Update fuckade min IPhone :(

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Update fuckade min IPhone :(

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

Har fått problem med min älskade Iphone efter att ha uppdaterat den till 2.2.1. Den som hjälper mig få igång telefonen igen kan få några hundralappar överförda till sitt bankkonto för besväret, för jag är riktigt desperat just nu 🙁

Telefonen är importerad från USA, så jag har tidigare kört telefonen med 2.1 mjukvaran och med SIM-kortsupplåsning(ismartphone), vilket inte funkat klockrent men det har funkat. I och med releasen av Yellosn0w så kände jag att jag ville ha telefonen mjukvaruupplåst istället, så jag tyckte det var ett strålande projekt att ta sig an i helgen, men attans så bra det inte funkade!

Jag började med att läsa in senaste mjukvaran via Itunes, manuellt genom Shift+återställ, och laddade in den IPSW-fil som Mette här på forumet lagt ut, och som bevisligen har funkat bra för de flesta. Den uppdateringen är version 2.2.1 men har kvar det “gamla” basebandet 02.28.00. Efter att ha gjort detta så la jag in Yellowsn0w 0.98 och körde det. Startade om telefonen och förväntade mig att allt skulle funka perfekt men NEJ. “No service” är den enda täckning som jag får. Har pillat ut och in med SIM-kortet utan resultat. Satt i flygplansläge och satt tillbaks i vanligt läge, men ingen skillnad då heller… Och nu får jag inte ens igång telefonläget ens med ismartphone-chipet i telefonen. Det kanske beror på att den inte stöder alla versioner av mjukvaran i telefonen??

Det som är värt att tillägga, är att det dök upp ett problem under installationen av Yellowsn0w. Följande felmeddelande dök nämligen upp tre gånger:

h t t p : / / cydia . ispazio . net]
    NetDB: Open nodename nor servername provided, or not know

Det kan ju vara en orsak till varför det inte funkar. Frågan är då varför felmeddelandet dyker upp…

Hjääääääälp! 😮

Kungen
    Member
    Post count: 985

Vilken operatör har du?
    Vet att det var strul med tre’s nyaste simkort…
    Har du testat med en annan operatör, så vet du om det möjligtvis är simkortet det är fel på. Då är det bara beställa nytt isf 😛
    Har du tagit bort pinkoden? Funkar inte annars 😛

Om det verkar vara fel på sourcen, ta bort den och lägg till den igen och hoppas det funkar 🙂 Annars skulle jag återställa till ”original” 2.2 och försöka igen därifrån och hoppas det går bättre.
    Ang. ismartphone cippet så stödjer det antagligen 2.1 bara. Köp en programmerare och du uppdaterar chippet och det ska gå och använda med senaste FW 🙂
    Men Lycka till och meddela gärna hur det gått!

kappe
    Member
    Post count: 9

Den “fixade” versionen av 2.2.1 har ingen baseband alls i sig, utan lämnar din nuvarand baseband helt orörd.

Så om din telefon kom med 2.1 har du förmodligen en för gammal baseband firmware installerad. YS funkar bara med 02.28.0, som kom med version software update 2.2.

Ladda ner den officiella version 2.2 fimware-filen från Apple (googla) och kör en shift+restore i iTunes. Då får du rätt baseband. Sen kan du om du vill uppdatera med den fixade 2.2.1 här från forumet.

På så vis kommer du att få software 2.2.1 med baseband 02.28.00 och kan både Jailbreaka och låsa upp. 🙂

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.