Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Unlock till 4.2 kommer på Söndag!!
-
AuthorPosts
-
Men jag vill inte uppdatera så jag inte kan starta om min mobil -.-?
dena Ultrasn0w kan ej låsa up baseband 05.15.04 eller?
@marcus9997 83895 wrote:
dena Ultrasn0w kan ej låsa up baseband 05.15.04 eller?
Nej..Man måste använda sig av iPad uppdatering. Och det fattar man väll vem som helst att man inte kan göra? :S
@valentine 83898 wrote:
Nej..Man måste använda sig av iPad uppdatering. Och det fattar man väll vem som helst att man inte kan göra? :S
nej det måste väl vara en iphone uppdatering eller? för man kan ju inte ringa med en ipad ju:O
@marcus9997 83899 wrote:
nej det måste väl vara en iphone uppdatering eller? för man kan ju inte ringa med en ipad ju:O
Vet inte, varför ska man annars låsa upp dom :s
@marcus9997 83723 wrote:
kommer dena Unlock funka på baseband 05.15.04
Nej det funkar inte med ditt BaseBand.
@valentine 83898 wrote:
Det är bara iPad baseband:et du uppdaterar.
Länken till iPad IPSW hittar du här–> http://appldnld.apple.com/iPad/061-8801.20100811.CvfR5/iPad1,1_3.2.2_7B500_Restore.ipswOch det kommer att funka, men garantin kommer att försvinna och det kommer ALDRIG att gå att få tillbaka sitt gamla baseband.
@truetype 83906 wrote:
Det är bara iPad baseband:et du uppdaterar.
Länken till iPad IPSW hittar du här–> http://appldnld.apple.com/iPad/061-8801.20100811.CvfR5/iPad1,1_3.2.2_7B500_Restore.ipswOch det kommer att funka, men garantin kommer att försvinna och det kommer ALDRIG att gå att få tillbaka sitt gamla baseband.
det jag menade.. men det e fan inte värt det.. skiter i hela iPhone!
okej det sög ju men jag har ju den nyaste 4.2.1 ju…. men om jag mattar in ipad uppdatering då? kommer det gå då?
Så mycket projekt alltså. Hoppades på en enkel lösning.
ja jag med
Hej. Jag är ny på forumet och hoppas på hjälp med mitt problem. Jag kan säkert oxå bidra lite med era problem.
Jag uppdaterade min Iphone 3G iförrgår med redsn0w_win_0.9.6b5. Jag fick då IPAD baseband 06.15.00 med 4.1 IPSW. Det funkade kanon. Efter detta så uppdaterade jag till 4.2.1 via Itunes….. Gör INTE Detta. När Itunes kört uppdateringen så står det att min Iphone behöver återställas och hur f-n jag än gör så kommer den bara tillbaka till samma ställe. Likadant om jag kör igen så händer samma sak. Jag har även provat att köra iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw för att se om jag kunde gå tillbaka vilket inte heller funkar. Nu har jag en Iphone som bara kommer till bilder där man skall ansluta den till Itunes…….
Please Help!!!!!
Tilläggas kan att sonens uppdaterades på följande sätt och funkar kanon. Han hade innan upgrade BB 05.13.04 med 4.0.1 och efter så har han BB 06.15.00 med 4.2.1.
Jag uppdaterade först vita Itunes till 4.2.1. Sedan körde jag redsn0w_win_0.9.6b5 och pekade på iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw. Allt funkade klockrent.Men snälla hör av er om ni har lösning på mitt problem!!!!
Du kan efter att du uppdaterat ditt baseband till 06.15 inte göra uppdateringar i iTunes som vanligt utan du måste göra en egen IPSW (sk custom IPSW) för att uppdatera mjukvaran.
Allt enligt The Dev Team.
Så ladda ner Pwnage Tool (endast till Mac) eller googla på custom ipsw och prova det.
Men är det inte konstigt att jag inte kan använda redsnow en gång till?
Och är inte iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw en custom IPSW? Håller jag skift nere när jag trycker på återställ i Itunes och väljer iPhone1,2_4.1_8B117_Restore.ipsw så bryter den installationen eller så hamnar jag på samma läge i Itunes, nämligen att Iphonen behöver återställas. Jag fattar noll 😮Har precis samma problem o som ovanstående skriver, lustigt att man
inte kan köra redsnow igen, för det funkar inte bara. känns ut lite som om
man nte kommer ut ur recovery, har testat både med tinyumbrella o recboot men
går inte.jag provade att ta hem iPhone_3G_iOS_4.1_Custom_ipsw_ACTIVATED_NO_extra_functions.ipsw och körde den men får felmeddelandet “Iphone-enheten “Iphone” kunde inte återställas. Ett okänt fel uppstod (1603)” och sen hamnar min iphone i läget med itunes och en kabel under.
Hjälp oss snällla…. 🙂 Frustrerande detta.
