Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Upplåsning 3gs 3.1.3
-
AuthorPosts
-
Hejsan har försökt låsa upp min iphone nu 3.1.3 med ultrasn0w (följ den processen där man besöker jailbreakme ngt på sin mobil). Jailbreakning fungerar då jag får upp cydia men sen när jag e klar med ultrasn0w och stoppar i mitt comviq kort dyker comviq upp men det finns ingel signal sen när jag stoppar in mitt 3g kort (telefonens kort) funkar allting perfekt med signal o allt.
min fråga är vad gör jag för fel och hur kan jag lösa detta? tacksam för svar
Försök att uppdatera till 4.0.1 tror att det fortfarande går.
Du ska ha senaste itunes installerat
ladda ned http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8618.20100715.Zapn4/iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
Sedan lägger du telefonen i återställning (recovery) och kör med Shift Återställ och återställer med den här filen som du laddat ner
då kommer du ha 4.0.1 och förhoppningsvis kan använda jailbreakeme.com och ultrasn0w med@iPhoneReservdelar.se 74480 wrote:
Försök att uppdatera till 4.0.1 tror att det fortfarande går.
Du ska ha senaste itunes installerat
ladda ned http://appldnld.apple.com/iPhone4/061-8618.20100715.Zapn4/iPhone2,1_4.0.1_8A306_Restore.ipsw
Sedan lägger du telefonen i återställning (recovery) och kör med Shift Återställ och återställer med den här filen som du laddat ner
då kommer du ha 4.0.1 och förhoppningsvis kan använda jailbreakeme.com och ultrasn0w medokej men hur menar du att jag ska återställa? förstår inte riktigt 😛 ifall du kunde förklara bättre eller hänvisa till ngn länk som visar hur
Installera senaste itunes..
Sedan ta hjälp av e-posten jag skickade till dig igår:Steg 1 Stäng av telefonen genom att antingen hålla sleep knappen eller Home knappen + Sleep knappen en stund.
Steg 2
Håll in Homeknappen samtidigt som du sätter i usbkabeln, Och håll kvar tills denna bild kommer upp på skärmen:Steg 3
iTunes kommer att öppna automatiskt säga att en iPhone i återställningsläge har hittats och att den måste återställas för att användas. Klicka bort meddelandet genom att klicka på ok. Sedan håller du in shifttangenten på tangentbordet samtidigt som du klickar på Återställ. Nu kommer det upp ruta där du kan välja den firmware du vill återställa till.Nu väljer du den filen du har laddat ned här ovan
@iPhoneReservdelar.se 74483 wrote:
Sedan ta hjälp av e-posten jag skickade till dig igår:e-posten du skicka igår? vilken syftar du på då’?
Steg 1 Stäng av telefonen genom att antingen hålla sleep knappen eller Home knappen + Sleep knappen en stund.
Steg 2
Håll in Homeknappen samtidigt som du sätter i usbkabeln, Och håll kvar tills denna bild kommer upp på skärmen:Steg 3
iTunes kommer att öppna automatiskt säga att en iPhone i återställningsläge har hittats och att den måste återställas för att användas. Klicka bort meddelandet genom att klicka på ok. Sedan håller du in shifttangenten på tangentbordet samtidigt som du klickar på Återställ. Nu kommer det upp ruta där du kan välja den firmware du vill återställa till.Nu väljer du den filen du har laddat ned här ovan
e-posten som du skickade igår? vilken syftar du på då?
@iPhoneReservdelar.se 74483 wrote:
Sedan ta hjälp av e-posten jag skickade till dig igår:Steg 1 Stäng av telefonen genom att antingen hålla sleep knappen eller Home knappen + Sleep knappen en stund.
Steg 2
e klar med åretställningen men nu när man skall aktivera mobilen med mitt 3gkort går det ej :S
har jailbreakt den och installerat ultrasn0w men fortfarande när jag stoppar in comviq kort och väljer sweden 3g kommer operatören upp i vänstra hörnet men utan signal…
då man väljer sweden 3g kommer det upp en sån signal sen ändras den automatiskt till S COMVIQ
du får lägga in apn för tele 2
internet.tele2.se@iPhoneReservdelar.se 74569 wrote:
du får lägga in apn för tele 2
internet.tele2.sehur lägger man till den?
inställningar > allmänt > Nätverk där i har du mobildata och APN
@iPhoneReservdelar.se 74573 wrote:
ska testa o se om det fungerar nu
har ändrat apn till internet.tele2.se men får fortfarande ingen signal på sweden 3g
@iPhoneReservdelar.se 74573 wrote:
fungerar fortfarande ej..:(
Det är nåt med din lur…
Sälj den vidare eller använd 3 så länge@iPhoneReservdelar.se 74680 wrote:
Det är nåt med din lur…
Sälj den vidare eller använd 3 så längeok? skall nergradera den till 3.1.3 och lämna in den hos araber de kunde låsa upp den
Tro mig, “araber” har inget eget som de använder.
Om du har följt våra instruktioner och misslyckats, så kommer de o misslyckas med.
Alla använder comex, dev team, verktyg.
Skillnaden är att Vi tar ej betalt!@iPhoneReservdelar.se 74682 wrote:
Tro mig, “araber” har inget eget som de använder.
Om du har följt våra instruktioner och misslyckats, så kommer de o misslyckas med.
Alla använder comex, dev team, verktyg.
Skillnaden är att Vi tar ej betalt!men det e konstigt att det ej fungerar ju :S
Det är verkligen konstigt, speciellt när du har provat med annat än tele2
Just tele2 finns det många telefoner som det strular/inte går.@iPhoneReservdelar.se 74684 wrote:
Det är verkligen konstigt, speciellt när du har provat med annat än tele2
Just tele2 finns det många telefoner som det strular/inte går.andra förslag man kan testa då? kan man inte låsa upp den med något annat förutom ultrasn0w?
@samme 74744 wrote:
andra förslag man kan testa då? kan man inte låsa upp den med något annat förutom ultrasn0w?
Är den svenskköpt och 12+månader sedan inköp kan du låsa upp den hos den operatör som telefonen är låst till.
Har du testat att lägga till tele2-bundle för din 3GS? Finns en stor tråd om diverse bundles som finns tillgängliga.
Mvh
@muffins 74745 wrote:
Är den svenskköpt och 12+månader sedan inköp kan du låsa upp den hos den operatör som telefonen är låst till.
Har du testat att lägga till tele2-bundle för din 3GS? Finns en stor tråd om diverse bundles som finns tillgängliga.
Mvh
kan du länka den tråden om bundles så e du snäll?
@samme 74746 wrote:
kan du länka den tråden om bundles så e du snäll?
Vill gärna tipsa dig om sökfunktionen här på sidan.
Använde den jag och använde mig av sökordet bundle: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4442-simbas-custom-tele2-ipcc-samt-bundle-3-0-os-3-0-a.html🙂
@muffins 74781 wrote:
Vill gärna tipsa dig om sökfunktionen här på sidan.
Använde den jag och använde mig av sökordet bundle: https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/4442-simbas-custom-tele2-ipcc-samt-bundle-3-0-os-3-0-a.html🙂
hjälpte ju inte direkt… går inte ens att lägga till repon på cydia
var kan jag ladda ner fil så jag kan återställa min iphone till 3.1.3?
@muffins 75276 wrote:
Du måste börja spara din SHSH-fil för de versioner du vill nergradera till.
Då kan du nergradera.Om du ej vet vad SHSH-fil är så googla efter cydia + SHSH-file
problemet är att jag inte har cydia på mobilen nu iom att jag har återställt den måste kunna jailbreaka den för att komma åt cydia
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.