Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Uppdatera 3Gs från 3.1.2 till 4.0.1?!
-
AuthorPosts
-
Behöver seriös hjälp här… brukar lösa det mesta genom att finna svaret själv, men jag klarar fan inte detta.
Har en 3Gs med 3.1.2 som är jailbreakad med blackra1n.
Vill uppdatera till 4.0.1 och sen använda jailbreakme.com för att jailbreaka den.
Hur gör jag?! Har provat ladda ner iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.zip och valt att återställa med hjälp av denna filen (itunes, shiftklicka på återställ) men får upp okänt fel uppstod. Kollar loggen och där står att det på ett antal rader: “This device isn’t eligible for the requested build 4.0.1”. För att 4.0.1 inte är godkänd av Apple längre om jag förstod rätt?
Hur gör jag?! :confused:
Har du tidigare haft 4.0.1 installerat på den telefonen?
Om svaret är nej på min fråga så kan du inte installera 4.0.1.Du har fattat error-meddelandet korrekt!
@muffins 76192 wrote:
Har du tidigare haft 4.0.1 installerat på den telefonen?
Om svaret är nej på min fråga så kan du inte installera 4.0.1.Du har fattat error-meddelandet korrekt!
Nej inte haft 4.0.1 installerat på den. Har varit 3.1.2 hela tiden.
Men vadå, går det inte alls?! Läste i https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9092-kan-man-uppdatera-till-4-0-1-just-nu.html att man kan använda SHSH eller nått sånt?!
@pointman 76195 wrote:
Men vadå, går det inte alls?! Läste i https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9092-kan-man-uppdatera-till-4-0-1-just-nu.html att man kan använda SHSH eller nått sånt?!
Du måste ha en SHSH-fil för 4.0.1. Vilket du inte kommer kunna få tag på, då apple inte längre signerar 4.0.1 och man måste ha den versionen installerad för att skaffa SHSH-fil för just den versionen.
SHSH-filen är unik för din telefon.
Det går ej att använda någon annans SHSH-fil.Summan av allt: Du kan inte köra in 4.0.1 på din tele.
Har du shsh sparat? Står det “this device has xx.xx.xx shsh on file” högst upp?
Om det står 4.0.1 så är de chill. Då uppdaterar du genom att ändra host-filen
@muffins 76196 wrote:
Du måste ha en SHSH-fil för 4.0.1. Vilket du inte kommer kunna få tag på, då apple inte längre signerar 4.0.1 och man måste ha den versionen installerad för att skaffa SHSH-fil för just den versionen.
SHSH-filen är unik för din telefon.
Det går ej att använda någon annans SHSH-fil.Summan av allt: Du kan inte köra in 4.0.1 på din tele.
Går jag in i Cydia på telefonen står det högst upp: “This device has SHSHs on file for iPhone OS / iOS: 3.1.2, 3.1.3, 4.0, 4.0.1″… eller det är inte det du menar?!
Som jag sa i denna tråd; https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9092-kan-man-uppdatera-till-4-0-1-just-nu.html
Vet inte var man hittar 4.0.1
Jag hittar bara 4.0..
Någon som vet en laglig sida kan länka den?
@h3nr11k 76210 wrote:
Som jag sa i denna tråd; https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/9092-kan-man-uppdatera-till-4-0-1-just-nu.html
Vet inte var man hittar 4.0.1
Jag hittar bara 4.0..
Någon som vet en laglig sida kan länka den?
JAG ÄR OFFICIELLT BÄST. 😀
Följde denna guide och det funkade med 3.1.2: YouTube – Downgrade iPhone & iPod Touch 4.0.2 FirmwareVar tvungen att spara ner SHSH blobben för 4.0.1 med TinyUmbrella först sen fungerade det.
😀
@pointman 76195 wrote:
@pointman 76199 wrote:
Går jag in i Cydia på telefonen står det högst upp: “This device has SHSHs on file for iPhone OS / iOS: 3.1.2, 3.1.3, 4.0, 4.0.1″… eller det är inte det du menar?!
Då har telefonen haft 4.0.1 installerat någon gång under sin livstid.
