Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Uppdatera till 2.2 ???
-
AuthorPosts
-
Hej jag har en iphone 16gb som är jailbreakad med 2.1 (5f136).
och jag tycker att den är lite seg så jag skulle vilja att updatera den till 2.2
och se om det blir bättre men ska man göra det med quickpwn.
( iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows) )eller ska man vänta..?????
tänkte mest på om jag uppdaterar så uppdateras väll baseband och då kan jag väll inte använda något annat simkort än telia iframtiden (IFALL man vill byta någongång).eller har jag förstått alting fel..Använd pwnagetool istället och välj att INTE uppdatera baseband när du bygger din custom ipsw.
Använd pwnagetool istället och välj att INTE uppdatera baseband när du bygger din custom ipsw.
Använd pwnagetool istället och välj att INTE uppdatera baseband när du bygger din custom ipsw.
finns det någon guide någonstans man kan följa ?
om jag kör pwnagetool försvinner alla kontakter i telefonboken då ?
eller är det bara att köra..finns pwnagetool till windows eller måste man krångla med wmware ?
eller är det bara att köra..finns pwnagetool till windows eller måste man krångla med wmware ?
Pwnage tool finns bara till Mac, om det fungerar under wmware vet jag inte, men om det går så finns en guide för själva jailbreak processen här:
How To: Jailbreak iPhone 2.2 (Preserving Baseband) – Mac OS X Edition | The iPhone Blog
Annars kan du ju alltid leta runt lite efter en redan pwnad ipsw fil 🙂
Pwnage tool finns bara till Mac, om det fungerar under wmware vet jag inte, men om det går så finns en guide för själva jailbreak processen här:
How To: Jailbreak iPhone 2.2 (Preserving Baseband) – Mac OS X Edition | The iPhone Blog
Fanns en utmärkt tråd här på forumet redan:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.