Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Uppkopplad med iphone
-
AuthorPosts
-
Hej, jag var in idag till en teliabutik och pratade med en av säljarna där. Han sa att jag bör skaffa telia frisurf när jag köper en iphone då telefonen hela tiden ligger uppkopplad mot internet.
Är det verkligen så?
Jag har läst runt i lite olika trådar här på forumet och förmodligen är jag lite smådum men jag har inte riktigt fattat.
Jag kan alltså inte slå av 3g och allt det där så att iphonen inte alls ligger uppkopplad utan den kommer alltid att göra det?
Telefonen kommer då ligga uppkopplad och dra pengar hela tiden även då jag inte själv går in på nätet?
Säljaren visste troligtvis inte vad han pratade om. Det går utmärkt att stänga av både trådlöst nätverk och 3G 🙂
Och den drar inte pengar bara för att den är “uppkopplad”. Du måste använda trafik också för att det ska kosta.
Ja men det låter ju utmärkt 🙂
Jag kan alltså slå av 3g och bara använda det trådlösa nätverket för att surfa på skolan och hemma.
Om jag sen inte alls går in på internet annars med telefonen slipper jag därmed betala någonting alls i “surfkostnader”?asså det går att stänga av det men så fort du ska in på app store, itunes, safari, väder osv så kommer det kosta mkt om man inte har fri surf men är man medveten så är det lugnt.
Det kostar ändå bara max 9 kr per dag om du surfar mer än vad du har i ditt abbonemang.
Jo, klart du bör ha fri surf, men ville bara säga det 🙂
@confuse 7305 wrote:
Det kostar ändå bara max 9 kr per dag om du surfar mer än vad du har i ditt abbonemang.
Det gäller väl endast för de abonnemang som är framtagna specifikt för iPhone? (Mini, Midi & Maxi) Har du ett annat abonnemang, Telia Bingo, Telia 99 eller liknande tror jag inte att 9kr per dygn gäller.
Det är som iohan skriver att ett tak på 9kr/dygn endast gäller Mini, Midi & Maxi-abonnemangen.
Annars är det 20kr/MB eller ett tak på 69kr/dygn.
Det är värt att satsa på ett fri datatrafik-tillägg för 199kr/mån om man har en iPhone. Då man använder mobilt internet i högsta grad med den.
Ja men om jag går in på safari, app store mm via trådlöst nätverk kostar det mig ju ingenting va?
Lånar tråden lite, om jag köper till “fri surf” för 199kr, kan jag då surfa hur mycket som helst?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.