Kan det vara så att jag inte är i DFU läge? Vad svarar Itunes när den får in en Iphone i DFU-läge? När den hittar min står det “återhämtningsläge” och jag misstänker att det inte är DFU…. Men jag har läst alla guider hur man kommer till DFU läge men inte lyckats i så fall……. Hjälp med detta önskas oxå i så fall…..1603 är vanligt vid återställning av 3g så det är bara att kicka den ur recovery
Sen kan det vara så att nåt vi inte känner till följer med ios 4.2.1 som gör att 4.1 inte går inVad menar du att kicka den ur recovery?
Det funkar fortfarande inte att unlocka min telefon alltså?
specs:
Version: 4.1 (8B117)
Modell: MC133KS
Modemfirm: 05.14.02Tog hem Tinyumbrella och sparkade ut den från recovery. Den startade om men fortfarande får jag startbild med Itunes-loggan och kabeln. Testade att köra in en Custom IPSW igen och installationen slutfördes men Iphone startade om med Itunes-loggan och kabeln igen.
Nåt annat förslag på lösning??
Fan, jag hade den uppdaterad med IPAD BB och 4.1 men skulle tvunget uppdatera den via Itunes utan att tänka…..@muffins 84117 wrote:
Du måste uppdatera ditt baseband tillsammans med PwnageTool eller Redsn0w och få in iPad`s 06.15.00 baseband för att kunna jailbreaka.
Och hur ser framtiden ut, kommer Apple vara så fula att dom aldrig kommer gå över till ett högre baseband? Så att man per automatik förlorar garantin på sin telefon?
Det är gannska troligt
de kan vara kvar i 05 serien hur länge som helst eller hålla sig under 06.15Kan jag låssa upp en iphone 4 iOS 4.1
@apple 3g 84211 wrote:
Kan jag låssa upp en iphone 4 iOS 4.1
Beror på vilket baseband du har.
muffins;84216 wrote:beror på vilket baseband du har.02.10.04
@apple 3g 84226 wrote:
02.10.04
Nej, det går inte i skrivande stund.
Hej!
Har inte kunnat låsa upp denna iPhone 3G på X antal månader.. Den är låst till telenor vilket verkar vara det värsta som finns.
Den ligger med senaste versionen (4.1.2) om jag förstår rätt.
När jag försöker låsa upp telefonen med redsn0w_win_0.9.6b5 & iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw så stannar den på Uploading ramdisk och Downloading Jailbreak Data.. på telefonen.Vad är fel? Vad kan jag göra?
Telefonen är förövrigt fast i Slide for Emergency..
Lite mer info om telefonen i fråga:
iPhone 3G
4.2.1 är FW.
05.15.04-5.9_M3S2 är BB.Edit:
Efter X antal minuter så stängde min telefon av sig.. Uploading ramdisk står fortfarande kvar i redsn0w.Edit2: Jag har även testat redsn0w_win_0.9.6b6 men den stannade på samma ställe som b5, i “Uploading Ramdisk” och Downloading Jailbreaka data på telefonen..
Edit3: Jag körde f0recast å fick fram detta 😮
http://data.fuskbugg.se/dipdip/________________________________________________Untitled-2.jpg
Varför står det Unlockable: No ?@Käraste 84278 wrote:
Hej!
Har inte kunnat låsa upp denna iPhone 3G på X antal månader.. Den är låst till telenor vilket verkar vara det värsta som finns.
Den ligger med senaste versionen (4.1.2) om jag förstår rätt.
När jag försöker låsa upp telefonen med redsn0w_win_0.9.6b5 & iPhone1,2_4.2.1_8C148_Restore.ipsw så stannar den på Uploading ramdisk och Downloading Jailbreak Data.. på telefonen.Vad är fel? Vad kan jag göra?
Telefonen är förövrigt fast i Slide for Emergency..
Lite mer info om telefonen i fråga:
iPhone 3G
4.2.1 är FW.
05.15.04-5.9_M3S2 är BB.Edit:
Efter X antal minuter så stängde min telefon av sig.. Uploading ramdisk står fortfarande kvar i redsn0w.Edit2: Jag har även testat redsn0w_win_0.9.6b6 men den stannade på samma ställe som b5, i “Uploading Ramdisk” och Downloading Jailbreaka data på telefonen..
Edit3: Jag körde f0recast å fick fram detta 😮
http://data.fuskbugg.se/dipdip/________________________________________________Untitled-2.jpg
Varför står det Unlockable: No ?Svar på fråga 1:
Förmodligen kör du Windows 7, och missminner jag mig inte så tror jag att den hänger sig på “uploading ramdisk” för att man måste köra Redsn0w i ett kompabilitetsläge för windows xp, då har jag för mig att det ska fungera..Svar på fråga 2: Anledningen att den står “NO” på om den är upplåsningsbar är för att du har ett basband som i dagsläget inte går att låsa upp, detta har Dev-Team löst med att du uppgraderar basbandet som i ditt fall är 05.15.04 till ett basband som heter 06.15 (egentligen för ipad…) Detta görs också i RedSn0w och finns som ett alternativ “upgrade to ipad basebad” eller liknande.. Och då kan du låsa upp denne med Ultrasn0w som finns i cydia senare..
