Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Untethered Jailbreak ios 4.2.1
-
AuthorPosts
-
Snart så 😀 tror ni det kommer nytt unlock också?
GreenPois0n Untethered iOS 4.2.1 Jailbreak Demoed on Video | Redmond Pie
Fan vad gött hoppas den bara kommer ut också
Yeees hoppas den kommer snart:) gött hoppas upplåsning kommer okså:)
@banana-girl 86569 wrote:
Yeees hoppas den kommer snart:) gött hoppas upplåsning kommer okså:)
en sak till jag sitter med en iphone 4 och en hiphone i9 4g
och den falska hiphone 4 är mycket bättre ska inte en falska iphone vara dåligare?
Tror det är dags för dig att vakna till lite. För varje inlägg du gör är så in-snurrat så du tror på det själv.
För övrigt, håll dig till ämnet.
O shii, kommer de äntligen snart?!
Källa ?
Vem gör den etc.: D@asnl4life 86556 wrote:
Snart så 😀 tror ni det kommer nytt unlock också?
GreenPois0n Untethered iOS 4.2.1 Jailbreak Demoed on Video | Redmond Pie
Annars kan man ju nedgradera till 4.1 och jailbreaka med nuvarande greenpois0n ;), det gjorde jag.
4.2.1 kändes som en rätt meningslös firmware uppgradering.
@krusifox 86624 wrote:
Hur nedgraderar man då?
Nedgradera & återställa firmware – Hur man går tillväga | iMediaNU
@muffins 86626 wrote:
Nedgradera & återställa firmware – Hur man går tillväga | iMediaNU
så om man nedgraderar Iphone 4 till 4.1
finns the untehtrered jailbreak för 4.1?
som låser upp telefonen och funkar helt felfritt ?@softissh 86678 wrote:
så om man nedgraderar Iphone 4 till 4.1
finns the untehtrered jailbreak för 4.1?
som låser upp telefonen och funkar helt felfritt ?Jailbreaka iPhone 4 med iOS 4.1.0 – JailbeakaiPhone.se
Jailbreak: möjlig
Upplåsning: möjlig (endast med modemfirmware 01.59.00)²1. Upplåsning av iPhone 4 med iOS 4.1.0 är i dagsläget endast möjlig med modemfirmware/baseband 01.59.00.
@cophe 86679 wrote:
Jailbreaka iPhone 4 med iOS 4.1.0 – JailbeakaiPhone.se
Jailbreak: möjlig
Upplåsning: möjlig (endast med modemfirmware 01.59.00)²1. Upplåsning av iPhone 4 med iOS 4.1.0 är i dagsläget endast möjlig med modemfirmware/baseband 01.59.00.
hur fixar jag modemfirmware 01.59.00 då ? lol
Den närmar sig..
“..showing that GreenPois0n RC5 is ‘coming VERY soon’ and will support all devices.”
@cophe 87098 wrote:
Den närmar sig..
“..showing that GreenPois0n RC5 is ‘coming VERY soon’ and will support all devices.”
Personligen ser jag inte problemet med tethered. Hur ofta stänger man av mobilen/iPad? Jag gör aldrig det i alla fall :-p
Men visst är det skönt för vissa :-). Visar bara att det fortfarande finns drivande folk i JB communityn. Sen att chronic gör något är coolt. Det var mycket snack och lite verkstad innan…
@cophe 87098 wrote:
Den närmar sig..
japp det gör det den är snart här för ios 4.2.1: Greenposi0n RC5 Untethered Jailbreak för iOS 4.2.1 kommer inte att ha stöd för iOS 4.3 (Nyheter) | iPhonepyssel
Men nu har apple lyckats stoppa det kryphål greenpoise använder för ios 4.3 så mer jailbreak blir det kanske inte?
Så den släpps nu för 4.2.1 kanske:) hoppas en upplåsning kommer:)
@marieloise 87102 wrote:
japp det gör det den är snart här för ios 4.2.1: Greenposi0n RC5 Untethered Jailbreak för iOS 4.2.1 kommer inte att ha stöd för iOS 4.3 (Nyheter) | iPhonepyssel
Men nu har apple lyckats stoppa det kryphål greenpoise använder för ios 4.3 så mer jailbreak blir det kanske inte?
Så den släpps nu för 4.2.1 kanske:) hoppas en upplåsning kommer:)
Det är bra om dom släpper den innan ios 4.3 kommer då jag har jailbreakad med redsnow och vill kunna återställa den för att jailbreaka den med greenpoise
@h3nr11k 87101 wrote:
Personligen ser jag inte problemet med tethered. Hur ofta stänger man av mobilen/iPad? Jag gör aldrig det i alla fall :-p
Men visst är det skönt för vissa :-). Visar bara att det fortfarande finns drivande folk i JB communityn. Sen att chronic gör något är coolt. Det var mycket snack och lite verkstad innan…
Nej, jag stänger heller aldrig av min. Men på något vis känns det ändå betryggande att ha en untethered jb på sin lur. En tethered känns så beta-aktig på något vis.
@cophe 87113 wrote:
Nej, jag stänger heller aldrig av min. Men på något vis känns det ändå betryggande att ha en untethered jb på sin lur. En tethered känns så beta-aktig på något vis.
För viss del. Det kan vara skönt att starta om den och veta att jag kan göra det när som.
Well well. Alla tycker olika. Kul att hackers levererar!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.