Uppdatering från iphone 3gs till iphone 4

Front page Forums Övriga ämnen Uppdatering från iphone 3gs till iphone 4

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 48

Jag har några frågor när jag nu ska sälja min iphone 3gs och byta upp mig till en fyra. Jag har telia abonemanget isurf som det är 5 månader bindingstid kvar med förhöjd månadsavgift på 100 kr som avbetalning på telefonen. Kan jag sälja telefonen och spara abonemanget och använda den i en iphone 4 som jag köper kontant från telia? Alltså kan jag bara sälja telefonen och sedan betala månadsavgiten varje månad och använda abonemanget i min iphone 4 jag ska köpa?

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Ja varför inte
    Ännu bättre är om telia låter dig föränga abbonemanget i sammband av iPhone 4 köp så du “avbetalar” den också.
    Ring till telia och fråga har för mig att man kan göra det med några månader bindning kvar

SNappz
    Member
    Post count: 30

Du kan förlänga abbonemanget när man har 3 månader kvar.
    Men jag ser dock ingen anledning till varför du inte skulle kunna sälja telefonen privat för att sedan köpa en Iphone 4 kontant.

muffins
    Member
    Post count: 1906

Självfallet kan du sälja av mobilen om du nu vill det för att finansiera ett nytt mobilköp.

Tänk bara på att betala de räkningarna som är kvar för mobilen och inte strunta i det när du sålt mobilen.
    För ett företag har äganderätten på mobilen fram tills att full betalning har erhållits.

filip961122
    Member

Tänkte på om jag ska låsa upp den innan jag säljer den, går det utan att jailbreaka den?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@filip961122 73876 wrote:

Tänkte på om jag ska låsa upp den innan jag säljer den, går det utan att jailbreaka den?

Nej, upplåsning kräver jailbreak. Det enda alternativet är om telefonen är över 1 år gammal – då låser Telia upp den åt dig för 300:-, eller om det är 350:-

filip961122
    Member

Om jag köper den i butik kan de på telia fixa ett microsim kort till mitt abonemang eller måste jag beställa det via telefon eller internet?

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@filip961122 74009 wrote:

Om jag köper den i butik kan de på telia fixa ett microsim kort till mitt abonemang eller måste jag beställa det via telefon eller internet?

Har dem ett microsim inne så får du det direkt vid köpet. Sen tar det 2 timmar för simkortet att aktiveras och sen kan du använda din nya mobil direkt.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.