Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › uppdatering
-
AuthorPosts
-
Jag undrar lite,
jag har köpt en iphone 2g i thailand förra året, har funkat klockrent!
men jag har inte uppdaterat den sen dess, nu är frågan hur man gör?kan ja uppdatera den till 2.1 i Itunes?
behöver ja veta vilket program som dom låste upp den med?
hur gör man backup av sina kontakter, sparas det automatiskt?
någon som har lust att hjälpa mig med hur man gör detta?
och snälla utan att posta nån guide,Är vi säkra på att det är en äkta iPhone och ingen thailänsk kopia?
en fake lär ju inte få en uppdatering iTunes, det kan vi väl konstatera carpe?
det beror på vad du vill göra med den, om den är upplåst med yellowsn0w så är det inte bara att uppdatera för då förlorar du möjligheten att låsa upp den, kolla efter guider här på forumet hur du ska göra för att behålla rätt BaseBand.
Det är en iPhone 2G.
Den kan låsas upp oberoende firmware.
Här har du för senaste firmwaren iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.x.x 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)
Vad trådskaparen behöver göra är att:
1.uppdatera till senaste FW.(kolla också så itunes är uppdaterat!)
2.följa snooks guide för upplåsning.
Visst,han skrev visst att han inte ville ha nån guide,men utan en sån blir det problem.
Vill man inte ha krånglet med att kolla guider så ska man nog köpa op-låsta telefoner med abonnemang i Sverige.
Att låsa upp en 2G är faktiskt inte så svårt.
Lycka till!en ytterligare fråga dock, när jag tankar ner restore filen så blir det ju så får ja ingen .ipsw fil, som den på bilden i iclearified guiden.
vad beror det på?
@kvirran 31729 wrote:
en ytterligare fråga dock, när jag tankar ner restore filen så blir det ju så får ja ingen .ipsw fil, som den på bilden i iclearified guiden.
vad beror det på?
Har du pc eller mac?
På mac:en så vill safari packa upp den automagiskt, men använder man firefox så bibehåller den .ipsw filen.
nej jag sitter på en pc, och har inte firefox heller..
är det bättre att ha firefox i stället? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.