Unlockandload.se – Sveriges ENDA officiella Rebelsimåterförsäljare

Front page Forums Köp & Sälj Unlockandload.se – Sveriges ENDA officiella Rebelsimåterförsäljare

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Hej!

Unlockandload.se är alltså en site som drivs som ett företag. Vi innehar F-skattebevis för försäljning till företag och vi är momsregistrerade hos Skatteverket. Detta innebär att vi har rent mjöl i påsen och har de krav på oss som ett svenskt företag har.

Övriga som säljer är inte godkända av RebelSim och troligen kan de inte heller visa upp varken momsreg nummer eller F-skattebevis. Både RebelSim och Skatteverket är väldigt intresserade av att komma i kontakt med dem.

Vi har haft fullt upp med att ta över rollen som Sveriges enda återförsäljare för Rebelsim ifrån den eminenta och mycket trevliga Jan Lindhardsen på freemyphone.se. Jan tar hand om supporten på sina kunder oxh vi tar hand om framtida kunder och frågor innan köp.

Vi säljer inte bara RebelSim utan även programmerare så du själv kan uppgradera ditt kort med kommande mjukvaror. Du hittar även I-smartphone hos oss.

Ni får gärna fråga Lindhardsen om oss. Han vet att vi är seriösa och kan det vi håller på med.

För att vi skall kunna ge bra support så hänvisar vi er som har frågor om RebelSim till vårt kontaktformulär på vår hemsida. Det ger både bättre service och snabbare hantering av era frågor.

Vi hälsar er alla välkomna som kunder hos oss!

ual
    Member

Rebelsim har nu släppt version v55i till sina kort. Denna mjukvara är även denna en betamjukvara men skall fungera bra både till 2.2 och 2.2.1.

Så här står det om mjukvaran på deras hemsida:

Supports 2G & 3G Simcards.
    World’s First Features :
    – Support for iPhone 3G firmware 2.2.1
    – Support for iPhone Modem firmware 02.30.03
    Beta Features :
    – Support for iTunes on iPhone in 3G mode without WiFi.
    – Support for Apps Store on 3G, without WiFi.
    – No iTunes Sync or Airplane mode issues.
    – GPRS/EDGE & Voice support for all 2G networks worldwide.
    – Data & Voice for 90%+ 3G Networks worldwide.
    – Network Operator STK menu support.
    – Network Access routines improved and rewritten.
    – Simcard Access routines improved, will now support more network simcards.
    – Advanced IMSI handling & instant renewal on all operator networks.

Vi har inte själva testat denna än så vi kan inte uttala oss om vad som stämmer och fungerar för oss med svenska operatörer. Ni som redan har en programmerare bör helt klart testa att uppgradera till denna. Hör gärna av er med resultatet!

ual
    Member

Rebelsim har nu släppt version v55i till sina kort. Denna mjukvara är även denna en betamjukvara men skall fungera bra både till 2.2 och 2.2.1.

Så här står det om mjukvaran på deras hemsida:

Supports 2G & 3G Simcards.
    World’s First Features :
    – Support for iPhone 3G firmware 2.2.1
    – Support for iPhone Modem firmware 02.30.03
    Beta Features :
    – Support for iTunes on iPhone in 3G mode without WiFi.
    – Support for Apps Store on 3G, without WiFi.
    – No iTunes Sync or Airplane mode issues.
    – GPRS/EDGE & Voice support for all 2G networks worldwide.
    – Data & Voice for 90%+ 3G Networks worldwide.
    – Network Operator STK menu support.
    – Network Access routines improved and rewritten.
    – Simcard Access routines improved, will now support more network simcards.
    – Advanced IMSI handling & instant renewal on all operator networks.

Vi har inte själva testat denna än så vi kan inte uttala oss om vad som stämmer och fungerar för oss med svenska operatörer. Ni som redan har en programmerare bör helt klart testa att uppgradera till denna. Hör gärna av er med resultatet!

