Uppdatera från 3.1.3 till 4.0.1 möjligt?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Uppdatera från 3.1.3 till 4.0.1 möjligt?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Har en jailbreakad 3GS version 3.1.3 som jag nu skulle vilja uppdatera till 4.0.1. Är det möjligt att uppdatera till 4.0.1 eller måste jag uppdatera till 4.0.2 och vänta tills nästa jailbreak?

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@inzejjn 78423 wrote:

Har en jailbreakad 3GS version 3.1.3 som jag nu skulle vilja uppdatera till 4.0.1. Är det möjligt att uppdatera till 4.0.1 eller måste jag uppdatera till 4.0.2 och vänta tills nästa jailbreak?

Har du SHSH sparad för 4.0.1? Kolla högst upp i Cydia, det ska stå i grön text.

evol
    Member
    Post count: 13

@ponyboy 78470 wrote:

Har du SHSH sparad för 4.0.1? Kolla högst upp i Cydia, det ska stå i grön text.

Har samma funderingar som han och hos mig står det att SHS sparat i alla versioner upp till 4.1. Fast jag inte haft högre än 3.1.3. Kan man kasta in 4.0.1 och JB? Det är en 3GS med nya bootromen

vossen
    Member
    Post count: 1457

@evol 78489 wrote:

Har samma funderingar som han och hos mig står det att SHS sparat i alla versioner upp till 4.1. Fast jag inte haft högre än 3.1.3. Kan man kasta in 4.0.1 och JB? Det är en 3GS med nya bootromen

Du måste göra några steg innan du kan välja 4.0.1 som firmware, jag hitta en någorlunda bra guide men om du är lite teknisk av dig kan du använda andra komponenter och fortfarande följa guiden.

evol
    Member

@vossen 78495 wrote:

Du måste göra några steg innan du kan välja 4.0.1 som firmware, jag hitta en någorlunda bra guide men om du är lite teknisk av dig kan du använda andra komponenter och fortfarande följa guiden.

Väldigt teknisk!
    Har du möjligen länken till guiden? Vore underbart!

Ponyboy
    Member

Använd denna guide men använd 4.0.1 ipsw istället för 3.1.2. Prova bara om du har 4.0.1 SHSH sparad.

evol
    Member

@ponyboy 78507 wrote:

Använd denna guide men använd 4.0.1 ipsw istället för 3.1.2. Prova bara om du har 4.0.1 SHSH sparad.

Tack!

Det är ju just det som är konstigt. Har aldrig haft 4.0.1 på telefonen men på cydia lyser 4.0.1 grönt. Vad är det värsta som kan hända? Jag vet att jag har 3.1.2 sparat för den har jag återställt med, borde funka om det strular till sig?

Ponyboy
    Member

@evol 78519 wrote:

Tack!

Det är ju just det som är konstigt. Har aldrig haft 4.0.1 på telefonen men på cydia lyser 4.0.1 grönt. Vad är det värsta som kan hända? Jag vet att jag har 3.1.2 sparat för den har jag återställt med, borde funka om det strular till sig?

Du behöver inte ha uppdaterat för att ha SHSH sparad. Cydia kontaktar Apple med ditt ECID varje gång ett nytt fw släpps och Apples server generar SHSH för den fw. Har du SHSH sparad så ska det inte vara några problem. Jag har gjort detta själv över 200 gånger och nu överdriver jag inte heller.

evol
    Member

50 tummar upp till Ponyboy! 😎

Sitter med en 3GS(nya bootromen) som har 4.0.1 nu och upplåst till tele2!!!

curtacon
    Member
    Post count: 25

Ponyboy, vet du om Cydia anger fel siffror? Jag jailbreakade min Iphone 4 förra veckan och den hade 4.0, sedan valde jag make my life easier. Nu när jag kollade i Cydia står det SHSH: iOS 4.1 🙁 Varför?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

För att cydia sparar shsh för ios som apple signerar och 4.1 är den som signeras nu

curtacon
    Member
    Post count: 25

@iPhoneReservdelar.se 78600 wrote:

För att cydia sparar shsh för ios som apple signerar och 4.1 är den som signeras nu

Jaha är det så. Tusen tack! =) Hoppas jailbreak till 4.1 kommer snart då. Lite tråkig och vara på 4.0 🙁

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.