Ska höja ett varningens finger för att uppgradera basbandet då detta inte går att nedgradera igen, utan att du måste hädanefter bara köra custom ipsw´s.
Läs NOGA om detta på Dev-Teams hemsida Dev-Team Innan du gör något som du senare ångrar! 😉// Marcus
jag har en iphone 3g
basband 05.15.04kan jag låsa upp den ? hur ska jag göra
den e updaterad till 4.2.1 tror jag eller hur kan jag se dE?
@gladamange 84498 wrote:
jag har en iphone 3g
Du kan låsa upp och jailbreaka med redsn0w, du måste dock uppdatera till ipads baseband 06.15 och därmed bryta garanti på telefonen.
@gladamange 84498 wrote:
jag har en iphone 3g
Precis som iphonereservdelar.se säger så bryter du garantin, detta gör du för evigt, och kommer även aldrig kunna uppdatera telefonen genom itunes, utan bara köra via custom ispw´s tyvärr
Hoppas det löser sig! 🙂
@soederberg 84575 wrote:
Precis som iphonereservdelar.se säger så bryter du garantin, detta gör du för evigt, och kommer även aldrig kunna uppdatera telefonen genom itunes, utan bara köra via custom ispw´s tyvärr
Hoppas det löser sig! 🙂
Det beror på..
Du kommer inte kunna installera lägre versioner av baseband
men säg att apple i och med os 5 kommer med baseband 06.16 eller 07.xx så kan du då uppdatera som vanligt@iPhoneReservdelar.se 84576 wrote:
Det beror på..
Du kommer inte kunna installera lägre versioner av baseband
men säg att apple i och med os 5 kommer med baseband 06.16 eller 07.xx så kan du då uppdatera som vanligtDet jobbas dock på ett sätt att kunna nedgradera basebandet på iPhone 3G samt 3GS av iPhone Dev-Team. Med lite tur så kan det framöver gå att nedgradera baseband.
@apple 3g 84590 wrote:
kommer det vara lättare för mig att jailbreaka och låssa upp en iphone 3g ios 4.2.1 ?
Jag talar inte om att jailbreaka. Jag talar om att det i framtiden kan bli möjligt att nedgradera baseband.
Du kan i dagsläget jailbreaka en iPhone 3G som kör iOS 4.2.1.
@muffins 84592 wrote:
Jag talar inte om att jailbreaka. Jag talar om att det i framtiden kan bli möjligt att nedgradera baseband.
Du kan i dagsläget jailbreaka en iPhone 3G som kör iOS 4.2.1.
ja men dem håller ju på med ett nytt jailbreak av comex . så jag undrar om det kommer vara lättare för mig.
@apple 3g 84594 wrote:
ja men dem håller ju på med ett nytt jailbreak av comex . så jag undrar om det kommer vara lättare för mig.
Du får börja ge ut lite mer information om din situation.
Varje gång jag fört en konversation med dig här på forumet så har man fått lov att fiska ur dig information för att kunna hjälpa dig.Om du börjar med att förklara vad du menar med “lättare för mig” så ska vi nog kunna bena ut saker och ting ska du se :).
Lättare än vadå, tex.
@muffins 84595 wrote:
Du får börja ge ut lite mer information om din situation.
Varje gång jag fört en konversation med dig här på forumet så har man fått lov att fiska ur dig information för att kunna hjälpa dig.Om du börjar med att förklara vad du menar med “lättare för mig” så ska vi nog kunna bena ut saker och ting ska du se :).
Lättare än vadå, tex.
vill ju inte ta risken att uppdatera till ipads baseband. och det tycker jag är lite klurigt. så jag undrar om comex kommer släppa en lättare jailbreak . typ som jailbreakme.
@apple 3g 84598 wrote:
vill ju inte ta risken att uppdatera till ipads baseband. och det tycker jag är lite klurigt. så jag undrar om comex kommer släppa en lättare jailbreak . typ som jailbreakme.
Jailbreak & unlock är två helt olika saker.
Comex håller på med ett nytt jailbreak, så att man inte får tethered jailbreak på senaste iOS-installation. Han håller inte på med något som rör unlock.
@muffins 84602 wrote:
Jailbreak & unlock är två helt olika saker.
Comex håller på med ett nytt jailbreak, så att man inte får tethered jailbreak på senaste iOS-installation. Han håller inte på med något som rör unlock.
vet att Jailbreak & unlock är två helt olika saker. men när hans jailbreak är ute så kanske man inte behöver uppdatera till ipads baseband
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.