Uppdatera min iphone 3g!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Uppdatera min iphone 3g!

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Member
    Post count: 90

Hejsan nu är det så att jag tröttnat lite på min iphones programvara och skulle vilja uppdatera den ifrån 3.1.2 till en nyare programvara, förslagsvis ngn av dom nyaste 4.0… Men jag undrar vilken som är bäst?!? har hört att telen kan bli segare med 4.0 uppdateringen och kanske fungerar bättre med ngn nyare…? Jag måste även kunna jailbreaka och låsa upp telen då jag använder mig av tele2! Så nu ber jag så hemskt mycket om eran hjälp! Vilken programvara skall jag uppdatera till så jag kan jailbreaka och låsa upp telen utan att den blir alldeles för seg?

Tack så hemskt mycket på förhand!

mvh/smukke

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

spelar ingen roll om du tar och uppdaterar till 4.0 eller fram till 4.0.2
    men har hört lite rykten om att 4.1 kommer lösa en del av segheten.
    fast det får vi se när det väl släpps.

det med unlock och jb låter jag någon annan svara, då jag inte längre är
    så himla insatt.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Unlock och jb fungerar upp till 4.0.1
    Som pongo säger telefonen blir seeeeeeeeeeeeeeeeg, så vänta lite till tills 4.1 kommer så får vi se om de löst problemen med seeeeeeeeeeeeeeeeeeegheten 🙂

muffins
    Member
    Post count: 1906

Då passar jag på att svara ang. jailbreak med iPhone 3G.

Du kan installera 4.0.2 och jailbreaka om du vill.
    Här har du en guide: Jailbreak iOS 4.0.2 with Redsn0w [How to Guide] | Redmond Pie

Smukke
    Member

@muffins 76841 wrote:

Då passar jag på att svara ang. jailbreak med iPhone 3G.

Du kan installera 4.0.2 och jailbreaka om du vill.
    Här har du en guide: Jailbreak iOS 4.0.2 with Redsn0w [How to Guide] | Redmond Pie

Fungerar det att unlocka 4.0.2 också?

muffins
    Member

@smukke 76842 wrote:

Fungerar det att unlocka 4.0.2 också?

firmware versionen har inget med unlock att göra. Det är baseband som spelar in en viktig faktor. Idag går det att låsa upp operatörslåset på 4.0.1, och från 4.0.1 till 4.0.2 finns det ingen baseband-uppdatering.

Summan av kardemumman: Ja du kan låsa upp operatörslåset med ultrasn0w.

Mvh

Smukke
    Member

Tack så hemskt mycket! Uppskattas med sånna konkreta och perfekta svar!! 🙂

Smukke
    Member

Vet inte riktigt om ja förstår guiden :S kan ngn snäll hjälpa mig ? får inte till de….

muffins
    Member

@smukke 76867 wrote:

Vet inte riktigt om ja förstår guiden :S kan ngn snäll hjälpa mig ? får inte till de….

Förstår inte _vad_ det är du inte förstår. Så det är svårt att hjälpa dig då.

apple 3g
    Member
    Post count: 482

uppdatera till ios 4.0.1 som jag har på min iphone och den är inte seg , är jailbreakad med redsnow och upplåst med ultrasnow

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

@apple 3g 76913 wrote:

uppdatera till ios 4.0.1 som jag har på min iphone och den är inte seg , är jailbreakad med redsnow och upplåst med ultrasnow

ja du och din mirakel mobil.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

🙂
    Beror lite på vad man relaterar till, jag tycker att 3g är allmänt slö nu när man vant sig vid 3gs. De som har bara hafft 3g tycker nog inte att den är seg (jag tyckte inte det när jag hadde den)

apple 3g
    Member
    Post count: 482

@pongo 76914 wrote:

ja du och din mirakel mobil.

men jag ljuger inte varför skulle jag ljuga 🙁 åhhhh den är seg när jag starta ipod och när jag startar kameran, ok den var seg från början och jag fick ett problem så jag återställde den till 4.0.1 igen och gjorde en hard reset och sen jailbreakade jag med redsnow failade 4 gånger, och sen hämtde jag hem ultrasnow, 🙁 fattar inte varför min inte är seg, jag har ingen kompass och video inspelning

Smukke
    Member

finns det ingen lättare guide? förut när ja fixat med telen har de inte kännts lika luddigt…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.