Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Uppdaterat till 3.1.3 av misstag – kan jag låsa upp?
-
AuthorPosts
-
Hej alla glada människor!
Jag har haft min Iphone i ett år ju och allt har varit felfritt, en kompis hjälpte mig att jailbreaka den osv. Har kört med tele2 kontantkort i den.
Idag när jag skulle slänga in lite ny musik råkade jag uppdatera mobilen och jag kommer inte in på den. Allt är borta. Det enda som händer när jag startar den är att det kommer fram en bild när en USB kopplas till Itunes loggan samt emergency call. Jag får panik och fast jag är så otroligt oteknisk så testade jag att jailbreaka om mobilen igen så jag kan unlocka samt JBa den med programmet Sn0wbreeze. Jag håller på att följa en guide (Jailbreak iPhone 3.1.3 with Sn0wbreeze | Redmond Pie) och nu står det i guiden att jag ska klicka mig in på mobilen i Itunes. Tyvärr står det ju dock “the sim card inserted in this iphone does not appear to be supported” med fetingbokstäver i Itunes… Frågan är, måste jag beställa ett nytt Telia simkort som jag köpte den med för att kunna se mobilen på itunes eller går det på något annat sätt? Hade varit underbart om ni kunde svara så pedagogiskt som möjligt.
Vänliga hälsningar
JohanGenom att uppdatera till 3.1.3 har du låst telefonen till en viss operatör. Är den såld av Telia så är den nu låst till Telia och någon fulupplåsning (likt den du tidigare använde) lär inte komma på 1-2 månader. Ingen vet exakt
Jailbreakar du den så kan du använda den som iPod men ringa med annat än ett Telia-SIM (?) kommer inte att gå
Har du haft den i ett år kan du gå till en Teliabutik och betala 300kr för att få den operatörsupplåst.
Hej
Jag har en telefon från USA som det står likadant på (emergency call) och på den är det också 3.1.3 på och jag kan inte få fram något annat heller är det kört med den eller kommer man kunna få igång den. Är helt ny på detta och försöker lära mig. Kanske det finns någon som kan hjälpa mig 🙂Mvh Micke
Hej,
Du kan använda guiden som hittas längst upp här i tråden för att jb och låsa upp telefonen.
Vill du däremot uppgradera till ios 4.0.1 så behöver du ett Aktiveringskort alt. AT&T kortHej igen, är lite ny på det här vilka program behöver jag tanka ner jag har en 3G med 3.1.3
som sagt det står emergency call och det är allt.Mvh Micke
Du kan prova med blackra1n
blackweather borde funka..
När du kommer in i telefonen öppna blackra1n och installera cydia (måste koppla upp w-lan)
öppna sedan cydia och sök efter ultrasn0wJag kommer inte in i telefonen det står bara emergency call det är allt jag får fram 🙁 så jag vet inte riktigt hur jag ska göra telefonen är från usa.
Mvh Micke
@extreme67 75227 wrote:
Jag kommer inte in i telefonen det står bara emergency call det är allt jag får fram 🙁 så jag vet inte riktigt hur jag ska göra telefonen är från usa.
Mvh Micke
Med tex blackra1n som tidigare postare skrev så kan man hacktivera telefonen. Dvs att man lurar telefonen att aktivera sig. Utan att man behöver ha rätt simkort.
Testat det?
Jag skulle prova Pwnage Tool:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]
Kryssa i Activate rutan i det steget@matssoderstrom 75230 wrote:
Jag skulle prova Pwnage Tool:
iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS Using PwnageTool [Mac]
Kryssa i Activate rutan i det stegetVi får hoppas att han använder sig av en mac-dator då 🙂
@muffins 75228 wrote:
Med tex blackra1n som tidigare postare skrev så kan man hacktivera telefonen. Dvs att man lurar telefonen att aktivera sig. Utan att man behöver ha rätt simkort.
Testat det?
Hur ska jag göra för att använda blackrain, när jag kör blackrain så stannar den på done wait for reboot.
Mvh Micke
@extreme67 75232 wrote:
Hur ska jag göra för att använda blackrain, när jag kör blackrain så stannar den på done wait for reboot.
Mvh Micke
Då väntar man ett tag på en omstart… Om det inte händer inom några minuter, så gör om proceduren igen. Ibland hänger det sig, och ibland så funkar det direkt för vissa användare. Det är lite olika.
@extreme67 75237 wrote:
Okej hur länge bör man vänta innan man startar om.
Mvh MickeSkrev det tidigare.. Några minuter… Jag har inte varit med om att det tagit mer än 3 minuter iaf som max när det gått segt för mig.
Är inte BlackRa1n för 3.1.2 inte 3.1.3?
Det konstiga är att jag har ingen meny på telefonen, jag ser bara itunes loggan med en kabel och sen har jag bara emergency call ska det vara så när jag kör blackrain.
Ser fortfarande bara itunes loggan med usb kabel sen kan jag slide for emergency, jag kan ringa med telefonen har telia kort i den, men har inget annat på telefonen vad gör jag fel.
Mvh Micke
@matssoderstrom 75239 wrote:
Är inte BlackRa1n för 3.1.2 inte 3.1.3?
3.1.2 & 3.1.3
@extreme67 75242 wrote:
Okej nu har jag gjort det 3 ggr och det fungerar inte den bootar inte om 🙁
Då kan jag ej tyvärr hjälpa dig med problemet då mina erfarenheter gällande detta är slut.
Om jag har en usa telefon låser jag först upp den och sen jailbreakar den. Mycket frågor nu men vill gärna få telefonen att fungera 🙂
Mvh Micke
@extreme67 75255 wrote:
Om jag har en usa telefon låser jag först upp den och sen jailbreakar den. Mycket frågor nu men vill gärna få telefonen att fungera 🙂
Mvh Micke
Du måste jailbreaka den innan du kan låsa upp den (ta bort operatörslåset)
Fortsätter i samma tråd vill ej starta en ny.
Har nu provat att köra snowbreeze och det går bra tills jag ska uppdatera med itunes då får jag ett meddelande som säger
iphone enheten “iphone” kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibelvad menas med detta
mvh Micke
Antaglingen så är det precis det som menas. du kan ha laddat fel version, + att apple signerar inte längre 3.1.3.
Det säkraste och förmodlingen det lättaste idag är att uppgradera till 4.0.1 OBS inte till 4.0.2 som itunes erbjuder.
Sedan skaffar du antingen AT&T kort eller Aktiveringskort och JailbreakMe för jb.@iPhoneReservdelar.se 75302 wrote:
Antaglingen så är det precis det som menas. du kan ha laddat fel version, + att apple signerar inte längre 3.1.3.
Det säkraste och förmodlingen det lättaste idag är att uppgradera till 4.0.1 OBS inte till 4.0.2 som itunes erbjuder.
Sedan skaffar du antingen AT&T kort eller Aktiveringskort och JailbreakMe för jb.Han kan inte uppgradera/återställa sin telefon till 4.0.1 . Verkar som att apple slutat signera 4.0.1 idag nämligen.
Då är det kört för alla som inte har hunnit nedgradera
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.