Jetii
    Member
    Post count: 106

Hur fungerar det nya programmet som man laddar ner?
    när jag ladda ner nya firmware så ser man inte vart den är. det är bara det nya programmet?
    Kanske är det så att programmet redan har den nya uppdateringen (55i) ?

Jag gjorde så här(kortfattat), men det funkade inte för mig:

*Laddade ner från rebelsimcard.com och installera den
    * La in mitt rebelkort i uppdateraren
    * Tryckte på whrite card och den började uppdateras
    *Den fylldes till 100% och sedan stod det ok att ta ut kortet
    *la in kortet i iphonen

*Funkade inte……

vad gör jag för fel? Förstår inte det nya programmet iallafall…

Någon som har testat och fått det att funka?:confused:

Jetii
    Member

Hur fungerar det nya programmet som man laddar ner?
    när jag ladda ner nya firmware så ser man inte vart den är. det är bara det nya programmet?
    Kanske är det så att programmet redan har den nya uppdateringen (55i) ?

Jag gjorde så här(kortfattat), men det funkade inte för mig:

*Laddade ner från rebelsimcard.com och installera den
    * La in mitt rebelkort i uppdateraren
    * Tryckte på whrite card och den började uppdateras
    *Den fylldes till 100% och sedan stod det ok att ta ut kortet
    *la in kortet i iphonen

*Funkade inte……

vad gör jag för fel? Förstår inte det nya programmet iallafall…

Någon som har testat och fått det att funka?:confused:

ual
    Member

Det verkar som om många inte får det att fungera. Vi har rapporterat detta till Rebelsim och de säger att man kan prova att bocka av rutan där det står “Handle len 0 as 256 for UMTS mode”. Återkoppla gärna om det gick bättre på detta sätt.

Rebelsim säger även att de har hittat en del buggar och att det snart kommer ännu en mjukvara.

ual
    Member

Det verkar som om många inte får det att fungera. Vi har rapporterat detta till Rebelsim och de säger att man kan prova att bocka av rutan där det står “Handle len 0 as 256 for UMTS mode”. Återkoppla gärna om det gick bättre på detta sätt.

Rebelsim säger även att de har hittat en del buggar och att det snart kommer ännu en mjukvara.

Jetii
    Member

@ual 24108 wrote:

Hur funkar det nya programmet? Är det bara att trycka på whrite card?;)

ual
    Member

Precis! v55i är integrerat i programmet.

Jag kan bekräfta att v55i fungerar klockrent med Telenor o en Iphone med 2.2
    Har inte testat på 2.2.1 än.

ual
    Member

Nu är det äntligen dags för vår sommarrea! Ni får 30% rabatt på allt vi har i lager! Först till kvarn… skynda fynda!

Unlockandload.se – UpplÃ¥sning av operatörslÃ¥sta mobiler – Rebelsim – I-smartphone

generuss
    Member
    Post count: 285

haha, sommarrea? varför skulle ens nån vilja ha ett rebel när ultrasn0w funkar till alla firmwares?

ual
    Member

@generuss 37373 wrote:

haha, sommarrea? varför skulle ens nån vilja ha ett rebel när ultrasn0w funkar till alla firmwares?

Sommarrea, helt korrekt.

Det finns en del anledningar varför många fortfarande kör Rebelsim.

1. Många har Iphone som företagstelefon och de har installationsrestriktioner och certifikat som gör att de inte kan köra sina företagsspecifika program om de jailbreakar.

2. Många är ute och reser och vill använda det besökta landets kontantkort utan att behöva fippla med mjukvaror. Se även punkt 1

3. Väldigt många har inte ens kunskapen att jailbreaka.

4. Många företag tillåter inte/spärrar uppgradering av Iphone OS förrän deras applikationer stödjer det. Många sitter alltså med 2.2.1 i sina lurar.

5. Skulle det bli något fel med telefonen så det inte går att starta upp den och återställa, kan man enkelt bara ta ut Rebelsim och sedan lämna in på service och garantiåtgärd.

