jailbreak: möjlig
    Upplåsning: möjlig (endast med modemfirmware 01.59.00)²

Det pratas inte om iPhone4 som TS ville ha svar på tal om, utan en 3GS.

iEco
    Member
    Post count: 25

Jag har två 3GS, en med 4.2.1 och en med 4.1.

Båda är från usa och AT&T låsta.

Vad bör jag göra?

Uppdatera baseband och låsa upp den?
    När lär jag ha ett behov av att downgrade:a och när förväntas den komma ut, finns det en risk att de droppar det eller att det inte kommer att gå?
    Batteri drainage:
    EDIT:

Det bästa sättet är att absolut ta och inte hacktivera telefonen som inställning i jailbreak-applikationen. Du skall hellre om möjligheten finns, använda rätt simkort för att aktivera telefonen istället.

EDIT2: läste nu att vissa får fortfarande problemet trots original simkortet, kan modul grejen sam fixa det isåfall, om orig.sim inte funkar som det ska?

Jag har at&t simkortet, betyder det att jag slipper batteri problem? och har bara gps problemet och oförmågan att downgrade:a baseband?

Om jag väntar hur länge kommer det att dröja förrän jag har en Jb och unlockad mobil? Veckor, månad, år, decennier?

iPhone123
    Member

Skrev fel

iPhone123
    Member

@muffins 86154 wrote:

Se min signatur.

Alternativet är iPad`s baseband i dagsläget för att kunna låsa upp den luren. Annars får du vänta tills det släpps ny unlock eller att man ska kunna nedgradera basebandet i framtiden. Finns dock ingen tidsplan på det.

Det pratas inte om iPhone4 som TS ville ha svar på tal om, utan en 3GS.

Jag gick in i din hemsida och jag bara undrar om det finns en guide om att hur man låser upp mobilen för nybörjare? Skulle vara snällt med en länk också :rolleyes:

muffins
    Member

@iphone123 86348 wrote:

Jag gick in i din hemsida och jag bara undrar om det finns en guide om att hur man låser upp mobilen för nybörjare? Skulle vara snällt med en länk också :rolleyes:

Står som sagt i min signatur (längst ner efter mina inlägg)

Här har du:
    Jailbreak & upplåsning hos iMedia.nu med baseband 06.15.00
    PwnageTool 4.1.3 Unlock Edition – Senaste unlock är lite krångligare
    Redsn0w 0.9.6b5 – Få till det med jailbreak & unlock

blajeans
    Member
    Post count: 73
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.