Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Updatera till 4.1 och sen unlock (iphone3g)
-
AuthorPosts
-
Tjena
har en iphone 3g med 3.1.2 med 05.11.07 i baseband
undrar om jag kan uppdatera till 4.1 med snowbreeze sedan unlocka med ultrasn0w.
sedan undrar jag också om det är värt att ha 4.1 med 3g eller om det är för segt.
vet att det kanske finns flera trådar om detta men orkar inte läsa allt som står i dessa trådar som kanske finns
mvh
@jonis1994 83404 wrote:
Tjena
har en iphone 3g med 3.1.2 med 05.11.07 i baseband
undrar om jag kan uppdatera till 4.1 med snowbreeze sedan unlocka med ultrasn0w.
sedan undrar jag också om det är värt att ha 4.1 med 3g eller om det är för segt.
vet att det kanske finns flera trådar om detta men orkar inte läsa allt som står i dessa trådar som kanske finns
mvh
nej inte nu för det finns ingen unlock till 4.1 och 4.2 . så vänta på att unlocken kommer då rekomenderar jag 4.2 för det är snabbare än 4.1 har jag hört och sett en video och det är lite skillnad, så uppdatera till 4.2 när ett unlock är ute, det ska jag också göra, ligger just nu på ios 4.0.1 upplåst med ultrasn0w. så jag väntar på ett unlock nu till 4.1 och 4.2, då ska jag uppdatera min 3g till ios 4.2. så jag rekomenderar 4.2
Ok tack :)))
men funkar inte det här då läste detta nyss:
Sn0wbreeze 2.1 To Jailbreak iOS 4.1 For iPhone 4, iPhone 3GS, iPhone 3G, iPod Touch 4G, iPod Touch 3G, iPod Touch 2G, Apple TV 2G iOS 3.2.2 For iPad Released – iPhone Hacks@jonis1994 83412 wrote:
Ok tack :)))
men funkar inte det här då läste detta nyss:
Sn0wbreeze 2.1 To Jailbreak iOS 4.1 For iPhone 4, iPhone 3GS, iPhone 3G, iPod Touch 4G, iPod Touch 3G, iPod Touch 2G, Apple TV 2G iOS 3.2.2 For iPad Released – iPhone Hacksja där gör du en ipsw fil som inte uppdaterar basebandet och då kan du låssa upp den, men varför gör det när ett unlock kommer inom 1-2 dagar. om jag var du skulle jag inte ta den risken 🙂 gör som jag vänta på unlock sen är det bara att köra på 🙂 100 % säkert
@apple 3g 83415 wrote:
ja där gör du en ipsw fil som inte uppdaterar basebandet och då kan du låssa upp den, men varför gör det när ett unlock kommer inom 1-2 dagar. om jag var du skulle jag inte ta den risken 🙂 gör som jag vänta på unlock sen är det bara att köra på 🙂 100 % säkert
Igår kom det ut ett nyhet som säger att du från och med efter ios 4.2 aldrig kan upptadera din iphone utan att ditt baseband måsste vara uppdaterat läs själv: Apples nya blockering påverkar jailbreak och upplåsning! (Nyheter) | iPhonepyssel
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.