Det är upp till var och en hur man vill göra. Vi tvingar ingen.

r_o_n
    Member
    Post count: 658

ÄR det mer än jag som tycker det är fel när ett företag gör gratisreklam i en tråd? Vist ett inlägg för att presentera sig och ev. produkter som kan vara matnyttiga för det forumet handlar om.

Köp reklamplats istället, gagnar ju forumet bättre.
    Men det är min åsikt..

ual
    Member

@r_o_n 37382 wrote:

ÄR det mer än jag som tycker det är fel när ett företag gör gratisreklam i en tråd? Vist ett inlägg för att presentera sig och ev. produkter som kan vara matnyttiga för det forumet handlar om.

Köp reklamplats istället, gagnar ju forumet bättre.
    Men det är min åsikt..

Vi har en egen tråd där vi har gjort ett par stycken inlägg i under ett halvår. Den som du skriver i. Ligger under Köp & Sälj.

Vi har inte spammat forumet med en massa reklam. Skulle vi inte få för oss att göra.

Det hela ser vi som en win-win situation. Gemensamt intresse för våra produkter. Intresset har kanske svalnat för vissa men ni kom väl ihåg innan det fanns?

r_o_n
    Member

Ok, spam har jag inte skrivit. Tänkte väl lite mer påer ev. exponering samt forumet. Men om detär ok med forumet så…
    Jag bara funderade lite. 🙂

Robert L
    Member
    Post count: 403

En liten undran… Hur kan ni skriva “Sveriges enda lagliga återförsäljare av RebelSim.”

Det är helt fritt (och lagligt) att beställa kort från Rebelsim och sälja vidare. Spelar inte heller någon roll om man är företagare eller privatperson.

r_o_n
    Member

@robert L 37400 wrote:

En liten undran… Hur kan ni skriva “Sveriges enda lagliga återförsäljare av RebelSim.”

Det är helt fritt (och lagligt) att beställa kort från Rebelsim och sälja vidare. Spelar inte heller någon roll om man är företagare eller privatperson.

Jag läste det mer som om det är mer tillförlitligt att handla av ett registrerat företag med F-skatt än Svenne från någon förort med ett anonymt konto på Swedbank dit han vill ha förskottsbetalningen, typ….

Robert L
    Member

F-skatt eller inte är bara intressant om du köper tjänster.

Robert L
    Member

@r_o_n 37406 wrote:

Jag läste det mer som om det är mer tillförlitligt att handla av ett registrerat företag med F-skatt än Svenne från någon förort med ett anonymt konto på Swedbank dit han vill ha förskottsbetalningen, typ….

Ungefär lika säkert som att handa från ett företag som detta (uppgifter från allabolag.se):

Accademia della Gioconda

Org.nummer: 570327-XXXX Bolagsform: Enskild firma
    Status: Bolaget är aktivt
    Registreringsdatum: 2004-06-29
    F-Skatt status: Registrerad för F-skatt
    Startdatum för F-Skatt: 1997-01-01
    Momsstatus: Registrerad i Momsregistret
    Startdatum för moms: 1997-01-01

BRANSCH

Utbildning, Forskning & Utveckling
    Personalutbildning

VERKSAMHET / ÄNDAMÅL

Utbildning och Karriärsplanering Kursverksamhet, seminarier i Ledarskap, Teambuilding, Småföretagande, Organisationsutveckling i Europa. Leraning by doing – praktikutbildning. Allfix – Markservice och hushållsnära tjänster för privat personer och företag.

SVENSK NÄRINGSGRENSINDELNING – SNI

85594 – Personalutbildning
    70220 – Konsultverksamhet avseende företags organisation
    47919 – Postorderhandel och detaljhandel på Internet med övriga varor
    62020 – Datakonsultverksamhet

r_o_n
    Member

@robert L 37418 wrote:

F-skatt eller inte är bara intressant om du köper tjänster.

Jo, men det ger iaf ett seriösare intryck, vilket jag menade…

Viewing 20 posts - 1 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.