Grattis 🙂
@muffins 76223 wrote:
@pointman 76195 wrote:
Då har telefonen haft 4.0.1 installerat någon gång under sin livstid.
Grattis 🙂
Det har den inte, Saurik har sparat ssh till oss för högre versioner.
Jag har ssh för 4.0.1 tröts att jag har 4.0
Vår andra iPhone har ssh för 4.0 och 4.01 tröts att den kom med 3.1.2 när den var ny och aldrig uppdaterats.@iPhoneReservdelar.se 76224 wrote:
@muffins 76223 wrote:
Det har den inte, Saurik har sparat ssh till oss för högre versioner.
Jag har ssh för 4.0.1 tröts att jag har 4.0
Vår andra iPhone har ssh för 4.0 och 4.01 tröts att den kom med 3.1.2 när den var ny och aldrig uppdaterats.Låter väldigt konstigt. Men till det positiva isf om det skulle vara så.
Får kika upp vad min lur har sen när det kommer fler uppdateringar då =)har en polares 3gs här. den är 3.1.2 och låst till telenor. Har använt blackra1n för jailbreak och upplåsning. jag har ingen SHSH fil sparad.
Kan jag uppdatera till 4.0.2 sedan jailbreaka och låsa upp den då jag använder Tele2simkort?
@ludii 77099 wrote:
har en polares 3gs här. den är 3.1.2 och låst till telenor. Har använt blackra1n för jailbreak och upplåsning. jag har ingen SHSH fil sparad.
Kan jag uppdatera till 4.0.2 sedan jailbreaka och låsa upp den då jag använder Tele2simkort?
SHSH-filer behövs enbart vid nedgradering.
Nej du kan inte jailbreaka samt låsa upp med ultrasn0w i dagsläget med iOS 4.0.2.
okej, så det går inte att uppdatera till något annat iOS för att jag ska kunna ens sätta på den och låsa upp den? Den är heeelt död.. kan inte göra något med den
@ludii 77101 wrote:
okej, så det går inte att uppdatera till något annat iOS för att jag ska kunna ens sätta på den och låsa upp den? Den är heeelt död.. kan inte göra något med den
Du kan spara din SHSH-fil hos Cydia och sedan återställa igen till 3.1.3 om du vill: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia .
Har du SHSH-fil sparat lokalt eller i Cydia för 4.x.x så kan du självfallet återställa telefonen till de versioner som du har SHSH-fil för.
Dock lär ändringar i host-filen göras och lite annat göras för att det ska funka.
Det står även om det i länken i detta inlägg.Allt detta är förutsatt att telefonen inte är totalt död. Du måste kunna få något livstecken från telefonen för att kunna göra en återställning.
Utöver det som jag skrivit, så finns det inte mycket att göra mer än att lämna in den för rep.
@muffins 77107 wrote:
Du kan spara din SHSH-fil hos Cydia och sedan återställa igen till 3.1.3 om du vill: Säkra din iPhone för framtida nergraderingar av firmware | iMedia .
Har du SHSH-fil sparat lokalt eller i Cydia för 4.x.x så kan du självfallet återställa telefonen till de versioner som du har SHSH-fil för.
Dock lär ändringar i host-filen göras och lite annat göras för att det ska funka.
Det står även om det i länken i detta inlägg.Allt detta är förutsatt att telefonen inte är totalt död. Du måste kunna få något livstecken från telefonen för att kunna göra en återställning.
Utöver det som jag skrivit, så finns det inte mycket att göra mer än att lämna in den för rep.
alltså den lever.. jag var tidigare tvungen att jailbreaka den efter varje omstart av mobilen. men nu har den fastnat och vill inte ens längre jailbreaka. bilden på han snubben kommer upp och man ser att den laddar lite, sen så startas mobilen om.
Men nu kommer jag inte ens längre till gubben då blackra1n inte fungerar. jag skulle kunna tänka mig att uppdatera till typ 3.1.3 och låsa upp om det går?
@ludii 77112 wrote:
alltså den lever.. jag var tidigare tvungen att jailbreaka den efter varje omstart av mobilen. men nu har den fastnat och vill inte ens längre jailbreaka. bilden på han snubben kommer upp och man ser att den laddar lite, sen så startas mobilen om.
