Uppdatera till iOS4 från 3GS 3.1.3 med Spirit JB?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Uppdatera till iOS4 från 3GS 3.1.3 med Spirit JB?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 3

Hej,

Nu när bland andra Gowalla och SR-appen inte längre fungerar på min jailbreakade 3GS (3.1.3, Spirit) tänkte jag att det är dags att uppdatera till iOS4. Jag behöver inte jailbreaka om min telefon igen nu på studs, jag kan gott vänta med det till det kommer något liknande Spirit för 4:an.

Så hur gör jag? Jag har försökt att Googla men tycks inte hitta rätt sökord för att få fram ett vettigt svar.

gualm
    Member
    Post count: 34

Jag gjorde så att jag återställde till en ren 3.1.3 (onödigt?) med mitt sparade SHSH i iTunes 9.1.1, installerade iTunes 9.2 och sedan uppdaterade mitt firmware i iTunes.
    Jag skulle rekommendera dig att spara ditt SHSH med the TinyUmbrella efter du installerat 4.0.1.
    Lycka till!

micked
    Member
    Post count: 84

här har du sr:s poddradio 3.0 som funkar på 3.1.3.
    lyckades rädda den från mitt itunes bibliotek efter att jag märkte att version 4 inte funkade.

Download – SR Poddradio.ipa – Sharebee.com, the one and only online file hosting distribution service.

bertk
    Member

@gualm – Hur gjorde du? Jag har mina SHSH-blobs sparade i Cydia. Vad kommer att hända med blobsen när jag uppdaterat till iOS4? Säg att jag skulle vilja nedgradera till 3.1.3 igen, går det?

@micked – Tack för hjälpen, men jag försökte resetta Gowalla på samma sätt och det fungerade inte eftersom ipa-filerna verkar vara personliga.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@gualm 71030 wrote:

Jag gjorde så att jag återställde till en ren 3.1.3 (onödigt?) med mitt sparade SHSH i iTunes 9.1.1, installerade iTunes 9.2 och sedan uppdaterade mitt firmware i iTunes.
    Jag skulle rekommendera dig att spara ditt SHSH med the TinyUmbrella efter du installerat 4.0.1.
    Lycka till!

Nödvändigt! Om du inte gör det så kan du fucka up telen. har man jailat med spirit så måste man göra en ren install. Jag drog ned min tele till 3.1.2 oc uppdaterade till 4.0 med SnowBreeze

bertk
    Member

Är det såhär jag gör för att återställa telefonen? Downgrade iPhone 3GS OS 3.1.3 to 3.1.2 With Cydia SHSH | jailbreak

micked
    Member
    Post count: 84
    H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@bertk 71073 wrote:

Är det såhär jag gör för att återställa telefonen? Downgrade iPhone 3GS OS 3.1.3 to 3.1.2 With Cydia SHSH | jailbreak

Korrekt. Finns guider här i forumet på svenska 😀

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.