Uppdatera från 3.1.2 till 4.1 trots att det finns nyare. 3gs

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Uppdatera från 3.1.2 till 4.1 trots att det finns nyare. 3gs

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 36

Tjena, sitter med min första mjukvara jag fick när jag köpte min 3gs 16gb september förra året. Jailbreak då med blackra1n.
    Funderar på om det kanske är dags att uppdatera den? Är det värt det och i så fall kan man man uppdatera till 4.1 till exempel även att det finns nyare.
    Lite så man kan välja sin uppdatering istället för att köra direkt på senaste?
    Reder inte ut det.

m71533
    Member
    Post count: 5

@synthpopper 84571 wrote:

Tjena, sitter med min första mjukvara jag fick när jag köpte min 3gs 16gb september förra året. Jailbreak då med blackra1n.
    Funderar på om det kanske är dags att uppdatera den? Är det värt det och i så fall kan man man uppdatera till 4.1 till exempel även att det finns nyare.
    Lite så man kan välja sin uppdatering istället för att köra direkt på senaste?
    Reder inte ut det.

Undrar samma sak…
    Sitter på en 3gs 3.1.2 med gamla botromen och upplåst via jailbreak.
    Skulle vilja uppgradera till någon version av 4an eftersom många fler funktioner och appar blir tillgängliga.
    Och senaste verkar svår att låsa upp utan att uppgradera botromen?

Hur är bästa sättet att göra detta?

MVH

Mattias

synthpopper
    Member

Sett att det iofs finns möjligheter att köra jailbreak på 4.2.1 på 3gs telefonerna. Funkar den bra till 3gs telefonerna? Är det värt det till 100% eller förlorar jag något på att byta bort min gamla?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

@Synthpooper du förlorar bara möjligheten till att låsa upp med ultrasn0w
    @m71533 om ni har sparade shsh för 4.1 (se längst upp när ni startar cydia i er telefon) så kan ni uppdatera till den.
    Ni som även behöver unlock i form av ultrasn0w se till att ni skapar custom ipsw som inte uppdaterar basebandet

synthpopper
    Member

iPhoneReservdelar.se, okej, hur menar du inte kunna låsa upp med ultrasn0w. Att jag inte kan göra det i framtiden eller? är inte riktigt med på hur du menar? Alltså vad jag förlorar på att inte kunna det? Det jag är ute efter är en nyare mjukvara utan att förlora funktioner som jag har med min gamla. Spelar ingen roll gällande operatörslås och sådana saker, har ändå abb till september 2011.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.