Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Uppdatera
-
AuthorPosts
-
När nya iPhone kommer, tror ni man kommer kunna uppdatera den “gamla”
till den nya?IPhone 3.0 programvara kommer att vara gratis från apple,uppgradera i itunes!
De hårdvarumässiga skillnaderna mellan olika iphonemodeller går inte att göra något åt.
Svaret på din fråga är alltså både ja och nej.Den största skillnaden är nog i programvaran,och det fixar man med en vanlig uppgradering.Så köpa dagens iPhone är igentligen ingen nackdel?
Jag menar nu när det inte är så långt tills den nya släpps.Kanske borde vänta, kanske borde köpa en? Fan, blir tokig på det här
dee största hårdvaruskillnaderna som kan komma är väl snabbare/större interminne, bättre kamera, större hårddisk…
Fast räcker 16gb å du inte fotar så speciellt mycket så köp iphone 3g. Jag tror inte kameran blir ngn större uppdatering på med tanke på att dem inte gjorde ngt alls med kameran mellan iphone 2g och 3g. Dem satsar helt enkelt inte på att man ska fota ngt seriöst med den, kameran ska mer finnas där ifall att den behövs.Men behöver du över 16 gb, vänta, inte, köp nu.
Jag tror att den största uppgraderingen kan vara kameran, det sägs ju att den nya iPhonen kommer ha videoinspelning, men inte iPhone 2G/3G pga kameran 😉
@mekke 28475 wrote:
Jag tror att den största uppgraderingen kan vara kameran, det sägs ju att den nya iPhonen kommer ha videoinspelning, men inte iPhone 2G/3G pga kameran 😉
2g/3g kan visst spela in film, dock krävs en app, Finns flera stycken ute på app stor och ifall jailbreakad finns där ett par.
fungerar helt ok!
Javisst,men filmkvalitén suger eftersom kamerans upplösning och optik aldrig var avsedd för video från början.
Den nya iphonen kommer sannolikt att ha en bättre kamera.Ja, och Apple har i princip sagt att de kommer släppa en ny iPhone som kommer ha medföljande videoinspelning, men 2G/3G måste jailbreakas för att få Cycorder 🙁
@stickaaan 28629 wrote:
Mina filmer blir riktigt bra när jag filmar med Cycorder. (:
jo , mina blir typ bättre än mina foton XD
Kör upp dom på en 40″ TV,så hajar ni vad jag menar.För att videon ska vara bra krävs nog att den kan visas på en större skärm än en mobiltelefon iaf.
Tycker man att det räcker med mobilskärmen så är det kanske ok med cycorder,det är inte programmet som är problemet utan den taskiga bildsensorn.Jag har en iPhone 3G version 2.2 och firmware 02.28.00 som jag med lite hjälp från meddlemmar o guider lyckades jailbreaka o låsa upp idag. Använde QuickPwn. Jag har testat att stoppa in engelska, italienska, o diverse svenska med 3G abonnemang och allt funkar helt perfekt!! Nu frågar iTunes om jag vill uppdatera till version 2.2.1. Min fråga är om det är säkert att göra så? Jag har fattat det som att när man väl har låst upp den och har firmware 02.28.00 så ska man kunna uppdatera den. Har jag missuppfattat det hela? (vill inte sabba min fina lösning jag har nu med att kunna använda alla min SIM kort) Tacksam för svar!
Uppdatera inte till 2.2.1 i iTunes om du kör yellowsn0w 😉
@steffe 28633 wrote:
Kör upp dom på en 40″ TV,så hajar ni vad jag menar.För att videon ska vara bra krävs nog att den kan visas på en större skärm än en mobiltelefon iaf.
Tycker man att det räcker med mobilskärmen så är det kanske ok med cycorder,det är inte programmet som är problemet utan den taskiga bildsensorn.Jo men händer ju inte så ofta att man kollar på mobilfilmer på en tv. Det största jag använder dom till är min 22” skärm på datorn, och dom fungerar bra. Fast dom flesta filmer är bara sånt man lägger in på youtube.:D
@stickaaan 28679 wrote:
Jo men händer ju inte så ofta att man kollar på mobilfilmer på en tv. Det största jag använder dom till är min 22” skärm på datorn, och dom fungerar bra. Fast dom flesta filmer är bara sånt man lägger in på youtube.:D
Jag har full förståelse för detta.Vad jag menade i mitt inlägg var min egen åsikt,och som jag skrev så funkar det hyfsat på en liten mobilskärm.
