uppdatera iphone?

Front page Forums Övriga ämnen uppdatera iphone?

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Member
    Post count: 19

Är sprillans ny här inne, undrar om någon kan hjälpa mig 🙂

Jag undrar, kan man bara uppdatera en fabriksupplåst iphone via iTunes eller kan man uppdatera sin lur även om den är låst till t.ex. Comviq?

Sen undrar jag även om man inte kan köpa 3GS 16GB här i Sverige? Verkar som om de olika leverantörerna här i Sverige bara har 3GS 8GB att erbjuda. Skitstörigt…! 🙁

muffins
    Member
    Post count: 1906

@trueblood 76655 wrote:

Är sprillans ny här inne, undrar om någon kan hjälpa mig 🙂

Jag undrar, kan man bara uppdatera en fabriksupplåst iphone via iTunes eller kan man uppdatera sin lur även om den är låst till t.ex. Comviq?

Sen undrar jag även om man inte kan köpa 3GS 16GB här i Sverige? Verkar som om de olika leverantörerna här i Sverige bara har 3GS 8GB att erbjuda. Skitstörigt…! 🙁

Du kan uppdatera _alla_ enheter från apple, genom iTunes, oavsett om de är låsta eller inte.

Frågan du lär ställa dig med en låst telefon, är: Behöver jag jailbreaka och låsa upp operatörslåset med mjukvara utanför apple?
    Om svaret är ja, så ska du inte uppdatera till exempelvis 4.0.2 som i dagsläget är den nyaste firmware som iTunes signerar. För då kan du ej jailbreaka eller gå runt operatörslåset.

Om svaret är nej, uppdatera på du 🙂

Apple har slutat produktionen av 16/32gb 3GS.
    De tillhandhåller idag en budgetvariant som du säger på 8GB i dagsläget.

trueblood
    Member
    Post count: 19

Åh, okej tack vad bra!! 🙂 nej, jailbreaking och sånt där vågar jag mig inte på.. hehe.

*?@!&%#! tusan då. Jag tycker att 8GB känns för lite, 16GB hade varit perfekt. 🙁 men jag vet inte, tror du att 8gb duger det med? Jag brukar inte ha så mycket musik, kanske max 200 låtar. Lägger nog inte heller in filmer och sånt. Det är väl i så fall appar, foton o program som kommer påverka prestandan. Kommer nog använda telefonen mycket i skolan och jobbet. Vad har du för minne på din lur? 🙂

muffins
    Member
    Post count: 1906

@trueblood 76675 wrote:

Åh, okej tack vad bra!! 🙂 nej, jailbreaking och sånt där vågar jag mig inte på.. hehe.

*?@!&%#! tusan då. Jag tycker att 8GB känns för lite, 16GB hade varit perfekt. 🙁 men jag vet inte, tror du att 8gb duger det med? Jag brukar inte ha så mycket musik, kanske max 200 låtar. Lägger nog inte heller in filmer och sånt. Det är väl i så fall appar, foton o program som kommer påverka prestandan. Kommer nog använda telefonen mycket i skolan och jobbet. Vad har du för minne på din lur? 🙂

Om du vill ha en 3GS med 16, respektive 32GB minne, så kolla på begagnat (blocket/tradera) och ska pengar skickas innan så använd dig av payson-garanti eller internetgirot som betalningsgateway, så både köpare och säljare kan känna sig säkra.

Jag har 32GB på min telefon.
    Detta pga att jag har stora applikationer såsom GPS-program med mera och mycket musik och även mycket bilder då min tele används som kamera, och används flitigt då man har en liten unge som växer så det knakar.

Jag skulle inte klara mig med en 16gb-modell.

Men det är en smaksak och beror på den enskilde användaren om hur mycket minne telefonen behöver.

Mvh

mhenkel
    Member
    Post count: 34

Håller med muffins, lättast är nog att leta på blocket eller tradera och använda internetgirot/payson. Själv köpte jag en 3gs 16gb via tradera. Till en början bökade han med att inte använda något av payson eller internetgirot. Jag hade då redan lagt bud och skrev att jag inte tänkte fullfölja affären om han inte ville använda något av dem betalalternativen och ge mig en liten “säkerhetslina” i affären. Hade ingen lust att bli blåst på 4 lax. Vi använde internetgirot och det funkade kanon, hade aldrig använt den metoden tidigare, men funkade bra, tittade igenom telefonen och kollade med Telia att den var upplåst som säljaren hade sagt.

Men i alla fall, som jag sa så har jag 16gb modellen och den duger gott å’ väl åt mig. Använder bara vanliga apps(spel osv), (mycket)musik och några filmer. Finns gott om minne kvar. Men om man tänker använda den som muffins med gps-apps eller andra stora apps så ska du nog gå på en 32gb. Tittade på 8gb innan också, men kom fram till att strunta i det, priset ligger på det samma om du köper en 16gb via blocket/tradera.

Men lycka till, kolla ofta på blocket och tradera så hittar du snart en som passar dig! 🙂

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.