Men nu kommer jag inte ens längre till gubben då blackra1n inte fungerar. jag skulle kunna tänka mig att uppdatera till typ 3.1.3 och låsa upp om det går?
Jailbreaka med spirit istället: Spirit
@ludii 77114 wrote:
det finns ingen upplåsning då?
Telefonen du har nu har 3.1.3 installerat om jag fattat dig rätt.
Hur menar du på att det inte finns någon upplåsning för basebandet som är med?Edit:
Det är jag som läst knepigt. Såg nu att det var 3.1.2 på den telen. Spirit fungerar med 3.1.2 också.Jag som blandade ihop siffrorna.
@muffins 77115 wrote:
Telefonen du har nu har 3.1.3 installerat om jag fattat dig rätt.
Hur menar du på att det inte finns någon upplåsning för basebandet som är med?Edit:
Det är jag som läst knepigt. Såg nu att det var 3.1.2 på den telen. Spirit fungerar med 3.1.2 också.Jag som blandade ihop siffrorna.
3.1.2 är det. men jag är tvungen att låsa upp den för att kunna använda mitt kort.. spirit är väl endast jailbreak och inte upplåsning?
@ludii 77119 wrote:
3.1.2 är det. men jag är tvungen att låsa upp den för att kunna använda mitt kort.. spirit är väl endast jailbreak och inte upplåsning?
Precis.
Du låser upp genom att lägga till repon för ultrasn0w eller blacksn0w i Cydia efter du jailbreakat. Sen tankar du hem ultrasn0w eller blacksn0w från Cydia och installerar.
Vips så funkar ditt kort.@muffins 77120 wrote:
Precis.
Du låser upp genom att lägga till repon för ultrasn0w eller blacksn0w i Cydia efter du jailbreakat. Sen tankar du hem ultrasn0w eller blacksn0w från Cydia och installerar.
Vips så funkar ditt kort.Står såhär på sidan du gav mig: An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.
men hos mig är det connect to iTunes. jag kommer inte längre med telefonen än så :/
Sätt i ett telenor kort och aktivera telefonen, sedan kan du jb den med antingen spirit eller jailbreakme.com
jag har inte återställt den någongång sen den köptes. jag får väl köpa ett telenorkort och aktivera.. hoppas verkligen det går att låsa upp den när jag har uppdaterat den
@ludii 77162 wrote:
jag har inte återställt den någongång sen den köptes. jag får väl köpa ett telenorkort och aktivera.. hoppas verkligen det går att låsa upp den när jag har uppdaterat den
Gratis kontantkort hos GratisKontantkort.se
om du vill slippa betala xDHej alla glada! Jag har en fråga angående min Iphone 3GS med nya bootroomet : Jag har i dagsläget Jailbreak med Blackra1n 3.1.2 och har inte SHSH filerna sparade för 3.1.2 på Cydia, min fråga är om det går att jailbreaka över nuvarande jailbreak eller måste man återställa den först innan man jailbreakar igen? Eftersom jag inte har SHSH sparade på 3.1.2 så funkar det inte att återställa Iphonen till fabriksinställningar, men jag har SHSH sparat för 3.1.3 och framåt. Någon som har en lösning på detta problem så vore jag väldigt tacksam tack på förhand Mvh Jonte
@jonte77 77275 wrote:
Hej alla glada! Jag har en fråga angående min Iphone 3GS med nya bootroomet : Jag har i dagsläget Jailbreak med Blackra1n 3.1.2 och har inte SHSH filerna sparade för 3.1.2 på Cydia, min fråga är om det går att jailbreaka över nuvarande jailbreak eller måste man återställa den först innan man jailbreakar igen? Eftersom jag inte har SHSH sparade på 3.1.2 så funkar det inte att återställa Iphonen till fabriksinställningar, men jag har SHSH sparat för 3.1.3 och framåt. Någon som har en lösning på detta problem så vore jag väldigt tacksam tack på förhand Mvh Jonte
Det räcker väl att du håller dig i en tråd än att spamma olika trådar med samma innehåll.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.