Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Uppgradera Yellowsn0w eller inte? [Halvkass täckning i 3G-nätet]
-
AuthorPosts
-
Hej,
Jag installerade yellowsn0w på min iPhone (version 2.2 med 02.28.00) i slutet av januari i år med lyckat resultat i den meningen att jag kan ringa på den.
Dock har det varit lite si och så med täckningen (3G). Hemma är det bra täckning, men i många fall så dimper den ner väldigt lågt, beroende på vart jag är. Har Tele2 och vad jag förstått så ska täckningen vara bra där jag bor (Skövde). Men 3G-nätet är instabilt, och jag får allt som oftast upp meddelande i stil med att täckningen för datanätet har tappats, och sker detta under ett samtal så bryts det ibland.
Av den anledningen har jag gått över till GPRS-nätet och då är det alltid full täckning. Någon som har detta problem mer än mig?
Jag får dock när jag går in på Cydia meddelande om att det finns uppdatering till Yellowsn0w att hämta hem. Är det rekommenderat att hämta hem denna? Eller kan det ställa till något? Tänker mest utifrån termen “dont fix if it if it aint broken”….såklart bör en ny update fungera bättre, men det vet man ju aldrig. har du 0.9.6?
Det ska absolut inte vara någon fara att uppdatera från 0.9.6 till 0.9.8 ! Jag har ingen aning vad som skiljer versionerna men nyast är i princip alltid bättre, bättre mottagning är ingen omöjlighet att du får, jag hade aldrig några såna problem innan så tänkte aldrig på det.
@miche 30511 wrote:
Det ska absolut inte vara någon fara att uppdatera från 0.9.6 till 0.9.8 ! Jag har ingen aning vad som skiljer versionerna men nyast är i princip alltid bättre, bättre mottagning är ingen omöjlighet att du får, jag hade aldrig några såna problem innan så tänkte aldrig på det.
Ok, ska försöka med detta. Återkommer med svar hur det gick 🙂
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.