Uppdaterat iphone från 3.1.2 till 4.0.1 av misstag.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Uppdaterat iphone från 3.1.2 till 4.0.1 av misstag.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hejsan, har enligt rubriken uppdaterat till 4.0.1 och felet är att telefonen är från USA, (låst till at&t), och kan nu inte jailbreaka eller låsa upp den.
    Jag har försökt återställa flera gånger till 3.1.2 men under varje återställning får jag upp felmeddelande 1015 varje gång!

Jag lyckas inte få tillbaka den till 3.1.2 så jag kan inte jailbreaka den eller låsa upp den. Kommer inte längre in på telefonen än emergency call skärmen nu..
    Så jag undrar hur ska jag komma förbi errocode=1015?
    Jag kan tillägga att jag har gjort som det står i guiderna steg för steg.
    Tacksam för snabba svar.

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Vi kommer under nästa vecka få universal simkort så du kan aktivera din at&t telefon
    Om du har sparat dina ssh med cydia så kan du åyerställa till 3.1.2 du behöver dock ändra i datorn så den signerar med cydia istället för med apple
    Du kan inte heller använda den senaste itunes versionen utan behöver äldre version för att återställa till 3.1.2

Zaamaya
    Member
    Post count: 239
    Naish
    Member

@zaamaya 72814 wrote:

How To Activate Your iPhone Without Official iPhone Carrier SIM – iPhone Hacks

Jag har inte något phonebook simkort så det fungerar icke!

Naish
    Member

@iPhoneReservdelar.se 72813 wrote:

Vi kommer under nästa vecka få universal simkort så du kan aktivera din at&t telefon
    Om du har sparat dina ssh med cydia så kan du åyerställa till 3.1.2 du behöver dock ändra i datorn så den signerar med cydia istället för med apple
    Du kan inte heller använda den senaste itunes versionen utan behöver äldre version för att återställa till 3.1.2

Jag har sparat ssh med cydia och jag har ändrat host filerna.
    Laddar nu ner 9.03 istället för 9.1.1 verisonen av iTunes som jag hade.
    Funkade inte med 9.1.1 heller.

Naish
    Member

@naish 72820 wrote:

Jag har sparat ssh med cydia och jag har ändrat host filerna.
    Laddar nu ner 9.03 istället för 9.1.1 verisonen av iTunes som jag hade.
    Funkade inte med 9.1.1 heller.

9.03 hittade inte ens min iphone.. Nu börjar jag bli riktigt fundersam..

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.