Uppdatering, ny jailbreak, sync m.m.

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Uppdatering, ny jailbreak, sync m.m.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Hej!
    Till att börja med vill jag säga att jag har sökt en hel del och även skrivit tidigare trådar angående detta, dock utan att få svar på allt jag söker för att kunna utföra detta. Provar därför med en egen tråd för att få svar/hjälp med hela proceduren 🙂

För tillfället har jag en 3gs med 3.1.2 som är Jailbreakad med blackra1n. Det jag vill göra är att uppdatera denna och jailbreaka om. Behöver alltså endast jailbreak och ingen opperatörsupplåsning.

Det jag undrar är:

1. Hur gör jag detta? I vilken ordning ska man uppdatera, jailbreaka och på vilket sätt gör man dessa för att det ska fungera?

2. Hur vet jag att jag har en bra sync att återställa telefonen med när det är uppdaterad och klar?
    Jag förstår mig inte riktigt på iTunes ibland. Har en känsla av att mina program inte finns i iTunes då det står att den kommer att ta bort alla program då man väljer att synca program i iTunes. Hur gör man för att få allt man har på telefonen att kunna återställas efter uppgradering? Jag kan faktiskt inte förstå vad iTunes syncar vid en synkronisering då då jag också valt att hantera musik/film manuellt. Har inte synca program, bilder osv ikryssat då det står att allt man har på telefonen raderas och ersätts med det som finns i iTunes-biblioteket (har aldrig förstått mig på programmet).

3. Jag har säkerhetskopierat telefonen, men har ingen aning om vad som egentligen kommer tillbaka till telefonen efter man återställt en säkerhetskopiering.

4. Har även en del crackade apps som jag vill kunna återställa på ett smidigt sätt och då isf även cydia-apps och inställningar om det går.

Blev en del frågor, men jag hoppas någon har bra tips för detta.
    Kort sagt vill jag uppdatera min telefon men ha kvar program, kontakter, inställningar osv som jag har det idag.

MVH BLY

aeus
    Member
    Post count: 62

1. Hur gör jag detta? I vilken ordning ska man uppdatera, jailbreaka och på vilket sätt gör man dessa för att det ska fungera?

Finns ju ingen direkt ordning för uppdateringarna utan du får alltid den senaste från iTunes. Sedan kör du greenpois0n jailbreak. Men eftersom du har en gammal version + jailbreak så skulle jag chansa på att din telefon kommer rensas…

2. Hur vet jag att jag har en bra sync att återställa telefonen med när det är uppdaterad och klar?
    Jag förstår mig inte riktigt på iTunes ibland. Har en känsla av att mina program inte finns i iTunes då det står att den kommer att ta bort alla program då man väljer att synca program i iTunes. Hur gör man för att få allt man har på telefonen att kunna återställas efter uppgradering? Jag kan faktiskt inte förstå vad iTunes syncar vid en synkronisering då då jag också valt att hantera musik/film manuellt. Har inte synca program, bilder osv ikryssat då det står att allt man har på telefonen raderas och ersätts med det som finns i iTunes-biblioteket (har aldrig förstått mig på programmet).

Nu kan jag ha fel men jag tror att iTunes frågar om du vill göra en backup innan du uppdaterar telefonen, då sparas b la alla inställningar för varje app och andra inställningar som du har i telefonen. När du sedan är klar med din uppdatering/återställning och går in på ex. din email, då behöver du inte fylla i dina uppgifter utan dom e redan där…Ev gäller detta även för dina anteckningar, kontakter oxå (men är inte helt 100%).

3. Jag har säkerhetskopierat telefonen, men har ingen aning om vad som egentligen kommer tillbaka till telefonen efter man återställt en säkerhetskopiering.

Se ovan.

4. Har även en del crackade apps som jag vill kunna återställa på ett smidigt sätt och då isf även cydia-apps och inställningar om det går.

Jag körde en återställning + jailbreak igår och konstigt nog så syncade iTunes även mina crackade apps som fanns inlagda i iTunes utan problem.. (Dock så hade jag redan installerat ******* från Cydia, kan ha varit de som hjälpte mig.). Däremot vet jag inte hur du ska göra backup på dina Cydia apps, kan nog gå med motsvarigheten till Cydia = Rock..

Iphonee
    Member
    Post count: 46

..Testa auktorisera iTunes

imported_iAsh
    Member
    Post count: 647

Inget mer prat om crackade apps. Det är inte tillåtet på det här forumet.
    Nästa gång, delar jag ut en varning.
    /Mod

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.