Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › uppgradera till version 2.1
-
AuthorPosts
-
Hej!
Jag köpte nyligen en iPhone 2G med firmware version 2.0.2.
Telefonen är upplåst, vet dock inte om den är jailbrakad (hur ser man det?)Nu finns version 2.1 av telefonens programvara enligt iTunes. Finns det någon risk att uppgradera telefonen till 2.1? försvinner upplåsningen då? förklara gärna för mig som är helt grön på detta. :confused:
CLS
Uppgraderar du till version 2.1 så måste du låsa upp den annars kommer den inte fungera.
OK, tack för svaret.
Är det möjligt idag att låsa upp telefonen med version 2.1?
Någon som har testat detta?Är det lönt att uppgradera, alltså om det är t.ex. mycket prestandaförbättringar gentemot version 2.0.2? Jag tycker för övrigt att version 2.0.2 känns mycket stabil.
Igår uppdaterade jag från v 1.1.4 till 2.1 med QuickPWN som jag gjorde ett inlägg om igår kväll på : https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-jailbreak-m-m/1827-quickpwn-2-1-aer-ute.html
Det funkade bra för mig.
Hur version 2.1 är gentemot 2.0.2 vet jag ej eftersom jag hade v 1.1.4@cls 12688 wrote:
OK, tack för svaret.
Är det möjligt idag att låsa upp telefonen med version 2.1?
Någon som har testat detta?Är det lönt att uppgradera, alltså om det är t.ex. mycket prestandaförbättringar gentemot version 2.0.2? Jag tycker för övrigt att version 2.0.2 känns mycket stabil.
Lås upp din telefon till 2.1 med QuickPwn för windows det fungerar perrfekt 😀 och den är mycket stabilare än 2.0.2, du har step by step på: 2G iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)
3G iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.1 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)
Nu uppdaterade jag min Iphone 2G 2.0.2 till 2.1 via Itunes men nu när jag ska använda Quickpwn för att låsa upp och jailbreaka så startar inte Itunes på datorn för att SIM-kortet inte stöds, hjälp nån!
Edit: Det löste sig till slut så ingen hjälp behövs
Om jag uppdaterar från 1.1.4 till 2.1 kommer det finnas svenska som standard då för om jag gör detta försvinner väl swephone? Hur får jag annars svenska menyer, ordlistor osv?
Om jag uppdaterar från 1.1.4 till 2.1 kommer det finnas svenska som standard då för om jag gör detta försvinner väl swephone? Hur får jag annars svenska menyer, ordlistor osv?
När jag uppdaterade från v 1.1.4 till v 2.1 så har jag fortfarande svenska tex åäö när jag skriver sms.
När jag uppdaterade från v 1.1.4 till v 2.1 så har jag fortfarande svenska tex åäö när jag skriver sms.
@mrcabelguy 13210 wrote:
Okej låter bra. Men nu när jag ska uppdatera i iTunes 8 till 2.1 så får jag ett felmeddelande: http://hem.bredband.net/ericnikl/problem.JPG
Vad kan jag göra för fel? Detta händer efter jag laddat ner uppdateringen och inväntar installation
@mrcabelguy 13210 wrote:
Okej låter bra. Men nu när jag ska uppdatera i iTunes 8 till 2.1 så får jag ett felmeddelande: http://hem.bredband.net/ericnikl/problem.JPG
Vad kan jag göra för fel? Detta händer efter jag laddat ner uppdateringen och inväntar installation
@mrcabelguy 13210 wrote:
hur länge ska det ta för steg 7?
den står bara och tuggar.. och pilen blir inte blå..
Lyckades även att uppdatera min ifrån 1.1.4. Den ställde in sig på Engelska först men det gick ju att ändra till Svenska i inställningar. Fast jag glömde att spara alla kontaker och bilder…så allt försvann DOOH! annars verkar det fungera fint 🙂
Edit: Jag har haft en “halvros” nere i högra hörnet såg nästan ut som en spricka, trodde att det var skärmen som hade fått sig en kyss men nu är den bort! efter uppdateringen :laugh:
Lyckades även att uppdatera min ifrån 1.1.4. Den ställde in sig på Engelska först men det gick ju att ändra till Svenska i inställningar. Fast jag glömde att spara alla kontaker och bilder…så allt försvann DOOH! annars verkar det fungera fint 🙂
Edit: Jag har haft en “halvros” nere i högra hörnet såg nästan ut som en spricka, trodde att det var skärmen som hade fått sig en kyss men nu är den bort! efter uppdateringen :laugh:
Måste man ha macintosch OS? Jag har windows XP och när jag kör det programmet felmedellande QuickPWN så står det “Det går inte att intiera programmet 121321654654”
Måste man ha macintosch OS? Jag har windows XP och när jag kör det programmet felmedellande QuickPWN så står det “Det går inte att intiera programmet 121321654654”
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.