Uppdatera er 3GS till 3.1.2 utan att förlora unlock. SE HÄR!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Uppdatera er 3GS till 3.1.2 utan att förlora unlock. SE HÄR!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 250

ENDAST 3GS

# Jag har en 3GS 3.0/3.0.1 redsn0wed: Det går bra
    # Jag har en 3GS 3.0/3.0.1/3.1 pwned: Det går bra (Så länge du har pwnt den med Pwnage Tool)

För det första så gör ni allt på egen risk, för det andra så gjordes detta på nyaste iTunes 9.0.1 (vet ej om det spelar någon roll). Jag har, som ni kan se på min signatur, lyckats uppgradera till 3.1.2 men lyckats hålla kvar mitt baseband, utan några som helst problem. Tog ca en kvart. Detta gör att jag kan använda mig utav ultrasnow för att låsa upp den för valfritt simkort.

Det finns två olika att ladda ner. En som är ACTIVATED vilket innebär att det är den ni ska ladda ner om ni måste använda er utav ultrasn0w för att kunna ringa. Den andra är UNTOUCHED vilket innebär att det är den ni ska ha om ni inte använder er utav ultrasn0w. Jag rekommenderar dock att använda ACTIVADED, då man aldrig vet när man byter simkort i framtiden. Alltså:

Activated: Ni använder er utav ultrasn0w för att ringa. PUSH funkar inte.
    Untouched: Ni behöver ingen ultrasnow för att ringa. PUSH funkar som vanligt.

Sen finns det också olika storlek på dessa. En på 1 GB och en på 500MB. Det spelar egentligen ingen roll vilken ni använder er utav. Detta betyder bara hur mycket Cydia får använda i root foldern. Så här gör ni:

STEG 1: Ladda ner följande två filer (Ja, båda filerna behövs)

1 GB ACTIVATED
    RapidShare: 2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_ACTIVATED_1GB.part1.rar
    RapidShare: 2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_ACTIVATED_1GB.part2.rar

500 MB ACTIVATED
    RapidShare: 2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_ACTIVATED_500MB.part1.rar
    RapidShare: 2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_ACTIVATED_500MB.part2.rar

1 GB UNTOUCHED:
    RapidShare: 2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_UNTOUCHED_1GB.part1.rar
    RapidShare: 2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_UNTOUCHED_1GB.part2.rar

500 MB UNTOUCHED
    RapidShare: 2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_UNTOUCHED_500MB.part1.rar
    RapidShare: 2_1_3.1.2_7D11_Custom_Restore_UNTOUCHED_500MB.part2.rar

STEG 2: Gör en backup av din iphone
    Detta är ett måste om du vill få tillbaka dina telefonkontakter och smshistorik och annat smått och gott. Detta återställer dock inte nedladdade apps, eftersom iPhonen kommer återställas helt och hållet. Dock är Cydia kvar.

STEG 3
    Anslut din iPhone till datorn och ta på iTunes. Sen så håller du inne SHIFT samtidigt som du klickar på ÅTERSTÄLL. Då ploppar det upp en ruta. Där ska du leta upp din .ipsw-fil som du laddat ner och välj den. Nu låter du iTunes göra sitt. iPhonen kommer startas om någon gång.

STEG 4: Återställ
    När det är klart, högerklickar du på mobilen i iTunes under enheter och väljer “Återställ från säkerhetskopia”. Detta gör att du får tillbaka dina telefonkontakter och lite till.

STEG 6: ultrasn0w
    Nu måste du gå in i Cydia och fixa ultrasn0w. Det kan du läsa om HÄR

Så här ser det ut hos mig
    :laugh:
    yoa725ar.png

FAQ
    Fråga: Jag får felmeddelande error 1600 or 1602!
    Svar: Installera om iTunes och testa igen.

Fråga: Min operatör syns inte där uppe!
    Svar: Detta är ett vanligt problem med 3.1.2. Hände mig också. Dock så laddade jag ner en Carrier logo fix från Cydia. Gör även DETTA (Scrolla ner för tutorialen).

LYCKA TILL !

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

Jag är 90% säker på att detta är en engelsk guide du översatt.
    Ge cudos till killen som skapade guiden och länka dit.

Angående problem 1600 och 1602 så måste man tvinga sin mobil att bli vit och sen använda quickpwn. Palla installera om iTunes, hjälper inte mycket.

nimren
    Member
    Post count: 250

@mossarelli 45293 wrote:

Jag är 90% säker på att detta är en engelsk guide du översatt.
    Ge cudos till killen som skapade guiden och länka dit.

Angående problem 1600 och 1602 så måste man tvinga sin mobil att bli vit och sen använda quickpwn. Palla installera om iTunes, hjälper inte mycket.

Denna Guide jag har satt ihop av två olika. Vissa tar sin tid att hjälpa andra 😉

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Kunde man inte göra detta för en månad sedan?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.