Uppgradering till 4.2.1 dödade min iPhone 4

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Uppgradering till 4.2.1 dödade min iPhone 4

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 21

En märklig historia utspelade sig i natt!

Jag uppgraderade till 4.2.1 och allt förlöpte bra ända till sista sekunderna innan telefonen skulle hoppa igång. Plötsligt svartnade telefonen och upp kom ett felmeddelande: iPhone-enheten “iPhone” kunde inte uppgraderas. Ett okänt fel uppstod (1013).

Jag klickade på Mer information och kollade, kanske måste jag köra uppgradering en gång till.

Klickar jag på OK så hoppar en ny dialogruta fram att jag måste återställa telefonen.

Sagt och gjort så klickar jag på återställ och uppgradera.

Då kör iTunes igenom hela proceduren med återställning och precis innan den är klar dyker samma felmeddelande upp fast nu står det att telefonen inte kunde återställas!

Kör hela raddan av åtgärder som Apple rekomenderar men samma visa varje gång.

Idag gick jag till “akuten” med den och där kopplades den till “respirator” som inte ens hittade telefonen så den blev akut inlagd på obestämd tid. “Sjuksköterskan” tröstade mig med att “de brukar sända en ny telefon” på en gång!!

Har någon annan råkat ut för detta problem vid ev. uppgradering?

Lägger in länken till den sida som apple dirigerar en till.

MrWyreson
    Member
    Post count: 20

1013 betyder att baseband inte kunde uppgraderas. Använde du Tinyumbrella möjligtvis?

Kurt
    Member

för att spara ner shsh innan uppgraderingen!

imported_pongo
    Member
    Post count: 893

fick också felet, använde tinyumbrella för att kicka ut den ur recovery mode eller vad det nu heter, sedan flöt det på som vanligt

MrWyreson
    Member
    Post count: 20

Jag råkade också ut för att fastna i recovery, var tvungen att använda en annan dator för att återställa. Så här skriver notcom på twitter:

“Don’t update to 4.2.1. TU cannot kick you out of the ensuing recovery mode. Apple was cute and put a BB ver requirement on the firmware.”

daikini
    Member
    Post count: 15

När man fixar sin SHSH räcker de inte med bara att trycka på “Save SHSH” o sen sparar man dem.. eller måste man trycka på “start recovery” också.. kan någon förklara detta SHSh helt för mig, för jag har inte fattat saken med SHSH helt..för när jag gjorde så på min mobil så tryckte jag bara på “Save SHSH” och sen spara jag .SHSH mappen.. har jag gjort fel?

Mr.K
    Member
    Post count: 7

Plocka bort gs.apple.com raden ur hosts-filen så funkar det, jag hade samma problem med min när jag uppdaterade.

junne
    Member
    Post count: 1

Tack Mr. K, nu funkar det.

Valentine
    Member
    Post count: 182

@daikini 83405 wrote:

När man fixar sin SHSH räcker de inte med bara att trycka på “Save SHSH” o sen sparar man dem.. eller måste man trycka på “start recovery” också.. kan någon förklara detta SHSh helt för mig, för jag har inte fattat saken med SHSH helt..för när jag gjorde så på min mobil så tryckte jag bara på “Save SHSH” och sen spara jag .SHSH mappen.. har jag gjort fel?

vadå spara mappen? något jag missat. för jag har bara tryckt save shsh och sen stod det att det va sucsessful eller ngt, då stängde jag bara ner. har jag gjort fel då?

WreckSigge
    Member
    Post count: 39

Nej du har inte gjort fel! Det som händer är att dina SHSH-filer sparas i Cydia, plus att du får en egen kopia på SHSH-filen som lägger sig i din dator. Nu kommer jag inte ihåg exakt var, men det står vart dom hamnar i TinyUmbrella när du sparar dom.

Valentine
    Member
    Post count: 182

puuuh, tur det =)

Kurt
    Member

@Mr.K 83460 wrote:

Plocka bort gs.apple.com raden ur hosts-filen så funkar det, jag hade samma problem med min när jag uppdaterade.

Det finns en stor varning för just detta!

Kurt
    Member

Slutet på denna saga!

Jag fick en helt ny lur!!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.