Däremot har iphonen tyvärr en mycket sämre kamera än många andra telefoner.
Vi som köper iphone gör det kanske inte för att plåta eller filma så mycket,men när mms kommer I nästa uppgradering så blir det nog mer aktuellt.Är man någorlunda vettigt funtad så köper man inte en iPhone idag. Med tanke på hur mycket “vill ha” känsla 3G hade när den kom, lär inte nästa vara mindre åtråvärd.
Till exempel:
iPhone 3G stödjer inte Turbo-3G. Det kommer nästa att göra.
iPhone 3Gs kamera stödjer inte riktig video-inspelning. Nästa gör med stor sannolikhet det.
iPhone 3G har ganska usel batteritid. Med tanke på hur mycket energi/tid Apple har lagt ner på sina Macar för att få mindre strömförbrukning (mer batteritid), lär nästa iPhone vara strömsnål.
iPhone 3G har (enligt mig, personlig åsikt!) ett ganska snabbt interface, men det är ändå segt om man jämför med iPod Touch 2G. Nya snabbare komponenter kommer i nästa iPhone, vilket snabbar upp interfacet.Summering: Nästa iPhone kommer fokusera på snabbhet och batteritid. Där har 3G fått hårdast kritik.
(Observera att detta bara är spekulationer än så länge.)
iPhone 3G stöder visst Turbo-3G, den gränsen går vid 0,384mbit/s, iPhone 3G klarar 3,6mbit/s
@mekke 28694 wrote:
iPhone 3G stöder visst Turbo-3G, den gränsen går vid 0,384mbit/s, iPhone 3G klarar 3,6mbit/s
Är det inte så att 0,384 kb/s = 3,6Mb/s? Sen är jag faktiskt hyffsat osäker på det där med Turbo-3Gn, men jag vet att Tele2 till exempel har ett Turbo-3G nät uppe nu (7,2Mb/s) som man inte får ut full fräs på, på en iPhone 3G.
*surfar iväg och kollar upp mer info*
Den hastighet som operatörerna anger är den teoretiska maxhastigheten,I praktiken blir hastigheten lägre eftersom telenätet används av rätt många människor samtidigt.
Har själv fått väldigt olika resultat när jag kollat.@simba 28708 wrote:
Är det inte så att 0,384 kb/s = 3,6Mb/s? Sen är jag faktiskt hyffsat osäker på det där med Turbo-3Gn, men jag vet att Tele2 till exempel har ett Turbo-3G nät uppe nu (7,2Mb/s) som man inte får ut full fräs på, på en iPhone 3G.
*surfar iväg och kollar upp mer info*
Nej, 3,6 Mb/s är ungefär 3600 Kb/s.
0,384 Kb/s är 0,000384 Mb/sOch M och K i fet stil betyder inget annat, så tro inte att du får något större för det.
@mossarelli 28727 wrote:
0,384 Kb/s är 0,000384 Mb/sOch M och K i fet stil betyder inget annat, så tro inte att du får något större för det.
Jag får bara ut 0,4mbit/s från mitt 7,2mbit halebop abbonemang. Ganska surt..
Så om man har ett surf-tillval på sitt abonnemang hos någon operatör. Hur mycket borde man få ut? 0.384? eller 3,6Mb/s?
lycka till att få ut 3.6Mb/s. 3,6mb/s mostvarar ungefär 30mbit/s
@mossarelli 28727 wrote:
för att vara lite petig , är inte 1 mb = 1024kb?
och sen räknar man väll inte internethastigheter i MB utan i mbit 😛och 1 mbit är 125kb/sek om jag kommer ihåg rätt XD
@mossarelli 28727 wrote:
Nu menade jag såhär: en mobil bredbandsuppkoppling som enligt operatören ska vara på 3,6Mb/s, har en faktisk (teoretisk) ned-hastighet på ca 0,384Kb/s. Sådeså. Aldrig i livet att du får 3600Kb/s på ett mobilt bredband 😛
@deks 28806 wrote:
för att vara lite petig , är inte 1 mb = 1024kb?
Du pratar nu om hårddiskutrymme, där 1MB = 1024 KB 😉
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.