Untheter jailbreak för ios 4.2.1 är här nu! Med guide.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Untheter jailbreak för ios 4.2.1 är här nu! Med guide.

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Member
    Post count: 112

Nu har det kommit ! Och är endast för Mac samt fortfarande en beta jag har ej prövat så kör på egen risk! Det bästa enligt mig är att vänta ett par dagar och se om den är stabil.

Här har ni en guide.

iClarified – iPhone – How to Untether Your iOS Jailbreak (Mac) [4.2.1]

Important!

This is a beta tester program. Things can go very wrong, so please don’t even consider testing if you have pictures or other media on your device that you haven’t backed up!
    For the same reason, please don’t participate if you rely on the ultrasn0w carrier unlock. Wait for the final version!
    Until we fix some sandbox issues with bluetooth, the bluetooth functionality is disabled.
    This very first beta1 is limited to iPhone4, iPad, and iPod touch 4G.
    You must already have the usbmuxd software installed and running on your Mac.

firstzealot
    Member
    Post count: 51

endast för mac? 🙁 men ska vänta, hoppas iphoneinfo skriver med stora bokstäver när fullversion eller stable versionen släpps, på framsidan av iphoneinfro.se så man vet när man den finns 😛 med guide och allt och inte för mac, kör PC 😛

Mevvan
    Member
    firstzealot wrote:
    endast för mac? 🙁 men ska vänta, hoppas iphoneinfo skriver med stora bokstäver när fullversion eller stable versionen släpps, på framsidan av iphoneinfro.se så man vet när man den finns 😛 med guide och allt och inte för mac, kör PC 😛

Yes det är för MAC beror väll på att de vil vara säkra på att allt fungerar som det skall kommer säkert för pc snart 😉

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

Bara att vänta in tills det kommer till 3Gs och vara kvar på 4.1 så länge

JonneRacer
    Member
    Post count: 48

Ändrar denna jb basebandet?

Mevvan
    Member
    JonneRacer wrote:
    Ändrar denna jb basebandet?

Det beror ju på vad du är för på baseband? För att göra det som beskrivs i guiden så måste du ju redan ha en telefon som är jailbreakad. Programmet gör ditt jailbreak “unthetered” bara. Men det står klart och tydligt att de som Testar det som står beskrivet bör vara oberoende av en unlock till att börja med.

Braxen
    Member
    Post count: 212

Är detta till Iphone 4??? med 4.2??

JonneRacer
    Member
    Post count: 48

@mevvan 85155 wrote:

Det beror ju på vad du är för på baseband? För att göra det som beskrivs i guiden så måste du ju redan ha en telefon som är jailbreakad. Programmet gör ditt jailbreak “unthetered” bara. Men det står klart och tydligt att de som Testar det som står beskrivet bör vara oberoende av en unlock till att börja med.

Baseband 03.10.01.
    Så man måste först jb med Redsn0w 0.9.6b6?
    Får 0.9.6b6 ändrar ju basebandet till 06.15.00.?

MrCabelguy
    Member
    Post count: 461

@braxen 85164 wrote:

Är detta till Iphone 4??? med 4.2??

iPhone4, iPad, och iPod touch 4G är det till.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Du ska redan vara på 4.2.1 med basebandet som hör till den (kan ej låsas upp)
    Denna guide installerar delar av 4.2b3 som gör att du kan ha din ip4 unthetered = behöver ej redns0w när du startar om telefonen.
    Denna guide är enbart till iphone 4
    Ang iPads bb så är den enbart till iphone 3g/gs och inte till iphone4
    Installera enbart iPads baseband om du absolut behöver det, det finns kända problem som att gps inte fungerar blåtand strular mm. Det är dessutom oklart om man någonsin kommer att kunna byta baseband igen.

Mevvan
    Member
    iPhoneReservdelar.se wrote:
    Du ska redan vara på 4.2.1 med basebandet som hör till den (kan ej låsas upp)
    Denna guide installerar delar av 4.2b3 som gör att du kan ha din ip4 unthetered = behöver ej redns0w när du startar om telefonen.
    Denna guide är enbart till iphone 4
    Ang iPads bb så är den enbart till iphone 3g/gs och inte till iphone4

Som tillägg i texten bara så bör man inte göra detta för tillfället om man verkligen behöver unlock.

joeliphone
    Member
    Post count: 30

Några uppdateringar att vänta sig angående untethered jailbreak?
    Händer det nåt?

pixellegolas
    Member
    Post count: 10

hehe, jag var nog lite för snabb för läste inte det finstilta, har just nu en 3g med nya basebandet och 4.2.1 som inte funkar, eller cydia funkar inte så kan inte unlocka som sades poster sen, bara att vänta på en god nyhet så länge

firstzealot
    Member

nu ska jag prova jailbreaka och untheatra den efter med mac hjälpen hehe 😛

skulle inte förvåna mig om det skiter sej och det inte går återställa mobilen, då får ja väl slänga den och köpa mig en ny

http://img714.imageshack.us/img714/7733/312312u.jpg

http://img717.imageshack.us/img717/9661/31321312.jpg

chefen99
    Member
    Post count: 28

Hur gick det ;(

firstzealot
    Member

uppdaterar just nu itunes i mac os x sedan blir det recovery/återställning på mobilen därefter över till redsnow för jailbreak

firstzealot
    Member

tror den paja 😀 skulle restora den i intunes alltså till fabriksåterställning men får hela tiden fail och meddelande 1013 och att mobilen är i DFU mode, den har aldrig tidigare varit jailbreakad och verkade dö nu bara av att jag ville återställa den med samma version 4.2.1? 😀

Scootie
    Member
    Post count: 45

@firstzealot 85539 wrote:

tror den paja 😀 skulle restora den i intunes alltså till fabriksåterställning men får hela tiden fail och meddelande 1013 och att mobilen är i DFU mode, den har aldrig tidigare varit jailbreakad och verkade dö nu bara av att jag ville återställa den med samma version 4.2.1? 😀

Apple – Support – Discussions – restore iphone 4 error 1013 and 1611 …

Prova.

firstzealot
    Member

@scootie 85554 wrote:

Apple – Support – Discussions – restore iphone 4 error 1013 and 1611 …

Prova.

1013 är återkommande felmeddelande och den cp loggan på mobilen försvinner aldrig usb kabel som pekar mot itunes programmet 😀

provade de som stod i länken du skicka, både på mac och på windows xp

så vet inte hur ja ska göra haha, provade den där tiny umbrella men 5 sekunder efter den kickat mobilen ur dfu går den in i dfu av sig själv om och om igen

32121o.jpg

och följer jag denna iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 4 Using RedSn0w (Windows) [4.2.1] guiden så step2 säger att jag ska välja vilken återställningsfil jag vill använda men det finns ingen sån funktion varken på xp eller macen att välja vilken återställning man vill använda :S

Viewing 19 posts - 1 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.